Na lotnisku w Balicach odbyła się konferencja prasowa podsumowująca pierwsza połowę wakacji #Lato2023. W lipcu przyjechało do Małopolski o 150% turystów więcej niż w 2022 roku. W konferencji zorganizowanej przez Małopolską Organizację Turystyczną wzięła udział Iwona Gibas z zarządu województwa, radny województwa i jednocześnie prezes MOT Grzegorz Biedroń oraz prezes Kraków Aiport Radosław Włoszek.
Małopolska to jeden z najatrakcyjniejszych i najczęściej odwiedzanych przez turystów regionów w Polsce, a Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka turystyczna na świecie. Jesteśmy na półmetku wakacji i odnotowujemy spektakularne odbicie. Liczba gości z zagranicy przyjeżdżających do Małopolski w miesiącu lipcu wzrosła o 150 %!!!! W lipcu 2022 roku odwiedziło Małopolskę niewiele ponad 65 tys. turystów zagranicznych a w lipcu 2023 roku przekroczyliśmy liczbę 165 tys. osób!!!! I co istotne, przeważająca większość z nich nocuje w Małopolsce i płaci za usługi w Małopolsce. Z badań ubiegłego roku wyliczyliśmy, że średnie wydatki turysty zagranicznego to ok 1810 zł/osobę a turysty krajowego to 539 zł/osobę. Tak więc wzrost turystów zagranicznych to także wymienne wzrosty wpływów z turystyki
– mówi Iwona Gibas z zarządu województwa.
Obecnie, będąc na półmetku wakacji, Małopolska odnotowuje spektakularne odbicie. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba gości z zagranicy przyjeżdżających do Małopolski w miesiącu lipcu wzrosła o 150%. Nastąpił też znaczący przyrost turystów zagranicznych w stosunku od czerwca br. o prawie 94%. Najczęściej odwiedzają Małopolskę turyści z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Izraela, Włoch.
Na uwagę zasługuje fakt, że w lipcu nastąpił przyrost turystów krajowych odwiedzających Małopolskę – w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrost nastąpił o prawie 27%. Małopolskę najchętniej odwiedzali mieszkańcy województw: śląskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego.
Do tak dużych wzrostów przyczyniły się działania zapoczątkowane już w 2021 roku w ramach projektu „Małopolska – cel podróży”. Dodatkowo w czerwcu i lipcu miała miejsce głośna kampania promocyjna „Daj się ugościć. Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę” na antenie RMF FM. W trakcie wakacji z różnych stron kraju przyjechały do Małopolski 4 składy pociągów, na pokładzie których znalazły się gwiazdy polskiej muzyki, sportowcy, influencerzy, kucharze, trenerzy, a przede wszystkim Polki i Polacy – słuchacze radia, którzy wygrali bilety w ogólnopolskim konkursie.
Małopolska turystyka jest jednym z dynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki regionalnej i podąża za trendem wzrostu krajowej gospodarki. W latach bezpośrednio poprzedzających wybuch pandemii wykorzystanie turystycznych obiektów noclegowych w kraju, w porównaniu rok do roku, wzrastało w przedziale pomiędzy 5% a 6%, co świadczyło o stabilnym rozwoju branży. Tego typu dynamikę odnotowano również w zakresie wzrostu ruchu turystycznego, kiedy to w 2019 roku odnotowano w Małopolsce blisko 18 mln odwiedzających krajowych i zagranicznych.
Lockdown i wybuch wojny na Ukrainie wyhamowały te tendencje. Ich oddziaływanie zarówno na turystykę jak i komunikację marketingową w turystyce było tak olbrzymie, że wymusiły one zmiany w funkcjonowaniu rynku gospodarki turystycznej. W praktyce wydarzenia te spowodowały konieczność przegrupowania i zmian w zarządzaniu gospodarką turystyczną, w której zaczęły przeważać kompetencje związane z komunikacją produktów turystycznych.
W związku z tym podjęliśmy decyzję, o przygotowaniu intensywnej kampanii promocyjnej na rynkach zagranicznych i rynku polskim. Działania promocyjne skupiliśmy przede wszystkim na kampanii w Internecie i prasie branżowej, działaniach ambientowych oraz realizacji misji dla małopolskich przedsiębiorców turystycznych. Działamy przede wszystkim na rynku niemieckim, brytyjskim, skandynawskim i amerykańskim oraz rynku polskim
– dodaje Iwona Gibas z zarządu województwa.
Natomiast prezes zarządu Kraków Aiport Radosław Włoszek przedstawił dane o ruchu podróżnych na krakowskim lotnisku. Na półmetku wakacji zostało tam obsłużonych 5 290 279 pasażerów. To w dotychczasowej historii Kraków Airport najlepszy wynik osiągnięty w skali danego roku. Z Krakowa możemy wybrać kierunki podróży z blisko 150 regularnych połączeń w 33 krajach. Wśród najchętniej wybieranych kierunków wakacyjnych są: Antalya, Rodos, Malaga, Warn, Zadar, Dubaj, Nicea, Malta, Katania i Agadir.
@ na starość spełnia swoje dziewczęce marzenia . Pcha się na szkło i afisz .
Lotnisko w Pyrzowicach dużo więcej turystów obsługuje, i nie chwali się tym .Mają lepszą obsługę ,i odprawę turystów nie ma takich kolejek jak w Balicach. Lepszy jest też dostęp do parkingów.
Szanowny Użytkowniku. Zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi posiada przechowywania i przetwarzania danych osobowych, informujemy, iż LOBBO Bogdan Wilczak wprowadziła nową politykę prywatności zgodną z wymogami RODO. Informujemy, iż wszelkie dane pozostawione przez Państwa w formularzu kontaktowym wykorzystywane są wyłącznie w celach kontaktu zwrotnego. Publikując na tej witrynie komentarze zgadzacie się na przechowywanie informacji niezbędnych do ich przetwarzania. Na każdym etapie mają Państwo wgląd w swoje dane osobowe, a także mogą Państwo zażądać, aby dane te z naszej bazy usunąć. W celu wglądu w posiadane dane lub ich usunięcia, prosimy o kontakt na mail: redakcja@oswiecimonline.pl Warto zaznaczyć, że strona na której obecnie Państwo przebywacie używa ciasteczek "cookies", by podnieść jej wydajność. Jeżeli pozostajesz na stronie, zgadzasz się na ich zainstalowanie na swoim sprzęcie. Pozostaję na stronie i zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowychPolityka Prywatności
Polityka prywatności
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
@ na starość spełnia swoje dziewczęce marzenia . Pcha się na szkło i afisz .
Lotnisko w Pyrzowicach dużo więcej turystów obsługuje, i nie chwali się tym .Mają lepszą obsługę ,i odprawę turystów nie ma takich kolejek jak w Balicach. Lepszy jest też dostęp do parkingów.
Iwona Gibas – jakżeby inaczej! Nasza ulubiona fotomodelka!