10 grudnia 2023 roku w kolejowym rozkładzie jazdy przybędzie nowych połączeń z Oświęcimia do Krakowa. Czy pociągiem dojedziemy też do Bielska-Białej, Tychów i Pszczyny?
W serwisie internetowym portalpasazera.pl sprawdziliśmy jak będą kursować pociągi z Oświęcimia do sąsiednich miast, gdzie oświęcimianie bardzo często pracują, jeżdżą na zakupy czy szukają rozrywki.
Oświęcim – Kraków
Na tym kierunku podróż możemy wybrać przez Trzebinię (SKA3) lub Skawinę (SKA2). Najszybsza podróż trwa tylko 60 minut i obsługiwana jest przez nowy tabor Kolei Małopolskich. W siatce połączeń spotkać możemy również pociągi Polregio, które najlepsze czasu eksploatacji mają już za sobą. Osoby pracujące w Krakowie od strony dzielnicy Podgórze chętnie skorzystają z lini SKA2 przez Zator i Skawinę (Kraków jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast świata).
Oświęcim – Katowice
Połączenie jest realizowane tylko przez Koleje Śląskie, a najszybsza podróż trwa narazie 46 minut. Odcinek po stronie śląskiej jest mocno wyeksploatowany, przypominając pasażerom pojęcie „szkód górniczych”.
Oświęcim – Czechowice-Dziedzice
Na tym szlaku wracają połączenia. Mieszkańcy Brzeszcze i okolic mogą odetchnąć z ulgą, nie będą już wykluczeni komunikacyjnie. Najszybsze połączenie do popularnego „Czecho” zrealizuje PKP Intercity, natomiast przewoźnik Polregio będzie potrzebował na to 28 minut.
Oświęcim – Bielsko-Biała
Korzystając z wyremontowanego dworca w Czechowicach-Dziedzicach, z jedną przesiadką dojedziemy do Bielska-Białej. Mając na uwadze duży ruch samochodowy w Wilamowicach i Hałcnowie, wariant podróży pociągiem wydawać się może bardzo atrakcyjny. Najszybsza podróż potrwa tylko 47 minut (podróż relacji Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała trwa tylko 1o minut).
Oświęcim – Pszczyna
W grudniowy weekend oświęcimianie będą mogli odwiedzić dawne posiadłości księżnej Daisy von Pless. Będzie to możliwe z przesiadką w Czechowicach-Dziedzicach. Podróż zajmie około 1 godziny.
Oświęcim – Tychy
Niestety na tym kierunku nie mamy dobrych informacji. Wszystkie połączenia są realizowane z przesiadką w Katowicach, co oznacza, że dojazd pociągiem zajmie około 80 minut.
Oświęcim – Przemyśl (via Tarnów)
Egzotycznym połączeniem wydaje się pociąg z Oświęcimia na wschód Polski, ale z pewnością znajdzie swoich miłośników. Odwiedzenie swoich bliskich i znajomych Tarnowie lub Rzeszowie nie będzie już problemem. Połączenie jest realizowane przez PKP Intercity.
Oświęcim – Warszawa
W całej kolejowej siatce połączeń, ten kierunek nasza redakcja uważa za najcenniejszy. Nie wiele polskich miast posiada bezpośrednie połączenie ze stolicą kraju. Wszystkie najważniejsze instytucje oraz siedziby różnych firm znajdują się w Warszawie. Wypad na musical do Studio Buffo czy na Marsz Niepodległości lub manifestację antyrządową staje się teraz jeszcze łatwiejszy. Oświęcimianie zyskują cały dzień w stolicy.
Zobacz również:
OŚWIĘCIM. 10 grudnia rusza nocne połączenie kolejowe Warszawa – Oświęcim – Monachium
A ja się pytam czym mam wrócić do domu, skoro pracuję do 21.00? Chodzi mi o linię Oświęcim Trzebinia. Ostatni pociąg do Krakowa odjeżdża o 20:25, a kolejny jest o 3:32. Podobnie jest z powrotem z Krakowa. Pociąg odjeżdża o 20:04, a kolejny 22:51. Co mają robić ci, którzy pracują na drugą zmianę? Pewnie znowu zamkną linię bo jest nierentowna. No ale jak ma być rentowna, skoro rozkład jazdy jest ułożony pod turystów i urzędników.
Bóg strzeże!
Kaczor cały czas chodzi w pampersie bo się boi ,że zrobią na niego zamach.
Pampersy zakładają bo nie wiedzą co dalej naoboecywali a wszystko to oszustwo!
Dlaczego waha drożeje czyżby efekt tuska?
A ta kamizeleczka to jak z… zakładu pogrzebowego Korona
Achtung!
ty nie wiesz co to horyzont? Czyżby absolwent sp 10?
Bo to jest replika tvp-pis ,i nasi dzielni radni boją się publicznej krytyki mieszkańców Oświęcimia. A co do nazwy (ksywy) to najlepsza będzie trzej muszkieterowie lub Gang Olsena wybór zostawiam państwu do oceny.Cieniasy.
A czemu pod materiałem POROZMAWIAJMY nie ma komentarzy?
Art. zlecony czyli kto za niego zapłacił?
Trzej przyjaciele…z boiska…
Panowie radni Łoziński, i Przewoźnik chwalą się nowym dworcem kolejowym, wyremontowanej lini kolejowej ,a tak naprawdę gdyby Unia Europejska nie wyłożyła na te inwestycje kasy Unijnej nic byście nie zrobili. Jeszcze jedna obietnica wyborcza nie zrealizowana przez PIS budowa lini kolejowej Oświęcim – Tychy .8 lat minęło i jak ostatnio czytałem to dopiero jest w fazie projektu totalna porażka panów Łozińskiego ,i Przewoźnika Mieszkańcy będą pamiętać o was podczas zbliżających się wyborów samorządowych. .
Tak tak masz rację przez 8 lat kradli.
Uwaga na horyzoncie mega złodzieje!
Odłóżcie na bok politykę, jedne polączenia kolejowe powstaną , inne utrzymają się a niektóre po prostu znikną . I żadna polityka tu nie jest potrzebna.
PiS rozdając pieniądze na prawo i lewo może sobie strzelić w stopę. Gdyby teoretycznie byli dalej u władzy, to wątpię by przetrwali rok. Polskę niestety banki by przejęły za długi. Tak, że szykujcie się na drugą Grecję.
Chociaż, gdyby się zastanowić, to dlaczego nie stosować takiego myku na szerszą skalę. Na przykład:
– rząd pis najpierw zakłada Instutut Superpatriotyzmu Najpolszczego im. JPII i Lecha Kaczyńskiego z siedzibą w Pcimiu, w którym zasiadają wyłącznie najwyżsi bonzowie pis
– rząd pis następnie przekazuje obietnicę dotacji dziesięciu miliardów złotych na rzecz Instytutu, współprowadzonego przez pisowskiego wójta gminy Pcim.
– w umowie rząd – Pcim zawarta jest klauzula o współprowadzeniu i współfinansowaniu Instytutu: gmina Pcim zobowiązuje się przez 10 lat wpłacać po 100 złotych, a rząd po 1 000 000 000 złotych rocznie.
Pisowscy prawnicy twierdzą, że taka umowa jest nie do ruszenia.
Zobaczymy.
Sto milionów złotych od Glińskiego dla „instytutu dziedzictwa myśli narodowej” Żaryna poprzez myk prawny ze współprowadzeniem z pisowskim samorządem Otwocka.
To jest po prostu kolejne wielkie pisowskie złodziejstwo.
To jest cholernie bezczelne pisowskie oszustwo.
Nie mam słów.
Art. 231. § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10
Co robi faflas?
Przeceniacie kaczora.
Coś słaba ta analiza rozkładu jazdy. Oświęcim będzie miał też pociąg interregio do Dębicy, poza tym Monachium, Graz, Wiedeń, Praga oraz sezonowy wakacyjny intercity do Kołobrzegu.
Lepiej zajmijcie się przygotowaniem do nowych wyborów. Tow. Prezydent tak kombinuje z terminami by ten, który przejmie władzę nie miał czasu na stworzenie budżetu. To niestety wiąże się z nowymi wyborami. Jak to powiedział klasyk z Nowogrodzkiej raz zdobytej władzy nie oddamy.
@ miałem Cię za poważnego faceta. Widać myliłem się.
Do Student:
Co ty za głupoty gadasz,bredzisz. To województwo śląskie opużnialo projekt ,i budowę nowej linii kolejowej Oświęcim – Tychy.Jak wiadomo śląsk jest rzadzony przez Pisowcow. PJCH już kilka lat temu wybudował parking Park& Driwe żeby kierowcy mogli zostawić swoje samochody na parkingu.
Fajnie pisiorze, że sam że dobą dyskutujesz.
Student czy Kopalnia już zezwoliła na przejazd przez ich teren, czy trzeba wybudować nowy tor?
Lokalnym samorzadowcom nie jest na rękę szybkie połączenie do śląskiej aglomeracji, m.in. Tychów, ponieważ nikt nie będzie chciał za nich pracować w urzędach.
A ówczesny marszałek małopolski Marek Sowa zamykał połączenia…
PS cytując Donalda Tuska: jak ktoś ma wizję, niech pójdzie do lekarza.
Powiedz to faflasowi!
PiS-owskimi pociągami nie będę jeździł.