Informacje

Zgoda na budowę odcinka S1 Bieruń – Oświęcim: zakończenie prac w 2026 Roku

Wojewoda Śląski wydał zgodę na budowę odcinka S1 między Bieruniem a Oświęcimiem. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na 20 sierpnia. Sprawdź szczegóły inwestycji.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia – najnowsze postępy
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia – najnowsze postępy

Nowa Droga S1 Bieruń – Oświęcim: Prace Ruszają, Zakończenie w 2026 Roku

Wojewoda Śląski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla kluczowego odcinka drogi ekspresowej S1, łączącego węzeł Bieruń z węzłem Oświęcim. Już 20 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekaże teren budowy wykonawcy, co oznacza oficjalne rozpoczęcie robót budowlanych na tym odcinku. W poniedziałek, 19 sierpnia, w siedzibie Starostwa Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego odbyła się konferencja prasowa, podczas której omówiono szczegóły tego projektu.

Zgoda na Budowę Odcinka S1 Bieruń – Oświęcim: Kluczowa Decyzja Wojewody Śląskiego

Decyzja ZRID umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie prac nad dwujezdniowym odcinkiem drogi ekspresowej S1 o długości około 2,9 km, który połączy węzeł Bieruń z węzłem Oświęcim. Inwestycja obejmuje także budowę odcinka drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) w ciągu DK44 o długości około 2,7 km (obwodnica Bierunia), a także dodatkowej jezdni do obsługi ruchu lokalnego pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia. Jak podkreślił podczas konferencji prasowej Wojewoda Śląski, Marek Wójcik: „Decyzja z ZRID pozwala na bardzo szybkie rozpoczęcie prac i liczę na to, że już jutro inwestor przekaże wykonawcy teren budowy.”

Konferencja prasowa: Wojewoda Śląski wydał decyzję ZRiD dla odcinka S1 w Bieruniu. / fot. J.Grygiel / Bieruń.pl
Konferencja prasowa: Wojewoda Śląski wydał decyzję ZRiD dla odcinka S1 w Bieruniu. / fot. J.Grygiel / Bieruń.pl

Inwestycja Drogowa za 212 mln zł: Prace na Odcinku S1 Rozpoczynają się 20 Sierpnia

Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie tego fragmentu S1 została podpisana przez GDDKiA z firmą Strabag 30 listopada 2021 roku, a jej wartość to ponad 212 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest na III kwartał 2026 roku. Jak podkreślono podczas konferencji, ta droga ekspresowa będzie miała kluczowe znaczenie nie tylko dla województwa śląskiego, ale także dla mieszkańców powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego, dla których nowa infrastruktura drogowa oznacza znaczną poprawę komfortu życia i bezpieczeństwa. Więcej informacji o tej inwestycji można znaleźć na stronie GDDKiAoraz w serwisie WNP.pl.

Korzyści dla Mieszkańców Bierunia i Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego: Nowa Obwodnica i Ułatwienia w Ruchu

Starosta powiatu bieruńsko-lędzińskiego, Łukasz Odelga, podkreślił, że jest to bardzo ważny dzień dla całego powiatu. Droga ekspresowa, jaka zostanie wybudowana w Bieruniu, będzie drogą o dwóch jezdniach, z których każda będzie miała dwa pasy ruchu. Powstanie także bezkolizyjny węzeł i łącznica, która rozpocznie się od strony Bijasowic, a od strony Bierunia Starego zostanie wyprowadzona z drogi krajowej nr 44, przekierowując ruch na S-1. Jak zaznaczył burmistrz Bierunia, Sebastian Macioł: „Dzięki tym zmianom, ruch na ul. Warszawskiej (DK44) zostanie znacznie odciążony, zwłaszcza od transportu tranzytowego, co znacząco poprawi komfort przejazdu przez miasto.” Burmistrz dodał również, że Miasto Bieruń planuje zabezpieczyć w przyszłorocznym budżecie ponad 5 mln zł na budowę infrastruktury towarzyszącej tej inwestycji, aby jeszcze lepiej skomunikować obwodnicę i łącznicę z drogami gminnymi i powiatowymi. Dodatkowe informacje na temat inwestycji w regionie dostępne są na stronie Samorządowy.pl.

S1 Bieruń - Oświęcim
S1 Bieruń – Oświęcim

Znaczenie Drogi Ekspresowej S1 dla Regionu: Alternatywa dla Zakorkowanej „Jedynki”

Zbigniew Szweda, zastępca dyrektora ds. inwestycji katowickiego oddziału GDDKiA, wyjaśnił, że cały projekt S1 składa się z czterech odcinków, które łącznie utworzą drogę ekspresową od Kosztowów do Bielska-Białej. Jest to kluczowa inwestycja, która stanowi alternatywę dla zakorkowanej drogi krajowej nr 1 („jedynki”). „Po zakończeniu prac przejazd z Podbeskidzia na Śląsk będzie bardziej komfortowy, a poziom bezpieczeństwa podróży wzrośnie,” dodał Szweda. Sprawdź szczegóły projektu i postępy na PortalSamorzadowy.pl.

Więcej informacji na temat inwestycji można znaleźć również w serwisie Oświęcim Online.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

14 komentarzy

  1. Witam.Potwierdzam słowa”Złego Dziada” w sprawie budowy drogiS1. Dużo mieszało lobby górnicze,które bało się o swoje stołki .Teraz przez ich głupią politykę trzeba budować dodatkową za ok 90 mln zł obwodnicę Brzeszcze.

  2. Żaden PiS czy PO budowy nie „ruszył”.
    Budowa , a raczej projekt wystartowało w 2008 , i zostało wpisane w program budowy dróg i autostrad na zdaje się 2018 – 2023.
    Troje premierów, z trzech kolejnych rządów obiecało tą drogę przed wyborami.
    Opóźnienia wynikają z przede wszystkim, z protestów ekologów ( Towarzystwo na Rzecz Ziemi) , czy słuszne czy niesłuszne niech sobie każdy sam oceni. Drugi powód opóźnienia to niemożność decyzyjna co do przebiegu, wariantów było bez liku.
    Trzeci to urzędowe procedowanie które trwa.
    Czwarty to protesty środowisk bezpośrednio i pośrednio związanych z obozem.
    Wasze trolowe polityczne dogrywanie teorii do faktów jest niegodne.
    Żałość i nędza (nie)szanowne trolle.
    Niestety internet takich jak Wy, wynajętych oraz samozwańczych trolli jest pełen.
    Hańba Wam.
    Faktem jest że narracja pewnej partii była otwarcie antyunijna, co nie przeszkadzało członkom tej partii korzystać na maksa z kasy Unii.Oraz kosić dla siebie prywatę.
    Hipokryzja.
    Druga partia nie lepsza.

  3. Przecież to poprzedni rząd Morawieckiego składał wniosek o dofinansowanie tej inwestycji nie obecny.

  4. Dobrze, że Unia Europejska dała 650 mln. na budowę obwodnicy Oświęcimia bo PIS nie dał ani złotówki.

  5. Trole …trole …trole …. kłamliwe trole do tego…
    Jak jest w rzeczywistości, kto chce niech sprawdzi na stronie GDDKiA.
    Może nawet jeden troll pod wieloma pseudonimami.

  6. Z przecieków wynika, że na razie będzie tylko do Bierunia, bo nie ma kasy…

  7. Nareszcie coś drgnęlo.
    czyli powtórna decyzja środowiskowa dotyczy odcinka Mysłowice Bieruń?

Send this to a friend