Informacje

Władze Oświęcimia zdecydują o środowiskowych aspektach budowy metra

Do 28 stycznia mieszkańcy Krakowa mogą zgłaszać swoje uwagi do raportu dotyczącego oddziaływania pierwszego etapu metra na środowisko. To kluczowy krok w procesie decyzyjnym, który zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej pod koniec lutego. Co ciekawe, dokument ten nie zostanie opracowany przez krakowskie władze, lecz przez prezydenta Oświęcimia.

Dlaczego to Oświęcim podejmuje decyzję?

Zgodnie z przepisami administracyjnymi, organ wydający decyzję nie może mieć osobistych powiązań z inwestycją. W przypadku Krakowa pojawił się konflikt interesów – rodziny prezydenta miasta Aleksandra Miszalskiego i jego zastępcy Stanisława Mazura posiadają nieruchomości w pobliżu planowanej trasy metra. W związku z tym Samorządowe Kolegium Odwoławcze zdecydowało, że sprawą zajmą się władze Oświęcimia.

Pierwszy etap inwestycji

Planowana trasa pierwszego odcinka metra połączy sześć stacji: AGH – Stare Miasto – Dworzec Główny – Rondo Mogilskie – Olsza – Rondo Młyńskie. W przyszłości linia może zostać rozbudowana w kolejnych etapach, których dokładny przebieg będzie ustalony w tym roku.

Koszty i źródła finansowania

Budowa centralnego odcinka metra w Krakowie została wyceniona na około 3 miliardy złotych. Środki na realizację projektu mają pochodzić zarówno z funduszy krajowych, jak i unijnych oraz z budżetu miasta. Aby nadzorować prace, w Urzędzie Miasta Krakowa powołano Referat ds. Metra oraz Radę Naukowo-Techniczną ds. Budowy Metra.

Jak zgłosić swoje uwagi?

Raport środowiskowy można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Krakowa oraz Oświęcimia, a także w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Oświęcim. Każdy zainteresowany mieszkaniec Krakowa może do 28 stycznia przedstawić swoje stanowisko, które zostanie uwzględnione w końcowej decyzji.

Co dalej?

Ostateczna decyzja środowiskowa ma zostać wydana przez prezydenta Oświęcimia do końca lutego. To kluczowy dokument, który może przyspieszyć realizację inwestycji lub wymusić dodatkowe korekty. Tymczasem mieszkańcy Krakowa i okolicznych miejscowości czekają na konkretne informacje dotyczące dalszych etapów budowy metra, które mogą zapaść jeszcze w tym roku.


Tworzymy OświęcimOnline.pl z pasją, by dostarczać Wam najświeższe informacje i łączyć naszą lokalną społeczność. Jeśli cenicie naszą pracę, postawcie nam kawę – każda filiżanka to zastrzyk energii, by działać dalej i robić to jeszcze lepiej! Dziękujemy, że jesteście z nami!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Poprzedni artykułNastępny artykuł

13 komentarzy

  1. Póki co, władze miasta w ramach środowiskowych aspektów wycięły w „parku pokoju” kilkanaście zdrowych drzew koło byłego Showroomu.Z tego może trzy stare topole, reszta zdrowe klony. Kto teraz w kominku będzie sobie palił?

  2. To jest leczenie kompleksów, bo warszawka ma to oni też chcą, za chwile będzie chciał Wrocław, Poznań, a właściwie dlaczego nie zrobić metro w Oświęcimiu? albo od razu lotnisko

  3. Na docieplenie styropianem kościoła Maksymiliana na osiedlu 6 mln potrafili załatwić kasę.

  4. Ty a dlaczego chwierut tyle kasy mieszkańców wali na pseudo hokej? Pytam kogoś?

  5. A dlaczego JCH ma kupować prywatny teren i budować Kościołowi parking.? Co nie umieją sami se kupić ? Dlaczego z moich podatków miasto miałoby sponsorować Kościołowi parking. Niech trzej muszkieterowie załatwią kasę i wybudują.

  6. Michał przecież jest parking przy cmentarzu. A nawet dwa. Naprzeciw Parafialnego też jest. Natomiast przy samym cmentarzu jest teren prywatny. Jak go odkupisz i przekażesz miastu to może wybudują tam parking.

  7. Chłop od wielu lat nie potrafi zrobić porządku z parkingiem przy cmentarzu a będzie wydawał zgodę na metro. Śmiech 🙈

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend