Kraków Airport jest pierwszym portem lotniczym w Polsce, który otrzymał ACI Airport Health Accreditation przyznawany przez Airports Council International (ACI) (Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych).
Program ten obejmuje zagadnienia dotyczące nowych zasad postępowania w związku
z pandemią COVID-19 opracowanych przez międzynarodowe organizacje lotnicze jak ICAO, EASA oraz ACI. Akredytacja dotyczy przede wszystkim przyjętej technologii sprzątania oraz zakresu prowadzonej dezynfekcji, stosowania zasad dystansu społecznego, zabezpieczenia personelu lotniska, sposobu informowania o zasadach sanitarnych oraz innych udogodnień dla pasażerów/np. ogólnodostępne na terminalu środki dezynfekujące/.Przyznanie akredytacji poprzedzone było specjalnym audytem a pozytywne przejście procesu akredytacji jest jasnym sygnałem dla pasażerów, przewoźników, pracowników oraz użytkowników portu lotniczego w zakresie skoordynowanej dbałości zarządzającego lotniskiem o ich zdrowie
oraz minimalizowania możliwości zarażenia się COVID-19.
„Cieszymy się ,że Kraków Airport dołączył do lotnisk o najwyższym standardzie obsługi , gdzie najważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort pasażerów oraz wszystkich osób pracujących
w porcie lotniczym. Wszystko po to, aby ponownie wzbudzić zaufanie do latania”-powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Akredytacja została przyznana 23.09.2020 i jest ważna przez okres 12 miesięcy.
Kraków AirPort
@Kazimierz – z Warszawy, tak jak dotąd. Jest tam Okęcie i jest ledwo wykorzystany Modlin (ponieważ pisowi się nie podoba jego pełowski zarząd). Wystarczyłoby. Modlin rozbudować i ulepszyć komunikację między nimi. Europejskie stolice mają po 2, 3 lotniska i nikt w Londynie albo Paryżu nie planuje ich likwidacji w zamian za jedno megalotnisko. gdzieś w dalekiej pipidówie. W Polsce nie ma i nie będzie zapotrzebowania na setki lotów tygodniowo do Tokio, Sydney, Kapsztadu i Buenos Aires. Polacy latają do pracy w Norwegii, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii (Brytania się zdaje się skończyła), tam najczęściej tanimi liniami, czarterami na wakacje do Egiptu, Maroka i tyle. PLL Lot nie jest potęgą jak Lufthansa, Air France, British Airways, które mają soje wielkie bazy – lotniska. Lot jest małą firemką, która ledwo zipie. Zresztą teraz, gdy w ogóle mało co lata i nie wiadomo jak to się wszystko skończy, pakowanie dziesiątków miliardów na gigalotnisko jest szaleństwem,
@Przytomny
Huby lotnicze są w każdym większym kraju. Jeśli myślisz, że z Balic czy Pyrzowic będziesza latał do Tokio czy Sydney to znaczy, że nie masz pojęcia o lotnictwie pasażerskim. PiS miewa pomysły lepsze lub gorsze ale akurat ten z hubem lotniczym w centrum kraju należy do tych lepszych.
Po zbudowaniu gigalotniska we wsi pod Łodzią i szprych kolei wielkich prędkości lokalne lotniska w Polsce: Balice, Pyrzowice, Wrocław, Gdańsk stracą sens. Według planu rządu wszyscy chcąc lecieć za granicę mamy najpierw tłuc się pociągiem do CPK. Więc niech się historyk Włoszek tak nie cieszy.
No i kolejna wiadomość z „naszego” portu lotniczego wrzucona dla przypomnienia lokalnej społeczności o istnieniu prezesa portu -:)
Ja latam tylko z Telawiwu.
Dziwię się, że ktoś się jeszcze nabiera na te certyfikaty. Na szczęście apogeum tego absurdu już mamy za sobą. Jeszcze półtorej dekady temu nawet UM w Osw nabył sobie certyfikat TUV, że „dobrze obsługuje petentów”. To do cholery nie mógł tego robić bez wywalania kolosalnej kasy audyt ?
Analogiczny przypadek ma miejsce w Warszawie , gdzie park publiczny miasto sprzedało deweloperowi a ten wyrzucił z tamtąd ludzi i zaczął budowę apartamentowca. Jednak Warszawiacy to nie oświecimska zbieranina i pod egidą stowarzyszenia „Miasto jest Nasze” walczy o ten park,a wszystko wskazuje na to że go odzyskają. Trzeba przyznać że ten Trzaskowski to na prawdę szemrana postac.
Tymczasem zabudowa terenu miejskiego kolejnym apartamentowcem na bulwarach nad Sołą idzie w „najlepsze” i wszystko wskazuje na to że na tym się nie skończy. Zatem należy przypuszczać że Oświęcimianom pozostaną spacery dookoła Lidla.