PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową Kraków – Oświęcim. Nowe perony, regulacja torów i poprawa infrastruktury zwiększą komfort podróży. Prace zakończą się we wrześniu 2024 roku.
Modernizacja Linii Kolejowej Kraków – Oświęcim: Inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe
Na linii kolejowej łączącej Kraków z Oświęcimiem poprawiane są warunki podróży pociągami. Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach powstają wygodniejsze perony, a między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą regulowane są tory. Prace o wartości przeszło 14 mln zł finansowane są ze środków budżetowych. W ciągu ostatnich 5 lat na lepsze podróże na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim przeznaczono łącznie niemal 400 mln zł.
Nowe Perony w Zelczynie i Jaśkowicach
Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach budowane są nowe perony. We wrześniu, po zakończeniu prac, podróżni będą mogli skorzystać z wyższych i lepiej wyposażonych platform, co znacząco poprawi komfort oczekiwania na pociąg.
Regulacja Torów na Odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica
Na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica intensywnie pracują ciężkie maszyny nad wzmacnianiem nawierzchni pod torami. Specjalistyczny sprzęt poprawia ułożenie szyn i oczyszcza tłuczeń pod nimi. Dzięki tym działaniom utrzymane zostaną właściwe warunki dla przejeżdżających pociągów. Prace prowadzone są przy utrzymanym ruchu na jednym z dwóch torów.
Koszt i Harmonogram Prac
Koszt prac wynosi przeszło 14 mln zł. Ich zakończenie planowane jest na drugą połowę września 2024 roku. Wzrost komfortu podróży pociągami na linii Kraków – Oświęcim jest priorytetem. Działania między Podborami Skawińskimi i Brzeźnicą to kolejny etap prac na tym szlaku.
Inne Modernizacje w 2024 Roku
W tym roku wyremontowane zostały perony na przystanku Spytkowice Kępki oraz tory na stacjach Dwory i Przeciszów. Dzięki wymianie torów i modernizacji obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic, prędkość pociągów wzrosła. Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi.
Przywrócone Połączenia i Nowe Przystanki
Dzięki modernizacji torów, systemów sterowania ruchem oraz stacji i przystanków na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie przewoźnicy przywrócili regularne połączenia na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Pociągi aglomeracyjne zyskują na popularności, a coraz więcej podróżnych korzysta z najnowszych przystanków: Kraków Opatkowice, Skawina Jagielnia i Zator Park Rozrywki.
Inwestycje w Latach 2019 – 2024
W latach 2019–2024 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły niemal 400 mln zł ze środków budżetowych na poprawę warunków podróży między Krakowem a Oświęcimiem.
Wymiana pasażerska na stacji Dwory od 0 do 9, na stacji Włosienica od 0 do 9.
Zmienić się tego nie da, bo tak zdecydowano za czasów cysorza Franza Józefa.
ET41 ilu pasażerów wsiada we Włosienicy? Można by tak bez końca. Kruki to inna bajka. Tak potężnie osiedle bez dostępu do PKP, to wstyd na całą Polskę. Często korzystam z dworca i widzę, że większość to mieszkańcy Osiedla. Natomiast z Zasola mało kto. Dworzec to raj dla turystów a nie mieszkańców.
Ilu pasażerów wsiada i wysiada na stacji Dwory? ,a ilu mogłoby to robić na nieistniejącej stacji Kruki? Czy ktoś w UP,UM.UG i wreszcie w PKP to sprawdził? bo mam wrażenie, że wszyscy wyżej wymienieni położyli na ten temat lagę w imię św. spokoju.
A dlatego niby miasto Oświęcim miałoby dokładać PKP do remontu. To jest prywatna firma ,I sami muszą przeprowadzać te remonty. Jak było otwarcie nowego dworca kolejowego to nawet prezydenta Oświęcimia nie zaprosili ,a teraz by chcieli kasy.
P. O. Kruki, czy Błonie to nigdy nie powstaną, bo władze Oświęcimia mają gdzieś kolej. Jako jedyni nie dołożyli się do projektu remontu linii Trzebina – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.
Czy mają w planach budowę przystanku na Krukach?
Viking nie do końca. Tory też wymieniają, tylko ślamazarnie im to idzie.
Pudrowanie …… 14 mln to jest promil potrzebny do naprawy tej linii. Od Krakowa do Podborów Skawińskich zrobili aglomeracje. Dalej to tylko perony. W stronę Oświęcimia ta linia jest w rozsypce