Informacje

OŚWIĘCIM. Kompleks dla kierowców pod nazwą „Port Oświęcim”

wizualizacja

W stolicy naszego powiatu przybyło kolejne rondo. To zarazem pierwsze rondo w Małopolsce Zachodniej z tzw. wyspą przejazdową dla transportu ponadgabarytowego. Połączyło ul. Fabryczną (DK 44) z ul. Unii Europejskiej. W tym miejscu powstaje duży kompleks dla kierowców pod nazwą „Port Oświęcim”.

Kierownik projektu Michał Ciok powiedział, że budowa portu była planowana od kilku lat. Składa się z mniejszych projektów. Jeden z nich właśnie zakończono.

– W toku jest budowa sklepu sieci Netto, który ma być gotowy pod koniec stycznia. W pobliżu powstaje stacja Shell wraz z parkingiem dla tirów i kompleksem myjni samochodowych. Ostatnim z projektów jest budowa lokalu gastronomicznego sieci KFC – informuje oświęcimski magistrat.

Prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut podkreślił, że to kolejna inwestycja, która powstaje przy ul. Fabrycznej z udziałem kapitału prywatnego.

– Bardzo nas cieszy aktywność naszych lokalnych firm, które zwiększają zatrudnienie i atrakcyjność gospodarczej części miasta. Droga, która powstała wraz z rondem połączyła tereny inwestycyjne, które znajdują się przy ul. Fabrycznej i ul. Unii Europejskiej. Łatwiej będzie dojechać do istniejących już firm, a także tych, które powstaną. Poprawiła też układ komunikacyjny w tej części miasta, bo ruch na ulicy Fabrycznej jest spory i często dochodzi tu do wypadków – powiedział oświęcimski włodarz.

wizualizacja

(Źródło, foto, wizualizacja: UM Oświęcim)

Poprzedni artykułNastępny artykuł

21 komentarzy

  1. pisamaki nauczcie sie historii, nie ma czegoś takiego jak małopolska zachodnia/ gdzie się uczyliście historii w Katowicach?

  2. Stacja Orlen przy wylotówce to tylko z nazwy w mieście. Jest na obrzeżu akurat w miejscu od którego zaczyna się strefa przemysłowa miasta w kierunku na Zator. Idealne miejsce dla takiego czegoś – na wylotówkach w 3-ech kierunkach. Miejsce między lodowiskiem a Orlenem jest a tych kila drzew ściętych pod to nie zrobi katastrofy. Można nasadzić nowe.

  3. Dlaczego tylko DK44? Zamknąć wszystkie drogi i ulice, a w miejsce samochodów wprowadzić riksze. Tylko czy wtedy Czesław będzie pedałować?

  4. @Przytomny Prosimy Chwieruta o wniosek do rządu o zamknięcie DK44. Będzie czystsze powietrze i mniej wypadków.

  5. Co za głupia dyskusja. Oświęcim jest w ciągu drogi krajowej 44 i czy się to komuś podoba czy nie, tiry będą nią jeździły. Pretensje do rządu i GDDKiA..

  6. W pełni popieram pana Chwieruta.

    TIRy NIE !
    Tirówki TAK ! (czy zarezerwowano już lokal ?)

  7. Droga wąska, umiejscowienie niepraktyczne – daleko od miasta, tiry jak stały przy lodowisku tak będą stały. To co powstaje powinno być rondo wcześniej – przy Orlenie. Ale to nic, ważne że będzie. Będzie niczym lotnisko w Radomiu – niby jest a jakoby go nie było. ( mało kto korzysta ).

  8. Sama droga beznadziejna , wąska że tiry jadą poboczami, kręta i pełno wypadków., słowem koszmar, na odcinku do Skawiny nie da się wyprzedzić traktora

  9. Sama droga beznadziejna , wąska że tiry jadą poboczami, kręta i pełno wypadków., słowem koszmar

  10. To mi wygląda, jak ucieczka do przodu, na przeciw połączniu z expresówką do Bielska.
    Oczywiście, że jest temat do utyskiwań osób które widzą w narzekaniu okazję do wypełnienia nihilizmem przestrzeni nad swoim fotelem do hodowli brzucha i pielęgnacji nudy.
    Może przy okazji lodowisko odzyska swój parking dla kibiców?
    Szacunek dla odważnych.

  11. Brakuje jeszcze Kauflandu, OBI, Rossmanna, Lidla , Tesco ,Auchan i Biedronki.

Send this to a friend