Wideo

Trwa budowa obwodnicy Oświęcimia oraz nowego mostu na rzece Sole

Prace nad budową obwodnicy Oświęcimia i nowego mostu na rzece Sole trwają w pełnym toku. Inwestycja w ramach drogi ekspresowej S1 ma na celu poprawę infrastruktury i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Budowa Obwodnicy Oświęcimia oraz Nowego Mostu na Rzece Sole
Budowa Obwodnicy Oświęcimia oraz Nowego Mostu na Rzece Sole

Trwa Budowa Obwodnicy Oświęcimia oraz Nowego Mostu na Rzece Sole

Kluczowy Element Drogi Ekspresowej S1

W lipcu 2024 roku prace nad budową obwodnicy Oświęcimia i nowego mostu na rzece Sole są w pełnym toku. Ta inwestycja jest istotnym elementem rozbudowy drogi ekspresowej S1, mającym na celu usprawnienie ruchu drogowego i zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych.

Obwodnica Oświęcimia to projekt o ogromnym znaczeniu dla regionu, który ma na celu odciążenie centrum miasta od nadmiernego ruchu pojazdów, zwłaszcza ciężarowych. Dzięki temu mieszkańcy Oświęcimia będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i mniejszym hałasem, co poprawi jakość życia w mieście.

Budowa Obwodnicy Oświęcimia oraz Nowego Mostu na Rzece Sole
Budowa Obwodnicy Oświęcimia oraz Nowego Mostu na Rzece Sole

Nowy Most na Rzece Sole

Równocześnie z budową obwodnicy trwa budowa nowego mostu na rzece Sole. Nowy most będzie bardziej wytrzymały i odporny na obciążenia, co zapewni płynniejszy ruch na tym odcinku drogi.

default

Korzyści dla Mieszkańców i Użytkowników Drogi S1

Budowa obwodnicy i mostu na rzece Sole jest realizowana z myślą o przyszłych korzyściach dla mieszkańców i użytkowników drogi S1. Inwestycja ta ma na celu nie tylko poprawę infrastruktury drogowej, ale także podniesienie komfortu i bezpieczeństwa podróżowania w tym regionie.

Zachęcamy do śledzenia dalszych postępów prac oraz do korzystania z nowo powstałej infrastruktury, która wkrótce będzie dostępna dla wszystkich kierowców.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

8 komentarzy

  1. Droga będzie przebudowana. Na pewno rondo telki będzie turbinowe.

  2. Tomasz – tu nie trzeba nawet żadnej symulacji, masz rację, jak jest – każdy widzi. Mleko się jednak już rozlało i jedyne co można będzie zrobić, to wydłużyć znacznie czas zmiany świateł na wprost na tym skrzyżowaniu, a chyba jeszcze bardziej na kolejnym skrzyżowaniu przy drodze na Porębę.

  3. Ronda powinny być co najwyżej trzy: na początku obok Castoramy, na skrzyżowaniu z Jagiełły i za Sołą na Legionów.

    Ronda w Pławach – Harmężach i po drugiej stronie Wisły są bez sensu, spowalniając znacznie przejazd obwodnicą, przy minimalnym ruchu na tamtejszych drogach lokalnych. Wystarczyłyby proste betonowe przepusty jak pod torami kolejowymi w Babicach, bez połączeń z obwodnicą. Koszt pewnie porównywalny jak przy budowie rond. Ziemię na nasypy można było pozyskać (teraz to musztarda po obiedzie) z wybrania jej z przejazdu pod torami kolejowymi obok składowiska złomu.

    Temat został przećwiczony parę lat wcześniej przy okazji budowy wylotówki na Bobrek: na w sumie dość krótkim odcinku rond jest aż pięć!!!. Pomijając dwa na jej końcach, z pozostałych trzech wystarczyłoby jedno, zaraz za Wisłą w Gromcu. Natomiast rondo przy zjeździe w Koszykową (na Kruki obok cmentarza i do Dworów) można było sobie spokojnie darować i po prostu boczne ulice zamknąć. Ruch tam jest praktycznie minimalny. Natomiast kuriozum i skrajną głupotą jest przedostatnie rondo przed Bobrkiem, pośrodku niczego – szczerych pól i łąk. Może z dziesięć razy w roku korzysta z niego jakiś traktor.

  4. Na rondzie od strony Rajska, przy wjeździe na obwodnicę Oświęcimia ,też będzie ” wesoło”

  5. Urząd Miasta nie chce tego oficjalnie powiedzieć, ale według symulacji ruchu ulicznego, skrzyżowanie z ulicą Grojecką będzie generowało duże spowolnienie i korki aż do samego nowego ronda.

  6. Totalny koszmar. Na co tyle rond {5 na 9.5km + 6-te przy Castoramie!!!} i to gardło przed ulicą Grojecką. Tam będzie masakra (wjazd na Zaborze!}.

  7. Brak podstawowej informacji. Kiedy pozwolenie na budowę połączenia do Bierunia.

Send this to a friend