GDDKiA o. Katowice otwarła kolejne oferty w przetargu na budowę kolejnego, ponad 15-kilometrowego odcinka, drogi ekspresowej S1, tym razem od Oświęcimia do Dankowic.
10 października 2019 r. ogłoszone zostały przetargi na zaprojektowanie i budowę dwóch z czterech odcinków realizacyjnych nowego fragmentu ekspresowej trasy S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą. 14 lutego br. otworzyliśmy oferty na pierwszy z nich, odcinek od węzła Kosztowy II (z węzłem) do węzła Oświęcim (bez węzła). Dziś otworzyliśmy oferty na odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice, w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 15,165 km,
- trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze.
Wpłynęło dziewięć ofert. Najniższą cenę (989 751 443,10 zł) złożyło konsorcjum firm: PORR z Warszawy z partnerem Mota – Engil Central Europe z Krakowa, a najwyższą Mostostal Warszawa (1 151 186 779,79 zł). GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1 030 448 818 zł brutto. Pełne zestawienie ofert.
Oprócz ceny zastosowano dwa dodatkowe kryteria oceny ofert: skrócenie czasu realizacji oraz przedłużenie okresu gwarancji. Wszystkie odcinki S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą realizowane będą w formule „Projektuj i buduj”. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.
Jednocześnie informujemy, że przesunięciu uległ termin składania ofert w zamówieniu publicznym na budowę trzeciego odcinka drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała: Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem). Nowy termin składania ofert wyznaczono na 13 marca 2020 r. do godz. 10:00.
Droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z granicą ze Słowacją w Zwardoniu oraz ze słowacką autostradą D3
Realizacja budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.
Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (16 grudnia 2019 r. ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza o długości 6,950 km po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1), oraz budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km (umowę podpisaliśmy 10 października 2019 r.).
Kalendarium
30 czerwca 2016 r. – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach
15 marca 2017 r. – uzgodnienie przez ministra właściwego ds. transportu Programu inwestycji
10 października 2019 r. – ogłoszenie przetargu
21 lutego 2020 r. – termin składania i otwarcia ofert
kwiecień 2020 r. – planowane zawarcie umowy
2021 – 2023 – planowany okres budowy
Źródło: GDDKiA
Witam. Tym wariantem drogi S1 powinny się zająć ABW i CBA, może być także NIK. Już widzę zakorkowaną drogę Oświęcim – Brzeszcze.Węzeł „Oświęcim” miał być w planach na Pławach, a będzie o 4,5km dalej bo pod Jedliną w gminie Bojszowy. Szerokości życzę może za 10 lat.HA HA .POZDRO ZIOM Z BRZESZCZ
Nie podoba mi się tylko, że najniższą kwotę zaoferowali, czyli prawdopodobnie przetarg wygrali Chińczycy, ponieważ doświadczenia z chińskimi firmami mamy jak najgorsze. Pewnie skończy się to odwołaniami i dalszym opóźnieniem.
Ciekawe czy powstanie kiedyś jakiś łącznik pomiędzy A-4 a S-1 w rejonie Imielina, żeby można było od strony Bielska wjechać od razu na autostradę w kierunku Krakowa nie zahaczając wielkim łukiem o Mysłowice.
Nasz jaśnie wspaniały prezydent, będzie mógł powiedzieć, że razem z Markiem Sową mieli kiedyś sen, że Oświęcim będzie połączony S1 ze Śląskiem. Tak, im ten sen objawił się pierwszy…
Tak, słyszałem, Ukraińcy mogą teraz wyjeżdżać za pracą do Niemiec. No to Oleg – До побачення!
Hotin
Budowa tej drogi była objęta plan na lata 2011-2015 . Problemem był przebieg trasy . Ładne pare lat trwały konsultacje między zainteresowanymi stronami .
Szybka droga do wyjazdu na zawsze z Oświęcimia jest piękną perspektywą 🙂
Młodzi ludzie powinni rozpocząć nową kulturową rewolucję. Wartości starego świata są już mocno zatęchłe.
No właśnie! Przecież to Polska jest płatnikiem netto, a może i brutto i utrzymuje takie kraje jak Niemcy czy Francja. Tak pisze w gazetach, które czytam.
Polska nie musi wybierać! Polska jest mocarstwem!
Wybierajcie, albo eurokołchoz albo ruskikołchoz.
Do „Nuda” A to Polska nie wpłaca do tej kasy? Od kiedy?
PiS nie paluje na Brukselę, tylko w Brukseli na siły, które powodują, że w UE są pierwsi wśród równych. Sprowadzając to do głupoty czytających: niemieckie proszki do prania porią lepiej…
Za unijne pieniądze. PiS na Brukselę pluje, ale kasiorę bierze …
Pis zastał Polskę drewnianą, pozostawi wyasfaltowaną.
Wczoraj w terenie napotkałem ekipe robiącą odwierty geologiczne na planowanej trasie. Bardzo ciekawa sytuacja , bo dokładnie w tych samych miejscach robiono już odwierty w zeszłym roku.
O co chodzi ,i kto za to płaci? Czy są to pieniądze wydane podwójnie ?
Nie uwierzę jak nie zobaczę ciężkiego sprzętu. A do tego jak widać droga daleka…
Ideologicznie nie zgadzam się z Pisem, ale gospodarczo trzeba im oddać racje. Są skuteczni.