Rewitalizacja dworca kolejowego w Oświęcimiu idzie pełną parą. Zobacz rozmach inwestycji oraz niesamowite zdjęcia z drona.
Dostępniejsza stacja Oświęcim z pięcioma windami, wyposażona w wiaty i czytelne oznakowane to zakładany – ważny dla podróżnych efekt inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Roboty rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Maszyny wykorzystywane będą do demontażu torów i peronów.
Zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększy 5 wind – przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskają wygodną komunikację z dwóch stron miasta. Istotnym udogodnieniem będzie system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.
Modernizacja stacji – oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego.
Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów
Dzięki inwestycji PLK realizowanej między Trzebinią a Oświęcimiem podróżni korzystają z nowych peronów na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Na odcinku Oświęcim-Czechowice-Dziedzice nowe, dostępniejsze perony są już przy jednym z torów w Kaniowie i Dankowicach. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na10 stacjach i przystankach.
Krótsze podróże z Małopolski na Śląsk
Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze prawie o połowę i bezpieczniejsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk. Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln PLN (netto). Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
PKP PLK
Co prawda jeździć – nie jeżdżą, ale za to mamy w Oświęcimiu od paru lat nowy piękny dworzec kolejowy.
Czemu nie jeżdżą i kiedy uruchomią linię Oświęcim Skawina
A 72-letni Antonii Duda, wujek p. prezydenta?
Na początku lat 90. w Porozumieniu Centrum. W latach 1998–2002 był dyrektorem opolskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Od 1999 jednocześnie zasiadał w radzie Opolskiej Regionalnej Kasy Chorych z ramienia Akcji Wyborczej Solidarność. W 2003 objął stanowisko dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu. W wyborach parlamentarnych w 2015 wystartował do Sejmu w okręgu opolskim z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, uzyskując mandat posła VIII kadencji. Ale w wyborach w 2019 nie został ponownie wybrany.
Co za pech.
No to trzeba mu było cos załatwić, prawda?
Więc w sierpniu 2020 został członkiem rady nadzorczej PKP Cargo.
Jurgieltnicy w Polsce są od dawna. Najpierw brali kasę od Katarzyny, a teraz biorą od Putina. Niektórzy i to wysoko postawieni nawet wódkę pili z agentami KGB.
Nie aż tak. Przynajmniej minimum wykształcenia czy kompetencji było wymagane.
Do @:
A to tylko PIS dzieli stanowiskami? A platfusy to święte krowy za swoich czasów były? Kto dojdzie do koryta jest taki sam i nie wiem nad czym lamentujesz. No chyba, że tego nie widzisz.
Największe wrażenie robią mające służyć do siedzenia znajdujące się przed dworcem PKP metalowe ławki- metalowe siedziska ławek z metalowymi oparciami. Ten głupi huj co to odebrał powinien być przywiązany do jednej z tych ławek na kilka godzin żeby jak mu dupa przymarznie i nerki wyskoczą z ramy to przemyślał swój ” geniusz”
„ma prostą analogię w czasach saskich kiedy umożliwiało ościennym mocarstwom wpływanie na wewnętrzną politykę Rzeczpospolitej” – Maria paple bez sensu. Czy może w czasach saskich środki z zagranicy były przeznaczane na modernizację dróg, dyliżansów i systemu komunikacji w Polsce? Chłopi pańszczyźniani dostawali z zagranicy dopłaty do produkcji rolnej? Różnica urocza Mario polegała na tym, że pieniądze w formie „subsydiów” brali do łapy nasi politycy i magnaci, od kogokolwiek, jak leci: od króla francuskiego, cara rosyjskiego, cesarza Austrii. I szczególnie się z tym nawet nie kryli.
Dziś pisowscy politycy łupia nas w inny sposób: obdzielając się nawzajem wysokopłatnymi stanowiskami prezesów, dyrektorów, członków rad nadzorczych. Formalnie trudno się przyczepić, bo przecież „pracują” i „zarabiają”. Nie muszą nawet wprost kraść. Mój ulubiony przykład to aktywistka Kaja Gądek, mianowana z chwila przejęcia władzy przez pis w 2015 roku członkiem rady nadzorczej w PZL Warszawskich Zakładów Mechanicznych. Zajmują się one produkcją precyzyjnych części silnikowych przy wykorzystaniu „zaawansowanych technologii w zakresie obróbki cieplnej, cieplno-chemicznej (technologii hartowania próżniowego, nawęglania oraz azotowania)”. Maria naiwnie zapyta: a może Kaja Gądek jest z zawodu lub wykształcenia inżynierem metalurgiem? Ha, ha, ha. No nie jest.
@Maria
To tak dla jasności napisz jeszcze na forum który market preferujesz podczas zakupów, czy kupujesz wyłącznie polskie produkty no i na koniec dorzuć jakim autem jeździsz na te zakupy…
No wiesz, żeby nie było, że Ty też masz powody do wstydu…
A co do tematu artykułu – gdyby nie dotacja UE to w chwili obecnej mogłabyś z tego placu budowy co najwyżej autobusem pojeździć…
Nie wiem jaki jest wkład UE ale nawet gdyby to był 1% to byłby to dla nas Polaków powód do wstydu. Przyjmowanie pieniędzy z zagranicy ma prostą analogię w czasach saskich kiedy umożliwiało ościennym mocarstwom wpływanie na wewnętrzną politykę Rzeczpospolitej. Z wiadomymi skutkami.
Dziękujemy Unio Europejska, która w ponad 85% sfinansowałaś tą inwestycję.
Gdyby tak jeszcze pomyśleli o przystanku kolejowym na Krukach.
Co do PKP ma Chwierut?
Dziękujemy ci Januszu Chwierucie 😉