Zobacz spektakularne zdjęcia i film z drona z budowy obwodnicy Oświęcimia, która połączy miasto z drogą S1. Poznaj szczegóły tej imponującej inwestycji w Małopolsce, która zmieni transport w regionie.
Niesamowite ujęcia z budowy obwodnicy Oświęcimia: Nowa droga, nowe możliwości
W sercu Małopolski, w malowniczym krajobrazie okolic Oświęcimia, powstaje imponująca infrastruktura, która na zawsze zmieni sposób, w jaki mieszkańcy i podróżni poruszają się po tym regionie. Budowa obwodnicy Oświęcimia, która połączy miasto z drogą szybkiego ruchu S1, jest projektem, który wart jest uwagi każdego miłośnika nowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych i transportowych.
Obwodnica, która otwiera nowe możliwości
Obwodnica Oświęcimia, omijająca miasto od południa, to nie tylko kolejna droga na mapie Polski. To nowy ślad drogi 44, który ma za zadanie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Oświęcimia, a jednocześnie połączenie miasta z dynamicznie rozwijającą się trasą S1 Mysłowice – Bielsko-Biała na Śląsku. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy oraz przedsiębiorcy z Oświęcimia zyskają szybki dojazd do autostrady A4, co otworzy przed nimi nowe możliwości transportowe i logistyczne.
Spektakularne zdjęcia i film z drona
Ale to nie wszystko! Na szczególną uwagę zasługują niesamowite zdjęcia z placu budowy, które uchwyciły postępy tej monumentalnej inwestycji. Z lotu ptaka możemy zobaczyć, jak krajobraz zmienia się pod wpływem ciężkiego sprzętu i precyzyjnej pracy inżynierów. Te obrazy to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce na własne oczy zobaczyć, jak powstają nowoczesne drogi.
Co więcej, dostępny jest także film z drona, który pokazuje całość budowy w pełnej krasie. Dzięki zaawansowanej technologii dronowej możemy dosłownie unosić się nad placem budowy, obserwując każdy szczegół tej skomplikowanej operacji. Film ten nie tylko zachwyca ujęciami, ale również ukazuje skomplikowaną logistykę i precyzyjne planowanie, które towarzyszy tworzeniu tak dużej infrastruktury.
Imponujące liczby i unijne wsparcie
Koszt tej imponującej inwestycji sięga 468 milionów złotych, z czego 164,4 miliona złotych pokrywane jest z funduszy unijnych. To świadczy o znaczeniu tego projektu nie tylko dla lokalnej społeczności, ale również dla całego regionu i jego integracji z europejską siecią transportową.
Kierowcy z niecierpliwością czekają na zakończenie prac, które planowane jest na drugą połowę 2025 roku. Dla wielu z nich nowa obwodnica oznacza nie tylko skrócenie czasu podróży, ale również poprawę jakości życia, dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu w centrum miasta.
Dlaczego warto to zobaczyć?
Ta budowa to znacznie więcej niż tylko inwestycja drogowa. To historia ludzkiej ambicji, technologicznego postępu i lokalnej transformacji. Zapraszamy wszystkich do obejrzenia tych niesamowitych zdjęć i filmu z drona, które nie tylko pokazują postępy w budowie, ale również inspirują do refleksji nad tym, jak infrastruktura może kształtować naszą codzienność i przyszłość. Nie przegapcie okazji, aby zobaczyć, jak tworzy się nowa historia Oświęcimia!
Rondomania w drogownictwie to jak pastelloza w budownictwie mieszkaniowym.
Powinno być tylko rondo na skrzyżowaniu z Jagiełły i z Legionów.
Kto to projektował i zatwierdził?
Czy tylko mnie martwi taka liczba rond w ciągu tej drogi? DK44 już jest potężnie obciążona (27 tysięcy samochodów na dobę) i do tego ronda z ruchem lokalnym. Najgorsze w Pławach z ul. Wojewódzką. Czyżby wybudowanie tam malutkiego wiaduktu do przejazdu Pławy-Harmęże uraziło odczucia wiadomo kogo z wiadomo jakiego muzeum?
Drugie złe to w Rajsku gdzie na jednym wjeździe na rondo wjadą kierowcy jadący w obydwu kierunkach obwodnicy – oczywiście blokowani przez jadących od strony śląskiego, więc korek może sięgać aż po poprzednie rondo w ciągu DW933, jeżeli dobrze pójdzie.
Zgadzam się. Dno.
Tego tekstu generowanego przez AI nie da się czytać.