Informacje, Wideo

Pierwszy odcinek południowej obwodnicy Oświęcimia oddany do użytku!

Południowa obwodnica Oświęcimia otwarta! Nowy odcinek łączy ul. Zatorską z ul. Jagiełły, odciążając ruch w centrum miasta i poprawiając komunikację w regionie.

Południowa obwodnica Oświęcimia otwarta! Nowy odcinek łączy ul. Zatorską z ul. Jagiełły, odciążając ruch w centrum miasta i poprawiając komunikację w regionie.
Foto: RafLor / powiat oświęcimski

Nowy Etap w Rozwoju Komunikacyjnym Oświęcimia

Dziś, po godzinie 13:30, udostępniono pierwszy odcinek południowej obwodnicy Oświęcimia. Ten blisko 2,2-kilometrowy fragment drogi, łączący rondo na ul. Zatorskiej z rondem na ul. Jagiełły (DW948), to wschodnia część większej trasy, która w przyszłości połączy miasto z węzłem Oświęcim na drodze ekspresowej S1.

Nowo otwarty odcinek nie tylko ułatwia przejazd między północną i wschodnią częścią miasta, ale także zmniejsza ruch w centrum, co znacząco poprawia komfort życia mieszkańców i usprawnia komunikację w regionie.

Południowa obwodnica Oświęcimia otwarta! Nowy odcinek łączy ul. Zatorską z ul. Jagiełły, odciążając ruch w centrum miasta i poprawiając komunikację w regionie.
Obwodnica Oświęcimia / foto RalLor powiat oświęcimski

Kluczowe Dane Inwestycji

  • Całkowita długość: Docelowo południowa obwodnica Oświęcimia będzie miała 9 km, łącząc miasto z S1 i umożliwiając wygodne podróże w kierunku Beskidów i autostrady A4.
  • Rozpoczęcie budowy: Listopad 2022 roku.
  • Planowane zakończenie: Połowa 2026 roku.
  • Charakterystyka trasy: Dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Ochrona Dziedzictwa i Środowiska

Realizacja obwodnicy uwzględnia ochronę terenów sąsiadujących z byłymi niemieckimi obozami koncentracyjnymi KL Auschwitz i KL Birkenau, wpisanymi na listę UNESCO. Zastosowano specjalne rozwiązania, takie jak wały ziemne i przejścia pod torami kolejowymi, aby zminimalizować wpływ inwestycji na otoczenie.

Historia i Wizja Inwestycji

Projekt budowy obwodnicy Oświęcimia stał się priorytetem rządu Beaty Szydło w 2015 roku, a jego realizacja była kontynuowana przez kolejne lata. Dziś inwestycja zmierza ku końcowi, a jej pełne oddanie do użytku zaplanowano na 2026 rok.

Nowa Jakość Komunikacji w Oświęcimiu

Otwarcie pierwszego odcinka południowej obwodnicy to dopiero początek zmian w komunikacji regionalnej. Zakończenie całej trasy pozwoli nie tylko na odciążenie miasta, ale także na lepsze połączenie Oświęcimia z innymi regionami Polski, co wpłynie na rozwój lokalnej gospodarki i poprawi jakość życia mieszkańców.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

30 komentarzy

  1. Pisiorku kochany: podaję potrzebny ci numer – 800 70 2222 – linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego Jest linią całodobową i bezpłatną.

    Proszę zadzwoń. Może ci jakoś pomogą.

  2. Małpa to ty umiesz szczekać? Czy to ma pewno jest kura?

  3. Jak zwykle pisiorze albo kłamiesz, albo nic nie zrozumiałeś. Deutsche Bahn otrzymała od Unii Europejskiej w latach 2012 – 2024 w sumie 1.9 miliarda euro na subsydiowanie przewozów pasażerskich. Ale Deutsche Bahn zrobiła taki myk: część z tych pieniędzy zamiast na przewożenie pasażerów, przeznaczyła na ratowanie coraz bardziej nierentownej spółki-córki DB Cargo, zajmującej się przewozami towarów.

    Teraz: Komisja Europejska wstecznie zatwierdziła przyznanie tych pieniędzy, ale pod warunkiem. że DB Cargo zostanie zrestrukturyzowana, podzielona na 6 bardziej konkurencyjnych, mniejszych spółek i wyleje na zielona trawkę 2300 pracowników. Jeśli nie, to od 1 stycznia 2025 r. Deutsche Bahn nie dostanie od Unii na dofinansowanie przewozów pasażerskich ani jednego złamanego eurocenta.

    Żeby nie było: tylko jedna polska spółka kolejowa PKP Intercity dostała w latach 2024-2022 ponad miliard złotych z budżetu unijnego.

    No i jak tam pisiorze, odszczekasz?

  4. PKP CARGO nie znalazło się w trudnej sytuacji nagle firma była żle zarządzana od dawna .Pieniądze były żle lokowane , nie trafione inwestycje dlatego teraz są na skraju bankructwa..To jest wina poprzedniego zarządu z nadania Pisu.

  5. Komisja Europejska przyznała zgodę na pomoc finansową w wysokości 1,9 miliarda euro dla DB Cargo, jednej ze spółek zależnych Deutsche Bahn.

    W tym samym czasie zarząd PKP Cargo zwolnił już ponad 3 tys pracowników i na dobicie chce zlikwidować Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce.

    Tak wyglada restrukturyzacja po Polsku.

    Brawo Marek Sowa, brawo Dorota Niedziela 👏

  6. Z dziś, z raportu NIK.
    Opanowane przez pisowców Lasy Państwowe wydały dziesiątki milionów na pisowskie imprezy propagandowe, między innymi:
    – promocja Lasów w trakcie pielgrzymek leśników na Jasną Górę. Koszt: 220 tys. zł;
    – obecność Lasów podczas wydarzenia Hubertus Węgrowski 2020 im. Prof. Jana Szyszko na błoniach Pałacu i Folwarku w Łochowie. Koszt: 52,6 tys. zł;
    – organizacja pielgrzymki leśników do Watykanu i udział w audiencji u Papieża Franciszka oraz uzyskanie błogosławieństwa dla 100 sadzonek Dębów Powstań Śląskich upamiętniających stulecie powrotu Śląska do Niepodległej Rzeczypospolitej Polskiej. Koszt: 83,8 tys. zł;
    – stoisko w kawiarni Niepodległa w Łazienkach Królewskich. Koszt: 584 tys. zł.
    I tak dalej, tak dalej …

    Podoba mi się zwłaszcza to błogosławienie sadzonek.

  7. Jak dworzec kolejowy w Oświęcimiu otwierały Pisowskie miernoty to ci nie przeszkadzało. Nawet nie zaprosili prezydenta Oświęcimia.

  8. Małpa weź wytłumacz ludziom że to dk 44 a nie s1

  9. Taka refleksja naszła mnie pisiorku, gdy wczoraj pisowski ex szef ABW – najważniejszej agencji wywiadowczej w Polsce – Pogonowski bezczelnie zeznawał, że o skandalu z Pegasusem nic nie wiedział i usłyszał o nim dopiero, jak przeczytał w gazecie. Na zasadzie: „dokumenty zniszczone, umówiliśmy się z kumplami, że wszyscy wzajemnie się kryjemy, idziemy w zaparte i co nam zrobicie? Nic nam nie zrobicie, he, he”.

  10. Ja też nie rozumiem, dlaczego setek umoczonych w różne afery pisowców nie można w rozsądnym terminie ukarać, a przynajmniej umieścić w areszcie. Dlaczego już nie tylko rozprawy przed sądem, ale nawet prokuratorskie postepowania przygotowawcze ślimaczą się miesiącami. Gdzie otoczeni wianuszkiem adwokatów pisowcy śmieją się społeczeństwu w nos i spokojnie czekają na przedawnienie albo na ponowne przejęcie władzy, kiedy to zostaną przez kumpli gremialnie ułaskawieni. Wiadomo tylko, że przestępstwo się stało, że setki milionów publicznych pieniędzy wyparowały, ale winnych – nadal brak.

  11. Szekspir napisał: „The first thing we do is kill all the lawyers.”
    I miał rację.
    Postępująca lawinowo komplikacja przepisów, ogromna biurokratyzacja i wydłużanie w nieskończoność w czasie procedur sądowych, jest czymś, co staje się wręcz niebezpieczne i dla państwa i dla obywatela. We wszystkim tym jak ryby w (mętnej) wodzie czują się prawnicy. Ale to nie tylko ich wina – także złego prawa stanowionego na wszystkich szczeblach, od ustaw uchwalanych przez parlament począwszy.

  12. @, weźsie do roboty, bo mija rok, a żaden złodziej nie jest nawet zatrzymany. Zatrzymano za to byłego wice Tuska Palikota.

  13. Były radny Pewnie zaproszą jak będą otwierać całość. Zresztą, który pisowiec stanie koło pełowca i odwrotnie?

  14. „a ścieżka rowerowa jest na tym odcinku otwartym S1?” – no właśnie, przecież wszystkie inne eski i autostrady w Polsce maja ścieżki rowerowe. Zwłaszcza te projektowane przez pis.

    Ale nic straconego, trzeba zaproponować radnemu Przewoźnikowi, aby wybudował tam ścieżkę rowerową z klocków lego. Bo on ma zawsze genijalne pomysły.

  15. Zwyczaj ignorowania polityków nawet tylko samorządowych opcji przeciwnej, wprowadziła u nas właśnie nie kto inny jak Beata Szydło. Pamiętacie pisiorki np. otwarcie dworca kolejowego w Oświęcimiu?

    Owszem, nieładnie to wygląda i w innej sytuacji pewnie doradzałbym Chwierutowi wznieść się ponad dawne urazy, gdyby nie to, że pis jest zwykłą organizacją złodziejską o charakterze mafijnym, z której uczciwemu człowiekowi wstyd się pokazywać. Trudno spodziewać się, aby Chwierut zapomniał te dziesiątki obelg, jakimi go z inspiracji pis obrzucano, z których „wieśniak” było chyba najłagodniejszą. Tak drogie pisiory: jeśli Chwierut olewać pis – to jest teraz wielkie aj waj, ale gdy Kali-pis bluzgać najgorszymi słowami na Chwieruta – to był dobry uczynek, prawda?

  16. To się nazywa wdzięczność w wersji premium – zaprosić wszystkich, tylko nie Beatę Szydło i Stanisława Rydzonia, którzy byli ‘rodzicami chrzestnymi’ tej inwestycji. Ale cóż, może nasza klasa polityczna uznała, że lepiej przemilczeć niż podziękować. W końcu historia pisze się sama, prawda?

  17. Chyba w związku z przewidywaniami zwiekszonego ruchu zmieniono sygnalizatory świetlne na skrzyżowaniu ulic Jezioro – Porebska kiedyś były światła inteligentne a teraz są po prostu głupie i powodują sztuczne korki od strony ul. Chemików gdzie zielone do lewoskretu swieci 12sekund a sznur samochodów w tamtym kierunku całkowicie blokuje jazdę na wprost

  18. Nareszcie.
    Starania Szydło, Chwieruta i Rydzonia wreszcie zostało zrealizowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend