Informacje

Dramatyczne potrącenie na przejściu dla pieszych w Oświęcimiu! 16-latek w szpitalu po zderzeniu z Toyotą

W Oświęcimiu doszło do potrącenia 16-letniego pieszego przez samochód na ulicy Dąbrowskiego. Młody obywatel Ukrainy trafił do szpitala. Policja apeluje o ostrożność!

Potrącenie 16-latka na przejściu dla pieszych w Oświęcimiu – apel o ostrożność na drogach

Wczoraj, 12 września 2024 r., o godzinie 19:30, służby ratunkowe interweniowały na ulicy Dąbrowskiego w Oświęcimiu w związku z wypadkiem drogowym. Na przejściu dla pieszych, w rejonie cmentarza Parafialnego, doszło do potrącenia 16-letniego obywatela Ukrainy przez samochód osobowy marki Toyota, którym kierowała 29-letnia mieszkanka Oświęcimia.

Młody pieszy, w stanie przytomnym, został natychmiast przetransportowany do szpitala przez zespół ratowników medycznych. Pozostał na leczeniu, a jego stan jest monitorowany przez lekarzy.

Policja apeluje o ostrożność – trudne warunki na drogach

Funkcjonariusze policji zwracają uwagę na trudne warunki pogodowe, które mogły przyczynić się do wypadku. Deszczowa aura ogranicza widoczność i wydłuża drogę hamowania, co zwiększa ryzyko wypadków. Policjanci apelują do wszystkich kierowców, aby zwrócili szczególną uwagę na przejścia dla pieszych oraz zachowywali bezpieczną prędkość, zwłaszcza w pobliżu przejść i miejsc, gdzie piesi mogą być mniej widoczni.

Apel do kierowców:

  • Przestrzegaj ograniczeń prędkości.
  • Zwracaj uwagę na przejścia dla pieszych, szczególnie przy złych warunkach atmosferycznych.
  • Zmniejsz prędkość na drogach bez chodników i tam, gdzie widoczność jest ograniczona.

Apel do pieszych – dbaj o swoje bezpieczeństwo na drodze

Policja apeluje również do pieszych, zwracając uwagę na konieczność noszenia odblasków, zwłaszcza po zmierzchu. Widoczność pieszych na drodze ma kluczowe znaczenie dla ich bezpieczeństwa, a odblaski mogą znacznie poprawić dostrzegalność pieszych dla kierowców, szczególnie w obszarach słabo oświetlonych.

Apel do pieszych:

  • Nosić elementy odblaskowe, zarówno w obszarze zabudowanym, jak i niezabudowanym.
  • Zachować ostrożność podczas przechodzenia przez jezdnię, nawet na przejściach dla pieszych.
  • Pamiętać o zwiększonym ryzyku wypadków przy złej pogodzie i zmniejszonej widoczności.
Poprzedni artykułNastępny artykuł

35 komentarzy

  1. W Oświęcimiu co druga wypasiona bryka ma takie szyby. Zgłosiłeś do prokuratury zawiadomienie na policję za jej bezczynność? O wyczynach motocyklistów nie wspomnę. Gdy w poniedziałek złożysz to zażalenie, napisz.

  2. Jarosław zbaw stracił dowód rejestracyjny swojej limuzyny .Powodem były zbyt ciemne szyby żeby nikt nie musiał oglądać tej zdradzieckiej mordy Kaczyńskiego. Diagnosta który podbił dowód rejestracyjny auta powinien stracić uprawnienia bo dopuścił niesprawny pojazd do ruchu.

  3. Chodza pezecież jak bezładny tłum z pustką w głowach. I za każdym razem tak samo. Ale jest PIERWSZY.

  4. Kierowca, czy ja coś takiego napisałem?
    Namów ludzi, żeby przechodzili z lewej na prawą. Jak już namówisz napisz.

  5. @kierowca

    To co napisałeś (w ostatnim komentarzu) zalatuje dystopią – rodem z jakiegoś filmu Sci-Fi. Nie chcesz nam chyba powiedzieć, że piesi powinni maszerować wyłącznie równym krokiem i w tym samym tempie???

  6. Anonim to przyciskami eliminuje się pieszych z przejścia, którzy idą całą szerokością?

  7. Kierowca , gra w kręgle wynika z tego, że przyciski zgłaszające przejście są po lewej stronie przejść.

  8. Masterkosa Ty chyba po mieście nie chodzisz. W Polsce obowiązuje ruch prawostronny. Na chodnikach również. Popatrz na przejścia jak po nich ludzie chodzą. Tam odbywa się gra w kręgle. Ciężko się jest przebić przez tłum, nawet jak idziesz prawidłowo prawą stroną. Tak samo na jezdni zachowują piesi, którzy zmienili się w kierowcę. Jazda na zderzaku z telefonem w ręce to norma. Ludzie przepisy i innych ludzi mają w …

  9. Jerry, są podobno kraje, gdzie z takim nagraniem idziesz na policję i idiotki przestają być idiotkami. U nas niestety tak ma być.

  10. @Kierowcy, kierownicy, panowie dróg powiatowych itp.

    Pieszym jest każdy z nas. Wsiadając za kierownicę większość z nas o tym zapomina…

    Do wszystkich frustratów i pieniaczy mam (jak zwykle) proste pytanie – co zrobicie z zaoszczędzonym czasem gdy śmiertelnie potrącicie kogoś na przejściu???
    Wszelkie napinania kończą się gdy zapada wyrok. Sąd nie weźmie pod uwagę waszych zwyczajów, przekonań lub tradycji. Niejeden pseudoznawca prawa skulił ogon i położył uszy po sobie gdy okazało się, że jako kierowca stał się sprawcą poważnego wypadku.

  11. Dzieci się uświadamiają w mediach społecznościowych. Tam wzorce zachowań trzepią gigantyczną kasę.

  12. Pięknie… Pozdrawiam dwie nastoletnie idiotki, które dosłownie pół godziny wcześniej wjechały na to samo przejście na hulajnodze, nawet się nie oglądając czy nic nie najeżdża. Druga oczywiście zamiast się trzymać pierwszej idiotki to z telefonem w ręce. Na zwrócenie im uwagi nawet nie odwróciły głowy.
    APELUJĘ! Uświadamiajcie dzieci jak takie zachowania mogą się skończyć

  13. Zachowanie kierowców tych normalnych, nie idiotów, ma pomały cechy odruchu obronnego. Przy istniejącym natężeniu ruchu niemoźliwe jest koncentrowanie uwagi tylko na pieszych i to na całej jezdni . Przykładem piesi przy targu, przy ZUSIE itp.
    O oznakowaniu patologicznym dróg czy sekwencjach sygnalizacji świetlnej nie wspomnę. Tutaj nawet policjanci łapią się za głowy.

  14. To znaczy, że jakby co , to sędzia może prawa nie znać? Co do pieszych to oczywiste, i prawodawca o tym na 100% wiedział tworząc prawo.

  15. Anonim ty od razu o sędziach. Zapytaj ilu pieszych zna ten artykuł. Ja sądzę, że jeden na stu.

  16. Elita umysłowa tego kraju, z politykami na czele, nie bierze pod uwagę tworząc przepisy, że kierowca może się normalnie zagapić, z jego winy lub nie . Oczywiście, to nie jest wytłumaczenie wjechania w pieszego. Tylko co z tego?

  17. Art. 14. [Zakazy dotyczące pieszych]

    Zabrania się:
    1)
    wchodzenia na jezdnię lub drogę dla rowerów:
    a)
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    b)
    spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    2)
    przechodzenia przez jezdnię lub drogę dla rowerów w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    3)
    zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko;
    4)
    przebiegania przez jezdnię lub drogę dla rowerów;
    5)
    chodzenia po torowisku;
    6)
    wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    7)
    przechodzenia przez jezdnię lub drogę dla rowerów w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych lub drogę dla pieszych i rowerów od jezdni lub drogi dla rowerów, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują;
    8)
    korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, drodze dla rowerów, torowisku lub przejściu dla pieszych.

  18. O, małpa przejrzała na oczy. Ale, gdy wprowadzał to unilne prawo chanukowy sejm, zresztą, pod unijnym szantażem, wszystkie dzbany biły brawo. Krótko mówiac, jest to typowo polityczny przepis wprowadziny pod płaszczykiem ochrony przechodniów, którzy mają to w dupie dla ubezwłasnowolnienua kierowców. O korkach i ekologicznym smrodzie nie wspomnę.
    Przejścia można doświetlać ale nie z tego powodu są tragiczne wypadki. Po prostu wtargnięcia dzbanów pod samochód. A to jest niezgodne z kodeksem drogowym. I jeszcze jedno wstałem dzisiaj o 5.45 na Osiedlu Chemików tak, jak widziałem panowały egipskie ciemności. I ulewa . Gratulacje.

  19. Z pozycji kierowcy: nowe przepisy znacznie spowalniają ruch, niepotrzebnie przyczyniając się do wydłużania korków i czasu przejazdu przez miasto. Dziś trzeba od razu zatrzymywać się przed zebrą nawet wtedy, gdy stoi tam jeden pieszy; dawniej piesi czekali trochę, zbierało się ich kilku, w końcu któryś z kierowców się zatrzymywał i ich przepuszczał. Nie trwało to zbyt długo.
    Krótko mówiąc uważam, że nowe przepisy spowodowały więcej problemów niż korzyści. Że o większym spalaniu palia nie wspomnę.

  20. Dwa tygodnie temu na tym samym przejściu też doszło do wypadku tylko wtedy to rowerzysta nagle wjechał rowerem na przejście dla pieszych, wczoraj pieszy potrącony na pasach .To już jakaś plaga z tymi pieszymi,I rowerzytami. A wszystko zaczęło się od wprowadzenia nowych przepisów w których pieszy ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych. Tylko piesi ,I rowerzyści nagminnie te przepisy łamią. Mają klapki na oczach , słuchawki w uszach, bawią się telefonami wchodzą na przejście. Rowerzyści jak święte krowy wjeżdżają na przejście dla pieszych , I dziwić się, że jest tyle wypadków. Ciężko dupsko zdjąć z rowera, I przeprowadzić rower na drugą stronę jezdni.

  21. Za co chwierut bierze gigantyczne pieniadze?Niech sie przejedzie do um rowerem to moze zrozumie co to sa sciezki rowerowe i przejscia dla pieszych!

  22. To przejście powinno być doświetlone. Najczęściej z tego przejścia korzystają goście hotelowi tak więc to w gesti Hiltona powinno być odpowiednie doświetlenie tego przejścia dla pieszych , a nie miasta.

  23. W dalszym ciągu brak w niektórych miejscach odpowiedniego oświetlenia przejść dla pieszych w Oświęcimiu – tym powinni zająć się np Radni Urzędy itp……….

  24. Jeżdżę od dłuższego czasu, to samo co ja widzi również moja żona. Największym zagrożeniem na oświęcimskich ulicach są kobiety, szczególnie młode. Dotyczy to głównie przejść dla pieszych i rond.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend