Transport publiczny w Małopolsce przechodzi dynamiczną transformację, a miasto Oświęcim zyskuje szczególne miejsce w rozwoju Małopolskich Linii Dowozowych. Program, który od lat usprawnia komunikację w regionie, w 2025 roku wzbogaci się o nowe trasy, poprawiając codzienne życie mieszkańców miasta i okolic.
Oświęcim – Kluczowe Miasto na Mapie Małopolski
Dzięki strategicznemu położeniu i rosnącym potrzebom transportowym, Oświęcim stanie się centralnym punktem kilku nowych linii MLD. Miasto zyska lepsze połączenia z sąsiednimi gminami, większymi ośrodkami, a także z Krakowem, co znacząco wpłynie na poprawę dostępności komunikacyjnej regionu.
Nowe Połączenia z Oświęcimia
W 2025 roku mieszkańcy Oświęcimia będą mogli korzystać z następujących nowych linii dowozowych:
- A44 – Oświęcim – Alwernia – Baczyn – Liszki – Kraków
Połączenie to pozwoli szybko i wygodnie dotrzeć do Krakowa, zapewniając jednocześnie obsługę mniejszych miejscowości na trasie. - A47 – Oświęcim – Witkowice – Osiek – Kęty – Andrychów
Linia ta połączy Oświęcim z południową częścią województwa, umożliwiając mieszkańcom wygodne podróże do Kęt i Andrychowa.
Korzyści dla Mieszkańców Oświęcimia
Nowe linie przyniosą szereg udogodnień dla mieszkańców Oświęcimia:
- Łatwiejsze podróże do Krakowa, bez konieczności korzystania z własnego transportu.
- Nowe możliwości dojazdu do pracy i szkół w sąsiednich gminach, takich jak Alwernia, Liszki czy Kęty.
- Wzrost mobilności seniorów i osób korzystających z usług medycznych w większych miastach.
- Rozwój lokalnych przedsiębiorstw, które zyskają dzięki lepszym połączeniom transportowym.
Oświęcim w Kontekście Rozwoju Transportu Publicznego
Oświęcim jest nie tylko ważnym ośrodkiem kulturalnym i historycznym, ale także miastem, które odgrywa coraz większą rolę w rozwoju komunikacji w regionie. Dzięki inwestycjom w Małopolskie Linie Dowozowe, miasto stanie się jeszcze bardziej dostępne dla turystów i mieszkańców Małopolski.
Nowoczesny Transport na Wyciągnięcie Ręki
Linie dowozowe, takie jak A44 i A47, to tylko część większego projektu, który obejmie cały region. Mieszkańcy Oświęcimia będą mogli korzystać z nowoczesnych i wygodnych autobusów, obsługujących zarówno trasy lokalne, jak i dalekobieżne. Infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co dodatkowo zwiększy dostępność.
Sądzę, że minie trochę czasu zanim mieszkańcy się przekonają do nowego środka transportu, jednak zwłaszcza młodzieży dojeżdżającej do szkół nowe połączenia bardzo ułatwią życie.
Raczej koło Tenczynka. To jest w połowie drogi między Tenczynkiem a Liszkami. Pewnie z Alwerni będzie jechał przez Grojec, Zalas i Frywałd. Trochę drogi nadłoży zanim dojedzie do Krakowa. W zimie będzie jazda bez trzymanki na zakrętach powyżej Alwerni. Miłośnicy Dolinek Podkrakowskich będą zadowoleni z możliwości zwiedzania Doliny Mnikowskiej i Zimnego Dołu.
Baczyn jest obok Liszek
Pewnie chodziło o Brodła, a nie Baczyn.
A44 – Oświęcim – Alwernia – Baczyn – Liszki – Kraków – JAKI BACZYN??????
Dawno, dawno temu, kiedy ludzie nie mieli samochodów, jeździli autobusami. Teraz wszyscy mają samochody, a autobusy będą wozić powietrze. Tak prorokuję.
Wszystkim liniom należy nadać imiona patronów, bo co to to jakieś liczby, cyferki.
Brawo PiS 👍
W obliczu coraz bliższego zakazu aut spalinowych transport publiczny trzeba rozwijać.
Był kiedyś bardzo popularny kierunek Oświęcim – Zakopane, czy Oświęcim – Zawoja. Przed laty można było dojechać liniami Śląskimi, dzisiaj tylko na „skróty” – przez Kraków
Nadal brakuje oczywistych linii typu: Kraków-Olkusz, Kraków-Wolbrom (i dalej np. Żarnowiec) czy Kraków-Busko Zdr. Dziwi mnie też to rozbijanie linii do Proszowic, zamiast zwyczajnie zrobić wjazd kieszeniowy do Koniuszy. Niemniej cieszy kontynuowany rozwój.
Pozdrawiam.
Doskonale. Ile to będzie kosztowało i kto za to zapłaci?