Prace nad budową obwodnicy Oświęcimia i nowego mostu na rzece Sole trwają w pełnym toku. Inwestycja w ramach drogi ekspresowej S1 ma na celu poprawę infrastruktury i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Trwa Budowa Obwodnicy Oświęcimia oraz Nowego Mostu na Rzece Sole
Kluczowy Element Drogi Ekspresowej S1
W lipcu 2024 roku prace nad budową obwodnicy Oświęcimia i nowego mostu na rzece Sole są w pełnym toku. Ta inwestycja jest istotnym elementem rozbudowy drogi ekspresowej S1, mającym na celu usprawnienie ruchu drogowego i zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych.
Obwodnica Oświęcimia to projekt o ogromnym znaczeniu dla regionu, który ma na celu odciążenie centrum miasta od nadmiernego ruchu pojazdów, zwłaszcza ciężarowych. Dzięki temu mieszkańcy Oświęcimia będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i mniejszym hałasem, co poprawi jakość życia w mieście.
Nowy Most na Rzece Sole
Równocześnie z budową obwodnicy trwa budowa nowego mostu na rzece Sole. Nowy most będzie bardziej wytrzymały i odporny na obciążenia, co zapewni płynniejszy ruch na tym odcinku drogi.
Korzyści dla Mieszkańców i Użytkowników Drogi S1
Budowa obwodnicy i mostu na rzece Sole jest realizowana z myślą o przyszłych korzyściach dla mieszkańców i użytkowników drogi S1. Inwestycja ta ma na celu nie tylko poprawę infrastruktury drogowej, ale także podniesienie komfortu i bezpieczeństwa podróżowania w tym regionie.
Zachęcamy do śledzenia dalszych postępów prac oraz do korzystania z nowo powstałej infrastruktury, która wkrótce będzie dostępna dla wszystkich kierowców.
Droga będzie przebudowana. Na pewno rondo telki będzie turbinowe.
Ten most nad rzeką Sołą idzie im jak krew z nosa
Tomasz – tu nie trzeba nawet żadnej symulacji, masz rację, jak jest – każdy widzi. Mleko się jednak już rozlało i jedyne co można będzie zrobić, to wydłużyć znacznie czas zmiany świateł na wprost na tym skrzyżowaniu, a chyba jeszcze bardziej na kolejnym skrzyżowaniu przy drodze na Porębę.
Ronda powinny być co najwyżej trzy: na początku obok Castoramy, na skrzyżowaniu z Jagiełły i za Sołą na Legionów.
Ronda w Pławach – Harmężach i po drugiej stronie Wisły są bez sensu, spowalniając znacznie przejazd obwodnicą, przy minimalnym ruchu na tamtejszych drogach lokalnych. Wystarczyłyby proste betonowe przepusty jak pod torami kolejowymi w Babicach, bez połączeń z obwodnicą. Koszt pewnie porównywalny jak przy budowie rond. Ziemię na nasypy można było pozyskać (teraz to musztarda po obiedzie) z wybrania jej z przejazdu pod torami kolejowymi obok składowiska złomu.
Temat został przećwiczony parę lat wcześniej przy okazji budowy wylotówki na Bobrek: na w sumie dość krótkim odcinku rond jest aż pięć!!!. Pomijając dwa na jej końcach, z pozostałych trzech wystarczyłoby jedno, zaraz za Wisłą w Gromcu. Natomiast rondo przy zjeździe w Koszykową (na Kruki obok cmentarza i do Dworów) można było sobie spokojnie darować i po prostu boczne ulice zamknąć. Ruch tam jest praktycznie minimalny. Natomiast kuriozum i skrajną głupotą jest przedostatnie rondo przed Bobrkiem, pośrodku niczego – szczerych pól i łąk. Może z dziesięć razy w roku korzysta z niego jakiś traktor.
Na rondzie od strony Rajska, przy wjeździe na obwodnicę Oświęcimia ,też będzie ” wesoło”
Urząd Miasta nie chce tego oficjalnie powiedzieć, ale według symulacji ruchu ulicznego, skrzyżowanie z ulicą Grojecką będzie generowało duże spowolnienie i korki aż do samego nowego ronda.
Totalny koszmar. Na co tyle rond {5 na 9.5km + 6-te przy Castoramie!!!} i to gardło przed ulicą Grojecką. Tam będzie masakra (wjazd na Zaborze!}.
Brak podstawowej informacji. Kiedy pozwolenie na budowę połączenia do Bierunia.