Informacje

Prezydent Oświęcimia wyda kluczową decyzję środowiskową dla metra w Krakowie!

Gmina Miejska Oświęcim wyda decyzję środowiskową dla krakowskiego metra ze względu na bliskość działek rodzin prezydenta i wiceprezydenta Krakowa. Decyzja ma kluczowe znaczenie dla harmonogramu inwestycji.

Kraków metro szybki tramwaj
Linia Szybkiego Tramwaju w Krakowie

Decyzja środowiskowa dla krakowskiego metra – Gmina Miejska Oświęcim przejmuje sprawę

Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO) postanowiło, że to Gmina Miejska Oświęcim wyda decyzję środowiskową dotyczącą budowy metra w Krakowie. Powodem tej decyzji jest fakt, że działki rodzin prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego i wiceprezydenta Stanisława Mazura znajdują się w strefie inwestycji, co wyklucza władze Krakowa z procesu decyzyjnego.

Nieruchomości rodzin władz Krakowa w pobliżu inwestycji

Działki należące do rodzin prezydenta Miszalskiego oraz wiceprezydenta Mazura leżą w obrębie planowanego metra lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie. W związku z tym, zgodnie z przepisami, Kraków nie może wydawać decyzji środowiskowej, a SKO powierzyło to zadanie Oświęcimiowi.

W swoim oświadczeniu prezydent Miszalski zapewnił, że dokumentacja potrzebna do wydania decyzji została przygotowana przez Zarząd Inwestycji Miejskich i przekazana do Gminy Oświęcim. Mimo przeniesienia odpowiedzialności na inne miasto, harmonogram budowy metra nie zostanie opóźniony.

Sporne kwestie lokalizacji działek i dalsze kroki

Jak informuje Dominika Jaźwiecka, rzeczniczka krakowskiego urzędu miasta, istnieją jeszcze pewne niejasności co do dokładnej lokalizacji działek rodzin prezydenta i wiceprezydenta względem obszaru inwestycji. Kwestie te mogą mieć wpływ na proces decyzyjny, ale obecnie wyłączenie władz Krakowa z postępowania jest konieczne.

Pomimo zmian administracyjnych, budowa metra w Krakowie przebiega zgodnie z planem. Miasto planuje wybrać wykonawcę pierwszego sześciokilometrowego odcinka w przyszłym roku. Trasa ma prowadzić od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do ronda Młyńskiego i obejmować trzy kluczowe stacje przesiadkowe w centrum Krakowa.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

7 komentarzy

  1. Prezydent powinien zablokować wydanie decyzji. Następnie można by ponegocjować co Oświęcim będzie z tego miał a potem zasiąść z powrotem do rozmów. Można by np. obłożyć podatkiem krakowskie firmy zwożące tu hurtem turystów. Jest do tego jeszcze Muzeum AB, można by rozpocząć nigdy nie kończący się remont rond na bezpośrednich wjazdach w okolice Muzeum. Wisienką na tym torcie stało by się wydanie decyzji środowiskowej o nadanie naszemu miastu tytułu „Zdrój”, dzięki czemu do miejskiej kasy popłynął by szeroki strumień pieniążków od odwiedzających to miejsce dziesiątek tysięcy ludzi,Na początek moze z 15 zeta od turysty. No i ten prestiż , Oświęcim Zdrój , ło panie….

  2. Tu był potrzebny ktoś cholernie mocny kognitywnie. Po wybudowaniu rond, remoncie chodników i wybudowaniu kibla na Starym Mieście decyzja mogła być tylko jedna.

  3. Rymarowicz coś może na temat decyzji środowiskowych z Oświęcimia powiedzieć. Już współczuję krakusom. STS nie przyjmuje zakładow na temat czy taka decyzja będzie zaskarżona.
    Plus taki, że urzędasy dowiedzą się, jak wyglada nowoczesny transpor zbiorowy i coś może wdrożą w mieście.

  4. Gmina Oświęcim czy Gmina Miasto Oświęcim?
    Gmina Oświęcim to Wójt, Gmina Miasto Oświęcim to Prezydent.
    Tak tylko pytam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend