We wrześniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 247 095 pasażerów – to o 69% mniej w stosunku do września 2019 roku. Łącznie od początku 2020 roku obsłużono 2 311 139 pasażerów, czyli o 3,91 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
List otwarty Prezesa Zarządu Kraków Airport
Szanowni Państwo,
Przez całe wakacje roku 2020 z nadzieją obserwowaliśmy, jak po czasie lockdownu powraca ruch na krakowskie lotnisko. Pasażerowie kochający podniebne podróże, dostosowując się do nowych zasady sanitarnych, korzystają ponownie z możliwości bezpiecznego podróżowania #PROSTOzKRAKOWA.
Przed nami jednak bardzo trudna jesień i zima, być może najtrudniejsza w historii lotniska w Krakowie – Balicach. Obecnie priorytetem jest przeprowadzenie Spółki przez kryzys, zabezpieczenie finansów oraz bezpieczeństwo obsługi pasażerów. To czas wdrożenia systemu bezwzględnych oszczędności, minimalizacji kosztów na rok 2020 i 2021.
W tym trudnym czasie tym bardziej cieszą nas takie informacje, jak przyznanie Kraków Airport – jako pierwszemu portowi lotniczemu w Polsce – ACI Airport Health Accreditation. Akredytacja przyznawana przez Airports Council International, czyli Międzynarodową Radę Portów Lotniczych, to dowód na to, że nawet w takich sytuacjach jak ogólnoświatowa pandemia Covid-19, Kraków Airport pozostaje w czołówce najlepszych lotnisk świata dbających o najwyższe standardy bezpieczeństwa i zdrowia pasażerów.
We wrześniu z zadowoleniem przyjęliśmy także pojawienie się na krakowskim lotnisku nowego przewoźnika Luxair Luxembourg Airlines, który 30 listopada zainauguruje połączenie #PROSTOzKRAKOWA do Luksemburga. Kolejną dobrą informacją jest powrót od 30 września połączeń do Hiszpanii i Francji, zgodnie z nowym rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 28.09.2020 r.
Dla Kraków Airport wciąż priorytetem pozostaje realizacja inwestycji, które w perspektywie dekad pozwolą na prawidłowe funkcjonowanie i dalszy rozwój lotniska po okresie pandemii. Budowa nowego terminalu pasażerskiego i cargo, a także budowa nowej drogi startowej, to inwestycje wyznaczone w Planie Generalnym Kraków/Balice, które należy prowadzić mając na uwadze długoterminowe plany rozwojowe krakowskiego portu lotniczego.
W Kraków Airport czas wakacji pokazał, że zaufanie do latania jest systematycznie odbudowywane. To obecnie nasze największe wyzwanie: przekonać ludzi, by ponownie zaczęli podróżować drogą lotniczą i powrócili do Kraków Airport – lotniska, które pozostaje bramą gospodarczą i turystyczną dla Krakowa i Małopolski.
Dziękujemy wszystkim, którzy korzystają z usług Kraków Airport.
Z wyrazami szacunku,
Radosław Włoszek
Prezes Zarządu Kraków Airport