Informacje

POWIAT. Czy Droga Współpracy Regionalnej połączy Oświęcim z A4 i Jaworznem?

Wraca sprawa budowy Drogi Współpracy Regionalnej, która w przyszłości poprzez DW 933 ma połączyć Oświęcim z autostradą A4 i Jaworznem.

6 listopada w oświęcimskim starostwie starosta Andrzej Skrzypiński i członek zarządu powiatu Jerzy Mieszczak dyskutowali z prezydentem Jaworzna Pawłem Silbertem, zastępcą prezydenta Oświęcimia Andrzejem Bojarskim, burmistrzem Gminy Chełmek Andrzejem Saternusem, burmistrzem Gminy Libiąż Jackiem Latko i wójtem Gminy Oświęcim Mirosławem Smolarkiem nad wariantami DWR zaproponowanymi przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

Samorządowcy omówili zaproponowane warianty DWR. Powstanie tego traktu z pewnością przyczyniłoby się do usprawnienia komunikacji w tym rejonie naszego województwa i ożywienia gospodarczego.

Jak podkreślono na spotkaniu, w myśl nowych dokumentów planistycznych odnośnie do eksploatacji autostrady A4 po 2027 r. (koniec okresu koncesyjnego dla Stalexportu i przejęcie autostrady przez Skarb Państwa), przewidziana jest eksploatacja węzła autostradowego Jeleń w obu kierunkach.

Na spotkaniu w oświęcimskim starostwie wstępnie zadeklarowano chęć współpracy zainteresowanych samorządów w dalszych pracach koncepcyjnych nad kluczową dla naszego regionu drogą. Wypracowane wspólne stanowisko zostanie niebawem przesłane do ZDW.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie podpisał umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej dla wspomnianego odcinka DWR. W ramach zadania opracowane zostanie:

  • studium korytarzowe;
  • wielowariantowe studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe z analizą wielokryterialną.

Koszt przygotowania dokumentacji sięga ponad 1,4 mln zł, dofinansowanie unijne to kwota nieco ponad 1 mln zł.

Fot. RafLor / powiat oświęcimski

Poprzedni artykułNastępny artykuł

15 komentarzy

  1. Będzie tak samo jak z remontem drogi krajowej Zator- Wadowice. Przewidywany termin to 2029 rok.Te tuki pancerne potrzebują 6 – 7 lat żeby sporządzić dokumentację, i projekt ,a potem szukanie pieniędzy na realizację tej budowy następne kilka lat. Widać, że odpowiedni ludzie się tym tematem zajmują.

  2. Pomalutku się robi dokumentacja. Jak skończą koło 25 roku, to będzie przetarg-jak oczywiście znajdzie się kasa na budowę.

  3. A jak tam plany lini kolejowej z Oswiecimia do Tychow? Kilka lat nad papierami siedza i nic nie wymyslili?

  4. Może szanowni panowie anonimowie zdecydowaliby się jakoś samoodróżnić, bo jak na razie trudno się w tym połapać.
    Mieszkańcom Oświęcimia, Libiąża itd droga na wprost do węzła Jeleń i Jaworzna nie bardzo jest potrzebna. najczęściej chcemy dostać się albo do Katowic (powiedzmy że S-1 rozwiązuje problem), albo do Krakowa. W tym drugim przypadku lepiej jest dojechać do autostrady kierując się „na ukos” w prawo – czyli przez Chrzanów, a nie „prosto do góry” na północ i dopiero potem skręcać w prawo.
    „najkrótszą trasą jest droga 933. Nie rozumiem po co wyważać otwarte drzwi?” – owszem, ale jadąc DW933 napotykamy na spowalniacz Libiąż i wielki spowalniacz Chrzanów, z terenem zabudowanym 50 km/h, rondami i światłami.
    „wiązałoby się z wyburzeniami domów” – tak to bywa z nowymi drogami.

  5. Ja odpowiedziałem @ na propozycję budowy drogi z Oświęcimia do Chrzanowa. Ty anonimie piszesz jak rozumiem o drodze do Jaworzna. Problem w tym, że przez las poprowadzono rurociąg gazowy i już nie da się poprowadzić drogi prosto przez las. Droga musiałaby przejść przez Kosówki, a to wiązałoby się z wyburzeniami domów.

  6. @ a którędy miałaby przebiegać ta droga? Z tego co wiem to najkrótszą trasą jest droga 933. Nie rozumiem po co wyważać otwarte drzwi?

  7. No tak, to ja proszę cię popatrz na mapę i będziesz wiedział dlaczego od 20 lat kolejne pokolenia samorządowców chcą tego drugiego etapu budowy.

  8. To jest świetny pomysł dla oświęcimian, którzy mają coś do załatwienia w Jaworznie!

    Zaraz, zaraz, ale co takiego kiedykolwiek potrzebowałem załatwić w Jaworznie? W życiu – chyba nic.

    Już większy sens miałaby droga ekspresowa, nawet jednojezdniowa z Oświęcimia do węzła w Chrzanowie, dla wszystkich jadących S-1 od strony Bielska i chcących sobie skrócić trasę do Krakowa.

  9. Działania spóźnione o 10 lat. Dlaczego nie zrobiliście tego wcześniej? Starosta myśli, że za premiera Tuska będą na to środki?

  10. Dobrze jest przed kamerami polansować się z tematem z przed 20 lat. Czy o to w tym chodziło?

Send this to a friend