Wybrano wykonawcę budowy parkingu dwupoziomowego na Bulwarach. Najpóźniej za dwa lata na starówce przybędzie 148 miejsc do parkowania i przestrzeń do eventów.
Mimo dość odległego terminu oddania obiektu do użytku Rada Miasta na ostatniej sesji uchwaliła… cennik korzystania z parkingu. Oznacza to koniec istnienia tej darmowej przestrzeni do postoju samochodów. W każdym razie zostanie mocno ograniczona.
Miejsc postojowych jak na każdej starówce jest zawsze za mało. Zarządcy dróg w takim miejscu starają się wymuszać jakąś rotację zazwyczaj za pomocą opłat za parkowanie. Są też takie miasta na świecie, gdzie świadomie ogranicza się ilość miejsc parkowania. W zamian poprawia się na przykład komunikację publiczną.
W naszym Oświęcimiu wyznaczono lata temu dodatkowo miejsca bezpłatne na parkingu na plantach. Jego wydolność jest taka sobie i od czasu wybudowania hotelu trudno znaleźć miejsce w ciągu dnia. Czy nowy obiekt i zasady spotkają się z życzliwym przyjęciem? Mam mieszane uczucia. Wszyscy spotkaliśmy się z zachowaniem części kierowców, którzy uznają wyłącznie parkowanie samochodu praktycznie tuż za rogiem albo wręcz na progu miejsca docelowego. Pozostawienie samochodu na uboczu i do tego wymagające przejścia się po około setce schodów może zniechęcać do korzystania, tym bardziej, że ceny dla krótkich pobytów są podobne jak „na ulicy”. Niemniej dla części stale korzystających z parkowania na ulicach Starego Miasta być może to będzie jakaś korzystna opcja, z tym że na razie nie przewidziano w uchwale czy i kto będzie wystawiał faktury. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że cena najdroższego biletu miesięcznego MZK to koszt około 170 zł, miesięczna przyjemność korzystania z nowego parkingu wynosi… 500zł.
Czy parking czeka los parkingu Park and Ride, który popularność zyskał dopiero po licznych gradobiciach?
Źródło: oswiecimski-nieregularnik.blogspot.com
Aha.
Wiem, ale nie powiem.
Mam tajemną wiedzę, ale dostępną tylko dla wtajemniczonych.
Absolutnie nie! Blok na przeciw ladowiska powstał na łące. Mrówkowiec i planowany garaż piętrowy zaś zajmie ścisłe centrum miasta. Oczywiści inne też były ustalenia branżowo-architektoniczne dla tych inwestycji . Wiadomo też że wiecej w takim portaliku napisać nie można bo to może zagrożić pozwami sądowymi.
To jest pytanie do developera, nie do zarządu miasta. Tak samo jak zbudowanie bloku naprzeciwko lądowiska dla helikopterów. Moim zdaniem – bez sensu, ale jeśli ktoś chce tam mieszkać i później będzie płakał, że mu głośno, to widziały gały.
Zatem z architektoniczno-estetycznego punktu widzenia, jaki sens miało wybudowanie mrówkowca z maxymalnie dużą ilością mieszkań gdzie potencjalni nabywcy kuszeni byli wizją apartamentu z widokiem na rzekę , a de facto z widokiem na garaż? Chyba jedynie dla tego kto na to pozwolił , tego kto wybudował i tego kto sprzedał . A my zostaniemy z takim humbukiem na x-lat.
Cały ten pożal się Boże „układ urbanistyczny” sprawi że za jakiś czas strach będzie tamtędy przejśc. A przypominam że chodzi o budowanie w sercu miasta , na terenach które od zawsze służyły rekraacji.
Parking wielopoziomowy ma być dokładnie w miejscu, gdzie jest obecnie parking jednopoziomowy. Więc nie irytuj się Stefanie, bo ci żyłka pęknie.
Ta budowla spieprzy już na amen to co pozostało po dawnych bulwarach . Kto robi parking na terenie który służy mieszkańcom do rekraacji? Od patrzenia na to co juz tam postawiono aż boli d…upa. Klasyka patodeweloperki ,maksimum lokalików upchanych na minimalnej powierzchni. Pozwalacie zabierać komuś wasze własne miasto .
P&R na dworcu jest co raz bardziej obłożony. Anonim bierzesz się do dyskusji bo gdzieś coś dzwoniło. Twoje 10% to byłoby ok. 30 samochodów. Rusz 4 lit…. i zobacz ile rzeczywiście tam pojazdów parkuje.
Bolo masz racje. O 15 parking na bulwarach pustoszeje bo urzędasy kończą pracę.
A to gdzie teraz pracownicy UM, US, USC, Sądu i banków będą parkować jak wiata na bulwarach będzie płatna? Przecież to głównie tam stali po tym jak pod Kauflandem bilety zrobili. Już wiem: na Park&Ride,a potem na autobus MZK co by Panie do pracy dowiózł. HAHA
Klamiesz jak Morawiecki.
KPO to 100 miliardów darowizny i 50 miliardów nisko oprocentowanej pożyczki.
„nie dostaniemy pieniędzy z KPO” – osiołku, KPO to jest POŻYCZKA.
Wszystko zostało wyjaśnione na sesji w dniu 22 czerwca. Temat rozpoczyna się od 2.04
Cały czas twierdzicie, że to PiS daje pieniądze, a to na trzynastki, a to na drogi. Co chwilę pisowscy politycy otwierają uroczyście drogi, mosty chwaląc się przy okazji jaki to rząd jest łaskawy. W słusznie minionej epoce też się chwalono, a potem staliśmy się milionerami. Tytuł też sugeruje, że przez PO i Prezydenta parking będzie płatny. Wiele razy pisałem, że żaden polityk niczego nie daje, tylko oddaje nasze podatki. Jak ktoś w coś inwestuje to po to by na tym tracić. Skoro rada Miasta uchwaliła stawki za parkowanie, to może oznaczać tylko jedno. Parking nie będzie budowany z pieniędzy unijnych. Może są jasnowidzami i wiedzą, ze nie dostaniemy pieniędzy z KPO. Mało tego, trzeba będzie spłacać solidarnie z innymi państwami kredyty mimo, że z nich nie skorzystamy. Takie umowy w Brukseli podpisali zbawcy narodu. Już straciliśmy 20 miliardów. Problem w tym, że z funduszy można skorzystać do 2026 roku inaczej kasa przepadnie bezpowrotnie a kredyty trzeba będzie spłacać. A teraz możecie dale wylewać wiadra pomyj na mnie jak to macie w swoim katolickim zwyczaju.
Eee, to P&R zyskał jakąkolwiek popularność. Obciążenie 10% jest chyba nieosiągalne.
@D To niech Chwierut odda ta pisowskie pieniądze dla dobra mieszkańców. Ponieważ w artykule nic na temat finansowania nie ma, widać, że pracujesz u prezia. CHWIERUTA.
A w propagandowych ,,Więściach z Ratusza” miłościwie nami zarządzający będzie się chwalił garażykiem,a ze będzie płatny to zwali na PiS i Kaczyńskiego! Tacy to już hiPOkryci,co wyssali kłamstwa od samego Budki i Tuska.
Czy to prawda, że jak się wybuduje za pieniądze unijne to przez kilka lat nie wolno pobierać opłat? No chyba, że parking będzie budowany z pisowskich pieniędzy, to wtedy opłaty można wprowadzić.