10 firm złożyło swoje propozycje w przetargu na budowę obwodnicy Oświęcimia do drogi szybkiego ruchu S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. GDDKiA chce przeznaczyć na ten cel kwotę brutto: 650 699 713,00 PLN.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje na swojej stronie:
Otworzyliśmy oferty, jakie wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44. To ostatni z odcinków, które powstaną w ramach budowy drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. Oferty złożyło dziesięciu wykonawców. Rozpoczyna się sprawdzanie i analizowanie złożonych dokumentów.
- Nowa droga dwujezdniowa w nowym śladzie i w ciągu traktu międzynarodowego
- Lokalizacja w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz – Birkenau wymaga szczególnego podejścia wykonawcy
Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia ogłosiliśmy 30 grudnia 2019 r. na platformie zakupowej GDDKiA. Zainteresowani inwestycją wykonawcy po zapoznaniu się z warunkami przetargu zadawali szczegółowe pytania, by przygotować właściwe oferty. Na wszystkie odpowiedzieliśmy i 27 marca wpłynęło dziesięć ofert.
Numer oferty | Nazwa (firma) i adres wykonawcy | Cena brutto PLN | Termin wykonania zamówienia | Okres gwarancji |
1 | POLAQUA Sp. z o.o.,
ul. Dworska 1, Wólka Kozodawska, 05-500 Piaseczno |
664 072 715,90 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
2 | WARBUD S.A.
ul. Domaniewska 32 02-672 Warszawa |
581 938 405,65 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
3 | PORR S.A.
ul. Hołubcowa 123 02-854 Warszawa |
553 053 131,16 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
4 | BUDIMEX S.A.
UL. SIEDMIOGRODZKA 9 01-204 WARSZAWA |
467 674 827,51 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
5 | Przedsiębiorstwo Usług Technicznych
Intercor Sp. z o. o. ul. Okólna 10, 42-400 Zawiercie |
532 461 461,58 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
6 | Konsorcjum:
Mota-Engil Central Europe S.A. – Lider ul. Opolska 110, 31-323 Kraków Himmel i Papesch Opole Sp. z o. o. – Partner ul. Jagiełły 39, 45-920 Opole |
579 503 703,00 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
7 | Mostostal Warszawa S.A.,
ul. Konstruktorska 12A 02-673 Warszawa |
665 478 853,25 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
8 | Konsorcjum:
Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa (Lider), Aldesa Construcciones S.A, c/Bahia de Pollensa 13, 28042 Hiszpania (Partner) |
622 467 823,40 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
9 | Konsorcjum:
MIRBUD S.A., ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice – LIDER Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. z siedzibą w Kobylarni, ul. Zakole 1 86-061 Brzoza – PARTNER |
588 224 547,17 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
10 | Konsorcjum:
Metrostav Polska S.A. – Lider konsorcjum Ul. Strażacka 81, 43-382 Bielsko-Biała Oraz Metrostav a.s. – Członek konsorcjum 180 00 Praha 8, Koželužská 2450/4, Libeň Republika Czeska |
572 968 983,20 | Skrócenie terminu o 3 m-ce | Przedłużenie o 5 lat |
Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę brutto na sfinansowanie zamówienia w wysokości: 650 699 713,00 PLN
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie musiał zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP (obwodnicę Oświęcimia), która przebiegać będzie po nowym śladzie i zostanie dołączona do istniejącej DK44. Lokalizacja drogi obejmie województwa małopolskie i śląskie, powiaty oświęcimski i bieruńsko – lędziński, oraz gminy Bojszowy i Oświęcim.
Zadaniem wykonawcy będzie także uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi.
Szczególne podejście z uwagi na lokalizację
Fragment drogi zlokalizowany jest w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz – Birkenau. W związku z tym został opracowany „Raport z oceny oddziaływania na dobro światowego dziedzictwa – Auschwitz – Birkenau niemiecki, nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945) dla inwestycji pn. „Budowa drogi ekspresowej S-1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej”, w którym szczegółowo opisano genezę specjalnego traktowania tego obszaru, przeprowadzono analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań elementów drogi oraz sformułowano zalecenia, które należy ująć na kolejnych etapach przygotowania i realizacji inwestycji.
Raport ten będzie przedmiotem analizy ekspertów wskazanych przez UNESCO. Wykonawca opracowując projekt budowlany, powinien analizować zawarte w nim rozwiązania pod kątem zgodności z zapisami zawartymi w raporcie, gdyż sprawą priorytetową jest tu bezkonfliktowe funkcjonowanie „dobra światowego dziedzictwa” oraz drogi krajowej.
Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 12,865 km
- obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
- trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
- para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III)
Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice, w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 15,165 km
- trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze
Odcinek III: Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 12,02 km
- dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
- para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
- obwód utrzymania drogowego
Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą: droga dwujezdniowa o długości 9,045 km, trzy mosty (na Wiśle, Sole i Młynówce) oraz wiadukt kolejowy.
Wszystkie odcinki realizowane będą w formule „Projektuj i buduj”, a docelowo droga S1 będzie mieć 135 km długości. Stanie się ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1 dla mieszkańców Małopolski i Śląska, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina - Skalite.
Starostawski pisząc, że to my wszyscy z podatków finansujemy drogi uprawiam propagandę? Niech ci będzie. Nie będę się z Tobą kłócił.
@masterkosa to bot?
Wystarczy poczytać komentarze towarzysza hotina (również te które pisze spod innych nicków) Wnioski nasuwają sie same…
@hotin
Pisowiec – połączenie nazisty z komunistą podlany religijnym obłędem…
Wpisujesz sie w to idealnie
Amba ja mogę konwersować z każdym ale w języku faktów a nie propagandy. Zresztą kto chciałby ze mną dyskutować. Przecież jestem „ciemnogrodem”.
S-1 podobnie jak wszystkie inne miała zostać zbudowana za pieniądze europejskie. Ciekawe jak teraz będzie można przekonać np. niemieckiego podatnika do wydawania miliardów na infrastrukturę w Polsce? Wszystko to wygląda fatalnie.
Starostawski niby co mnie ma cieszyć? Poza tym to nie jest pisowska droga, tylko podatników. PiS nie dołożył a ni grosza. To są nasze pieniądze. No chyba, ze PiS ma własną mennicę i z niej dokłada kasę.
Nic tak nie pędzi jak PIS owska karawana. Zwłaszcza pracując nocą w sejmie,pod dyktando Małego.
Hotin,pójdziesz na wybory,a już po dwóch tygodniach Oświęcim od Ciebie odetchnie.
Stara śpiewka o 170 miliardach starostawskiego, które mu ukradł Tusk. Pytanie tylko – skąd starostawski miał te 170 miliardów? Zaoszczędził, czy w totka wygrał?
Droga s-1 nie powstanie, przynajmniej w najbliższym dziesięcioleciu, ponieważ kryzys wykończy wiele europejskich gospodarek, a te kraje które jako tako wyjdą z niego obronną ręką będą miały inne priorytety niż finansowanie przykrótkiemu dyktatorowi drogi w jakiejś pipidówie.
I Amba się oczywiście cieszy, że droga nie powstanie (?) bo nawet gdyby powstała i tak by tą drogą nie jeździł, bo to pisowska droga. I taka jest ich logika. Ale spoko będzie jeździł ale w ciemnych okularach, nawet we mgle. .To teraz Tusk niech odda 170 mld z OFE i prawie starczy na kryzys coronawirus.
Hotin ta droga nie powstanie. Kryzys zeżre całą kasę. Już twoi idole popłynęli na maseczkach i kombinezonach, a ty pitolisz dotrzymaniu słowa. Sześćdziesiąt dziewięć procent firm szykuje się do zwalniania pracowników. Więc wpływy z podatków będą znikome. Z czego wybudują? Chyba, że Rydzyk i przydu… PiS-u oddadzą kasę
@hotin
Nikt ci nie da tyle ile ci PiS naobiecał