Cieszę się, że inicjujemy kolejną ważną inwestycję. Budowa obwodnicy Brzeszcz to zadanie o priorytetowym znaczeniu dla mieszkańców. Dlatego Samorząd Województwa Małopolskiego również w tej sprawie aktywnie wspiera lokalny samorząd. Podpisujemy dzisiaj wspólnie z Panem Burmistrzem Radosławem Szotem umowę na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, umożliwiających realizację tej inwestycji. To zatem pierwszy krok, pierwszy etap prac, którego łączny koszt wynosi ponad milion trzysta tysięcy złotych. Mamy dofinansowanie z Unii Europejskiej. Województwo Małopolskie pokryje natomiast większość kosztów ponoszonych w ramach wkładu krajowego
– mówi marszałek Witold Kozłowski.
Dziękuję Panu Burmistrzowi Brzeszcz za dobrą współpracę. Dziękuję również Pani Marszałek Iwonie Gibas, która w zarządzie województwa jest prawdziwym ambasadorem spraw Małopolski Zachodniej i oczywiście całej małopolskiej kultury
– dodaje marszałek Witold Kozłowski.
Dziękuję Panu Marszałkowi Witoldowi Kozłowskiemu za wsparcie i pełne zrozumienie jak ważne jest powstanie obwodnicy Brzeszcz. Cieszę się dzisiaj podwójnie, jako małopolski samorządowiec oraz właśnie mieszkanka gminy Brzeszcze. Celem budowy obwodnicy jest przeniesienie głównego ruchu pojazdów z drogi wojewódzkiej nr 933 i strefy eksploatacji Zakładu Górniczego Tauron Wydobycie poza centrum gminy. Eliminacja uciążliwego ruchu tranzytowego z centrum Brzeszcz i Jawiszowic oraz zapewnienie połączenia lokalnego z węzłem na drodze ekspresowej S1 poprawią codzienny komfort życia i bezpieczeństwo mieszkańców, wpływając także na gospodarczy rozwój Brzeszcz
– mówi Iwona Gibas z Zarządu Województwa Małopolskiego.
W piątkowym wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele brzeszczańskiego samorządu, w tym także zastępca burmistrza Łukasz Kobielusz, sekretarz gminy Magdalena Maj i skarbnik gminy Renata Dudziak, zaproszeni goście i dziennikarze oraz Katarzyna Węgrzyn-Madeja, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Szacunkowa długość obwodnicy Brzeszcz w ciągu DW 933 to ok. 3,9 km. Budowa nowego odcinka drogi, w wariancie preferowanym, realizowana będzie po zachodniej stronie miejscowości przed torami kolejowymi i połączy budowany węzeł drogi szybkiego ruchu S1 „Brzeszcze” z DW 933.
Zgodnie z podpisaną dzisiaj umową Województwo Małopolskie wraz z Gminą Brzeszcze podejmą wspólnie działania i przygotują dokumentację dotyczącą zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Obwodnicy Brzeszcz”. Zadanie realizowane będzie w ramach przygotowania dokumentacji dla inwestycji drogowo-mostowych, przy dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na latach 2014-2020. Obecnie, z uwagi na ogłoszenie przetargu i w konsekwencji wyłonienie wykonawcy, wartość ww. zadania wynosi 1 328 400 zł. Zostanie ono sfinansowane ze środków unijnych, budżetu Województwa Małopolskiego oraz z budżetu gminy.
Podział kosztów jest następujący: Województwo Małopolskie pokryje 75 proc. kosztów ponoszonych w ramach wkładu krajowego w wysokości 358 800 zł (w podziale: 285 000 zł w 2023 r. i 73 800 zł w 2024 r.), pozostałe 25 proc. środków pochodzi z budżetu Gminy Brzeszcze (95 000 zł w 2023 r. i 24 600 zł w 2024 r.). Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 850 000 zł.
Szacunkowy koszt budowy obwodnicy Brzeszcz, wraz z wykupem gruntów, to ponad 82 mln zł. Obwodnica Brzeszcz została ujęta na finalnej liście zadań obwodnicowych przeznaczonych do dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
UMWM
Fajnie że będzie obwodnica, przyjemniej się będzie jechało, i mieszkańcy zyskają.
Widzisz pisowski chamie Marianie – jest tu niewiele zasad, ale matek w to jednak nie mieszamy. Do Mariana dotarło?
Ale dlaczego jesteś agresywny ? Tak cię mama uczyła ?
Eeee pisiorze Marianiem, bredzisz. Oświęcim jednak nie jest uzależniony w 100% od jednego jedynego pracodawcy.
„Czy jest sens pakować 80 milionów na obwodnicę niczego?” – święte słowa. Za chwilę to samo będzie z Oświęcimiem.
Jeszcze kilkanaście lat rozwoju energetyki wiatrowej, fotowoltaiki i jądrowej, a kopalnię zamkną, a wraz z nią Brzeszcze. Czy jest sens pakować 80 milionów na obwodnicę niczego?
Droga S1 tworzyłaby obwodnicę miasta, ale PIS i ZZ kopalni zablokowały ten wariant bo kopalnia ” Święta krowa” Teraz ludzie pod oknami będą mieli duży ruch samochodowy. Dobrze się wydaje cudze pieniądze. 82 mln zł na obwodnicę. Dobrze się szasta cudzą kasą. Będzie płacz i zgrzytanie zębów,a ruchu między Brzeszczami a Oświęcimiem ona nie poprawi.
Najwyższa inflacja, najwyższe ceny w sklepach, najwyższe raty kredytów…
A poza tym jest super. Cieszmy się.
Otwarte wyszukiwanie partnerów seksualnych w Twoim mieście i według zainteresowań, na razie wszystko jest anonimowe i bezpłatne. Naprawdę fajna rzecz, użyj —–> shrinke.me/erodate
Kapralu Chwierut, wydajcie swoim podkomendnym rozkaz skoszenia traw w mieście bo potem znowu przez 2 miesiące będziecie truć komary.
@Zibi
Hipokryci misu Hipokryci, nie Chipokryci 🙂
Jest i Pisior tak posrany ze strachu co mogą ewentualnie zrobić petenci których przyjmuje w swoim bierze że trzyma w specjalnej szafie ochroniarzy którzy wyskakują z niej na sam dźwięk pierdnięcia.
A czy po wybudowaniu S-1 będzie Brzeszczom potrzebna ta obwodnica?
Idą wybory to pisuarki prężą muskuły by przypodobać się mieszkańcom by zdobyć ich poparcie w nadchodzących wyborach.Sypią kasą na lewo i prawo,a na żłobek w Oświęcimiu dali zaledwie 460 tyś zł z budżetu państwa wstyd ,i żenada obecnego obozu władzy.Chipokryci.
To do „edka,”
@ Tylko połówka była?
Brawo PiS. A Oswiecim tylko traci na obecności działaczy PO…