18 maja ruszyła trzecia edycja konkursu „Dworzec Roku 2020”, czyli zorganizowana wspólnie przez Fundację Pro Kolej i Fundację Grupy PKP kampania promująca pozytywne oblicze kolei.
W pierwszym etapie konkursu na stronie dworzec-roku.pl będzie istniała możliwość zgłoszenia dworców. Warto przy tym pamiętać, że regulamin konkursu obejmuje czynne dworce kolejowe, na co dzień otwarte dla podróżnych i że największe szanse na nominacje do grona finalistów mają przede wszystkim te, które przeszły przemianę i dzięki temu stanowią wzór do naśladowania. Równolegle z formularzem nominacji pojawią się również pytania o najważniejsze cechy przyjaznego dworca kolejowego i subiektywną listę priorytetów w tym zakresie.
– Tegoroczny konkurs dworcowy obejmuje nie tylko zebranie propozycji i wybór najbardziej wartościowych obiektów obsługi podróżnych, ale również sondaż odnośnie potrzeb i oczekiwań ich użytkowników. Docelowo elementem naszej inicjatywy ma być katalog dobrych praktyk, pomocnych przy projektowaniu i modernizacji obiektów użyteczności publicznej oraz definiowaniu standardów obsługi podróżnych – mówi dr Jakub Majewski z Fundacji Pro Kolej.
Po zamknięciu etapu zgłoszeń przeprowadzone zostaną audyty, które pozwolą zweryfikować zgłoszenia. W rezultacie powstanie lista dziesięciu dworców – finalistów konkursu, spośród których wyłoniony zostanie zwycięzca. Jeden na podstawie głosów niezależnego Jury, drugi w głosowaniu internautów.
Wszystkie szczegóły i formularz zgłoszeniowy, wraz z ankietą są dostępne na stronie: www.dworzec-roku.pl.
Zachęcamy do głosowania!
Bardzo fajny i płaski .
A pociągi będą czy tylko dworzec jako atrapa?
Z przodu ujdzie, ale te łowickie pasiaku kolorystycznie nijak nie pasują do całości.
Oświęcim posiada cztery linie kolejowe prowadzące na cztery strony świata. Z nich czynna jest jedna, do Katowic, 33 kilometry w 50 minut. Do Skawiny nic od dawna nie jeździ, do Krakowa są autobusy zastępcze, ponad 2 godziny, do Czechowic w ogóle linia zamknięta.
Ale dworzec – jest.
Szału nie ma. Buda z mozaiką. Nie wygląda najgorzej, ale żeby miała jakiesz szanse – bardzo wątpię.
Gdy porównuję, nasze cudo architektury z dworcami na banerze to jakoś trudno mi się zmusić do optymizmu co do miejsca naszego dworca w konkursie.
Do czego się tutaj odnieść ? do stacji Chełmek ? Dwory ? Brzeszcze ? Prowincjonalny przystanek bez usług jakie oferuje się na węzłowych stacjach. Oczywiste, że czeka nas bieganie po torach a Brzezinka do domu następny wiek po „kładce” lepionej już chyba ze 100 razy. Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Z tego upadku Oświęcim się już nie dżwignie.
Wizualnie niczego sobie ale co z tego jak (budynek)praktycznie zamknięty i już od dawna wykastrowany z połączeń.?