Informacje

Potrącenie rowerzystki w Oświęcimiu – uczestniczka miała 1,3 promila alkoholu

W Oświęcimiu doszło do potrącenia rowerzystki przez kierującą samochodem Chrysler. Kobieta na rowerze miała 1,3 promila alkoholu we krwi. Sprawdź szczegóły wypadku!

Miejsce wypadku na ulicy Królowej Jadwigi w Oświęcimiu, gdzie doszło do potrącenia rowerzystki przez samochód osobowy.
Miejsce wypadku na ulicy Królowej Jadwigi w Oświęcimiu, gdzie doszło do potrącenia rowerzystki przez samochód osobowy.

Wypadek na ulicy Królowej Jadwigi

Wczoraj (1.10.2024) o godzinie 16:50 na ulicy Królowej Jadwigi w Oświęcimiu doszło do potrącenia rowerzystki przez kierującą samochodem osobowym marki Chrysler. Jak ustalili policjanci, 39-letnia mieszkanka powiatu dąbrowskiego nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu 47-letniej rowerzystce, co doprowadziło do wypadku. Rowerzystka, która miała w organizmie 1,3 promila alkoholu, doznała złamania nogi i ogólnych potłuczeń, po czym została przewieziona do szpitala.

Apel policji do uczestników ruchu drogowego

Policjanci przypominają o konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego, zachowaniu ostrożności i trzeźwości podczas poruszania się po drodze, zarówno przez kierowców, jak i rowerzystów.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

27 komentarzy

  1. Dzisiaj o godzinie 16 10 przez miasto koło kościoła parafialnego przejeżdżał 30 tonowy dźwig. Jechał w kierunku osiedla .Gdzie jest Policja, Gdzie jest Straż Miejska ,Gdzie jest monitoring.

  2. Przecież nikogo nie obchodzi czyja wina , dla jednych wina Chwieruta , dla drugich wina pisiorów . Niewazne . Byle sie kręciło….

  3. W komentarzach popis ignorancji osób nie umiejących czytać ze zrozumieniem. Kluczowe fakty też.jak widać niektórym umykają:

    Wypadek miał miejsce na ulicy Królowej Jadwigi.
    Rowerzystka jechała rowerem w stanie nietrzeźwości.
    Do wypadku doszło w wyniku nieustąpienia pierwszeństwa przez kierującą samochodem. Jest sprawcą wypadku.
    Złamanie nogi oznacza, że sprawa trafi do sądu (uszczerbek na zdrowiu trwający pow. 7 dni).

    „Kłopoty” będą miały obydwie Panie pomimo faktu, że to poszkodowana była pijana.

  4. Jechała na rowerze, więc bardziej prawdopodobne, że wracała z pikniku integracyjnego NFOŚiGW, tam wszyscy tacy ekologiczni przecież.

  5. Zatem , reasumując wychodzi że owa pijana rowerzystka była z PIS-u ? Bo czegoś tu nie rozumiem, jechała nawalona, 1,3 promila to przynajmniej po pół litra na dwóch, do tego baba , a szanowni eksperci jakieś bzdety tu o ściezkach rowerowych i kontrapasach , to co kochani radni, może ścieżka rowerowa dla każdego pijusa ? Czekamy na kolejną interpelację …

  6. Droga @ przecież wiadomo że Twój szef jeździ hybrydową Toyota Camry. Wrzuć na luz i przejedź się autem szefa.

  7. Pisior kłamie żeby kłamać. Żeby jątrzyć. Żeby drażnić, denerwować i ludzi wkurzać. Pisior raczej wie, że ścieżek rowerowych jest w Oświęcimiu relatywnie dużo. Aż tak głupi pisior nie jest. Lecz kłamie, bo już inaczej nie może. Prawdopodobnie pisior w dzieciństwie rozkopywał patykiem mrowiska albo męczył muchy. I tak mu zostało.

    !. Rowerzystka była pijana. Nikt jakoś nie zwróci na to uwagi?
    2. Na Królowej Jadwigi nie ma miejsca na ścieżkę rowerową: z jednej strony prywatne posesje, z drugiej skarpa.
    3. Rowerzyści przytomni zamiast pchać się wzdłuż ruchliwej Jadwigi mogą jeździć bezpieczną równoległą Posmysz.

  8. Sam się wyjaśniłeś pisząc „muzgu”. To pojedź gdzieś ścieżką rowerową z dworca PKP. W którą stronę prowadzi?

  9. U ciebie brak muzgu zdejmij klapki z oczu siądź na rower ,I przejedź się po Oświęcimskich ścieżkach rowerowych, a może zobaczysz ile faktycznie ich jest .Według mnie jest ich około 15 może więcej kilometrów.

  10. Brak ścieżek rowerowych w Oświęcim City Peace i brawura rowerzystki doprowadziły do tragedii. Radni PiS miasta i powiatu mają rację! Więcej ścieżek rowerowych i…

  11. Czyli zgodnie z Kodeksem Drogowym kontrapasy nie istnieją. Poza tym w opisywanym miejscu nic takiego nie istnieje. Proszę o komentarze mieszkańców Miasta.

  12. Choć Kodeks drogowy nie przewiduje jednoznacznej definicji kontrapasu drogowego dla rowerów, to jednak zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń BRD i warunków umieszczania ich na drogach kontrapas z przeciwnym kierunkiem ruchu dla rowerów może zostać oznaczony znakiem drogowym D-3.

    Zgodnie z aktualnymi wytycznymi kontrapas dla rowerów to pas ruchu:

    oznaczony na drogach jednokierunkowych,
    oznakowany znakami pionowymi oraz poziomymi,
    stworzony dla cyklistów w celu umożliwienia poruszania się w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy pojazdów mechanicznych.
    W miejscach niebezpiecznych zarządcy mogą stosować znaki ostrzegawcze, znaki zakazu, a także pachołki drogowe, które przyczyniają się do utrzymania wyższego poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, a w tym cyklistów.

Send this to a friend