Odkryj najnowsze postępy w budowie południowej obwodnicy Oświęcimia, która jest częścią drogi ekspresowej S1. Dowiedz się, jak nowa trasa poprawi przepustowość i bezpieczeństwo w regionie.
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia – najnowsze postępy
W ramach strategicznej inwestycji drogowej, która zmieni oblicze komunikacyjne regionu, południowa obwodnica Oświęcimia do drogi ekspresowej S1 szybko nabiera kształtów. Nowa trasa, będąca częścią drogi S1, jest kluczowym elementem infrastruktury, który znacząco poprawi przepustowość i bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Kluczowe informacje o drodze ekspresowej S1
Droga ekspresowa S1, na której znajduje się obwodnica, jest ważnym szlakiem komunikacyjnym łączącym południe Polski. Nowa obwodnica o długości blisko 9 km, ominie Oświęcim od południa, zapewniając płynne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a co za tym idzie – również z autostradą A4.
Z radością informujemy, że na większości odcinków nowej obwodnicy położono już asfalt, co jest znaczącym krokiem naprzód w realizacji projektu. Szczególnie istotnym etapem jest udostępnienie 500 metrów nowego odcinka wzdłuż ulicy Zatorskiej w Oświęcimiu, co znacząco poprawiło komfort i efektywność podróżowania mieszkańców i gości miasta.
Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z sierpnia, która ukazuje dynamiczny rozwój prac budowlanych. Ponadto, dostępne jest nowe wideo z drona, które pozwala spojrzeć na postępy z lotu ptaka i docenić skalę przedsięwzięcia.
Zakończenie budowy południowej obwodnicy Oświęcimia planowane jest w drugiej połowie 2025 roku, a koszt inwestycji sięga 470 mln zł. To ambitny projekt, który już teraz przynosi wymierne korzyści i z niecierpliwością oczekujemy na jego pełne ukończenie.
Zapraszamy do śledzenia postępów!
Tych inwestycji nie dokoncza bo bo ni ma ponindzy a z kpo tuska jak zwykle wydymali
Ciekawe gdzie są te piwniczki które opóźniły budowę o rok. Z budżetu trzeba będzie płacić przez cały rok a widac że do końca nawet się nie zbliżyli. Ciężko nawet ślepemu uwierzyć że te piwniczki z przed 10tys lat gdzieś istnieją. Nikt nie wie gdzie….Pewnie Emil Wąsacz maczał w tym palce jak przy A4
Mam nadzieję, że oddadzą całą ekspresówkę. Bez odcinka Bieruń – Mysłowice Oświęcim będzie miał przechlapane.
„Szczególnie istotnym etapem jest udostępnienie 500 metrów nowego odcinka wzdłuż ulicy Zatorskiej w Oświęcimiu, co znacząco poprawiło komfort i efektywność podróżowania mieszkańców i gości miasta.”
Co zrobiło?! Przeniesienie prostego pasa na dłuższy odcinek z ćwiartka ronda gdzie non stop pracują maszyny na które trzeba uważać, wjazd i zjazd są wąskie i pod dziwnymi kątami i najważniejsze WCIĄŻ ruch jest jednokierunkowy. Wybaczcie ale tutaj chyba nie można mówić o polepszeniu a pogorszeniu komfortu…