PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do rewitalizacji linii kolejowej z Oświęcimia przez Bieruń do Tychów. Pojedziemy szybciej i krócej, powstaną też nowe przystanki kolejowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują dokumentację projektową dla zadania „Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”. To krok ku realizacji inwestycji, której efektem będą lepsze podróże z Orzesza do Tychów i nowe połączenie kolejowe z Tychów przez Bieruń do Oświęcimia. Dla pasażerów przewidziano też nowe przystanki, by zwiększyć dostępność kolei w woj. śląskim – między Tychami Lodowiskiem a Nowym Bieruniem planowane są przystanki: Tychy Urbanowice, Tychy Potok, Bieruń Domy Polne, Bieruń Mleczarnia, Bieruń Stary, Bieruń Kopalnia.
Zostanie utworzone połączenie Tychy – Bieruń Stary – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim. Dzięki temu Tychy i Oświęcim zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe w czasie ok. 30 min.
Według planów pociągi pojadą po 45 km nowych torów, a rewitalizacja obejmie 17 km sieci trakcyjnej. Linia kolejowa na odcinku Tychy Lodowisko – Nowy Bieruń będzie też zelektryfikowana. Pociągi pojadą szybciej, pasażerskie do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Dzięki modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu. W ramach inwestycji wyremontowane lub przebudowane będą obiekty inżynieryjne.
Prowadzone są procedury administracyjne związane z uzyskaniem decyzji środowiskowych, planowany termin zakończenia prac projektowych to połowa 2023 r.
Realizacja inwestycji będzie uwarunkowana m.in. dostępnością środków finansowych. Informuje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
@ZłyDziad
No stary…
Dzięki PiS jazda pociągiem przestała się opłacać i taniej jest jechać samochodem.
ALE JEST FAJNIE.
Piękne PO PiSowe komentarze….
Ale ani jednego.. „Fajnie”
Same trole i narzekacze.
Potrafi ktoś jeszcze powiedzieć w tej domenie: „Fajnie” i nie dodać od siebie politycznego komentarza lub narzekacza ?
TO ile tych par pociągów .jest (było) w rozkładzie jazdy ,bo nie mogę ich znalezć?
Jak można mówić że szybciej skoro nic tam nie jeździ?
Transport kolejowy w Polsce upada jest nie opłacalny dopłaca się do niego
Pies szczekający – bo to ma być taki pkp-tramwaj.
Autobus z Oświęcimia do Tychów jedzie coś z godzinę. To też rekord świata.
Masz rację zibi, jak nie ma kasy też się buduje, tylko najpierw się kradnie.
Najlepsze jest zakończenie cyt: jak będzie kasa to się wybuduje.PIS to stan umysłu.
Fundusz sprawiedliwości będzie wtedy, gdy sejm będzie unia zatwierdzała.
KPO niepotrzebne, kasa będzie z funduszu sprawiedliwości. O ile Ziobro pozwoli.
Marek Sowa, jako marszałek województwa już kiedyś zapisał się złotymi zgłoskami w kolejowych annałach. Chodzi i likwidacje połączeń pasażerskich do Krakowa przez Zator i Skawinę.
@igor. Masz rację,bo gdy wygra Platforma z nazwy Obywatelska,to Polska powiatowa pozostanie niedoinwestowana.
Czy ja dobrze widzę, że na tej krótkiej linii będzie tyle nowych przystanków?
@malpa, toteż jej nie ma. Prawo tworzone w Brukseli, gospodarka Niemiecka ( Żydowska ), w Oświęcimiu zamiast sklepów pustostany.
Do hotlina ! Wogóle nie pojedziemy.Skończy się kampania wyborcza, skończą się obietnice.
W moim życiu było już kilka takich projektów
EUREKA !!!
Bardzo oczekiwane połączenie, lepiej później niż wcale.
Oby tylko modernizacja nie trwała wieki.
Po przystąpieniu Polski do UE, również jej miało nie być.
Szkoda że dopiero teraz jak wybuduje PIS drogę S1. A co na to nasz Wieśniak i Sowa z bandą . Protest czy mruczenie z KO DEM pod drzewem.
Jak będzie KPO, to prawnie nie będzie Polski.
Jak będzie KPO, to będzie siano na kolej.
Hotin twoi idole już kilkanaście lat tą linie budują i zbudować nie mogą.
Teraz czekam na komentarz @@@@,że owszem pojedziemy do Tychów szybciej i krócej ale za to DROŻEJ. Ten typ tak ma,by tutaj tylko narzekać jak na prawdziwego ,,totalego” przystało.