Informacje

OŚWIĘCIM. Nowy wiadukt kolejowy w ciągu ul. Krasickiego powstanie do końca 2023

Od czerwca 2023 roku trwa przebudowa wiaduktu kolejowego na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków-Oświęcim w ciągu ul. Krasickiego w Oświęcimiu. Zakończenie prac budowalnych planowane jest na grudzień tego roku. To zadanie realizowane w ramach modernizacji całej linii kolejowej nr 94. Prace budowlane wykonuje firma Torkol.

– W zakresie prac jest rozbiórka istniejącego obiektu i budowa nowej konstrukcji. Po zakończeniu prac, pociągi będą mogły przejechać z prędkością ok. 80 km/h. Przebudowa wiaduktu zapewni poszerzenie jezdni do 8 metrów. Dzięki temu, kierowcy samochodów zyskają dwa pasy ruchu do jazdy dwukierunkowej, co usprawni komunikację i zwiększy bezpieczeństwo. Układ komunikacyjny pozostaje taki, jak przed przebudową. Wysokość, czyli tzw. światło pionowe pozostaje bez zmian. Uzyskanie światła pionowego do 4,5 m uzależnione będzie od wykonania przebudowy układu drogowego przez zarządcę drogi – poinformowała mnie Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A. – Wartość realizowanego zadania przez zarządcę infrastruktury kolejowej, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wynosi 3,4 mln zł. Zadanie finansowanie jest z budżetu państwa – dodała Dorota Szalacha z PKP PLK.

Jako mieszkaniec Starego Miasta oraz radny miasta Oświęcim cieszę się ogromnie, że trwa przebudowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Krasickiego. Najbardziej cieszy mnie poszerzenie jezdni pod wiaduktem do 8 metrów. Tego od wielu lat oczekiwali mieszkańcy. Zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Gratuluję firmie PKP PLK oraz Ministerstwu Infrastruktury, że potrafią skutecznie wsłuchiwać się w głosy mieszkańców. Tylko dzięki dobrej współpracy możemy skutecznie zmieniać otaczającą nas rzeczywistość. Brawo!

Mam także ogromną nadzieję, że już teraz pan prezydent i urząd miasta włączą się w tę modernizację i przebudują drogę pod wiaduktem, aby osiągnąć odpowiednią wysokość pod wiaduktem, czyli tzw. światło pionowe. Dzisiaj wynosi ono zaledwie 2 m. W najbliższym czasie skieruję do prezydenta miasta formalny wniosek w tej sprawie.

Szanowni mieszkańcy Starego Miasta, mam też zapewnienie od PKP PLK, że w przypadku uszkodzeń dróg dojazdowych, wykonawca robót dokona ich naprawy, zgodnie z ustaleniami. Bądźmy na ten moment zatem spokojni.

Jakub Przewoźnik / Kurier Oświęcimski

Poprzedni artykułNastępny artykuł

9 komentarzy

  1. To tylko czekać na interpelację, że po modernizacji pojawią się tam samochody ciężarowe które bez problemu z wysokością będą mogły się tam pojawić.

    Cuda, cudaaaa ogłaszają

  2. Pan Przewoźnik obiecywał zająć się sprawą rozpadających się słupów energetycznych Taurona na ulicy Krasickiego minął rok i jakoś nic się w tej materii nie dzieje.Widać że tylko umie pisać interpelację siać nienawiść pluc jadem na prezydenta JCH, jest żałosny.

  3. Zamiast wydawać pieniądze na bzdurne pomysły może należy je wydać na budowę przystanku kolejowego na Krukach. Co do wiaduktów, to za gamoń zaprojektował nowy wiadukt przy ul. Szpitalnej? Tu wymyślają cuda a tam zapomnieli o normalnym chodniku dla pieszych. Chodnik o szerokości jednej płytki chodnikowej to za mało.

  4. Droga poszerzona do 8 metrów i dwa pasy ? Po jakiego grzyba. 2 metry od wiaduktu droga jest tak wąska że ledwo auta mogą się wyminąć. I inaczej nie będzie chyba że radny zna plany zmiany trasy S1 i pobiegnie tym miejscu przez Kruki 🙂 Obniżenie jezdni o 2,5 ,metra ? Co tam jeździć przy tak wąskiej drodze między domami. Chyba że to namiastka przekopu Mierzei Wiślanej .

  5. Pan Przewoźnik jak zwykle robi sobie reklamę, że on coś załatwił.Droga zostanie poszerzona do 8 metrów pytam się gdzie jak tam jest wąsko i nisko.Za mostkiem droga ma jakieś 2.5 metra szerokości auta mijają się z dużą trudnością na niewielkich poszerzeniach. Po obu stronach są domy. 2 metry wysokości przeróbka na 4.5metra raczej nie będzie możliwa że względu uwarunkowania terenu.Powodzenia

  6. Jeśli obecnie miejsca pod wiaduktem jest 2 metry (mieszczą się samochody osobowe), to zwiększenie prześwitu do 4,5 metra wymagać będzie pogłębienia tam jezdni o dalsze 2,5 metra. To dość dużo. Od strony Starego Miasta jest tam już obecnie znaczny spadek, więc w prosty sposób zrobić się tego nie da; trzeba nie tylko mocno podkopać się głębiej pod wiaduktem, ale też wykopać spory wąwóz na Krasickiego pod strony Starego Miasta i podobnie na drodze dojazdowej do działek i domów znajdujących się wzdłuż toru kolejowego w stronę Wysokich Brzegów.

    Oczywiście – można. Ile to będzie kosztowało? Pewnie parę milionów. Dlatego mam konstruktywną propozycję dla radnego Przewoźnika: niech wystąpi do swoich kolegów z rządu, aby oddali Oświęcimiowi te miliony, które miastu rząd wcześniej ukradł. A wtedy Chwierut bez problemu taki wąwóz wykopie i drogę zbuduje. Bo – cokolwiek by nie mówić o Chwierucie – budowanie ulic całkiem dobrze mu wychodzi.

    Wypadałoby panie radny wspomnieć też o tym, kto daje finansowanie na remont tej linii kolejowej. Może więc radny wzniesie okrzyk: „Brawo Unia Europejska”?

Send this to a friend