Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu podpisał kontrakt z firmą Solaris na dostawę sześciu nowoczesnych autobusów elektrycznych, które pojawią się na drogach miasta w 2025 roku. Inwestycja finansowana z Funduszy Europejskich poprawi jakość komunikacji miejskiej i ochronę środowiska.
Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu Podpisuje Kontrakt z Firmą Solaris na Nowe Autobusy
Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu podpisał kontrakt z firmą Solaris na dostawę sześciu nowoczesnych autobusów elektrycznych. Produkcja pojazdów potrwa co najmniej rok, a pierwsze dwa autobusy pojawią się na drogach Oświęcimia w drugiej połowie 2025 roku. Pozostałe autobusy zostaną dostarczone do końca 2026 roku.
Nowoczesne i Ekologiczne Autobusy
Koszt zakupu nowych autobusów wynosi 18 milionów złotych netto, z czego większość finansowana jest z Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Nowe autobusy będą około 10-metrowe, niskopodłogowe i wyposażone w szereg udogodnień:
- Klimatyzacja
- Ładowarki do telefonów
- Wi-Fi
- Biletomaty
- Oznaczenia w alfabecie Braille’a
- Monitoring
- Miejsca dla osób niepełnosprawnych, matek z dziećmi i kobiet w ciąży
Dalsze Plany Rozwoju
Równolegle trwa przetarg na dostawę trzech dodatkowych długich autobusów elektrycznych: dwóch o długości 12 metrów i jednego przegubowego o długości 18 metrów.
Korzyści dla Oświęcimia
Dostawa nowych, ekologicznych autobusów znacząco poprawi jakość komunikacji miejskiej w Oświęcimiu. Inwestycja ta jest krokiem w stronę bardziej zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska transportu publicznego, który przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin oraz poprawy komfortu podróży dla pasażerów.
Głupie uwagi anonimów są żałosne – powiedział Anonim.
Pracują tu na etacie. kilku jest.
Dlaczego typy @ i anonimy zabierają głos w każdej kwestii.. Ich glupie uwagi są żałosne.
Mieszkańcu – nie wszystkie domy w okolicy muszą mieć przystanek przed drzwiami. Przy organizacji przewozów komunikacja publiczna bierze się pod uwagę koszt i zainteresowanie pasażerów. Wysyłanie autobusu o pojemności 70 osób do Dworów Drugich po to, by woził głównie powietrze, wydaje się trochę nieekonomiczne, nieprawdaż? Do Zatora jest teraz kolej. Do Kęt – tutaj wypadałoby się zastanowić. Co do Osieka i Głębowic – być może jest tam ktoś, kto nie ma samochodu i chciałby odwiedzić bliska osobę w szpitalu. Tylko czy uzasadnia to kierowanie autobusu z Oświęcimia na tak długą trasę aby ułatwić życie trzem osobom na krzyż dziennie? I kto za to zapłaci?
ad 1. Organizatorem przewozów jest samorząd. Aktualni włodarze nie są tym zainteresowani.
ad 2. Wypadki zdarzają się wszędzie.
Co z tego, że będą nowe autobusy, jak MZK się nie rozwija.
1. Dlaczego nie próbuje inicjować nowych kierunków np.
A) do Przeciszowa przez Dwory Drugie,
B) do Zatora
C) do Kęt
D) do Osieka przez Polankę Wielką
E) do Głębowic
2. Dlaczego nie szkolą uważnie kierowców, w szczególności z korzystania z lusterek i obrazu z kamer (miałem w ciągu 6 miesięcy, dwa razy sytuację przytrzaśnięcia starszej osoby drzwiami podczas nieuważnego zamykania drzwi)