W Oświęcimiu dla podróżnych kolei będą komfortowe perony oraz przejście podziemne z windami. Rozpoczęła się przebudowa stacji ujęta w inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice w ramach POIiŚ. Pasażerowie zyskają krótsze i bezpieczniejsze podróże oraz dostępniejsze stacje i przystanki.
Dostępniejsza stacja Oświęcim z pięcioma windami, wyposażona w wiaty i czytelne oznakowane to zakładany – ważny dla podróżnych efekt inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Roboty rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Maszyny wykorzystywane będą do demontażu torów i peronów.
Zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększy 5 wind – przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskają wygodną komunikację z dwóch stron miasta. Istotnym udogodnieniem będzie system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.
Modernizacja stacji – oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego.
[masterslider id=”64″]
Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów
Dzięki inwestycji PLK realizowanej między Trzebinią a Oświęcimiem podróżni korzystają z nowych peronów na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Na odcinku Oświęcim-Czechowice-Dziedzice nowe, dostępniejsze perony są już przy jednym z torów w Kaniowie i Dankowicach. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na10 stacjach i przystankach.
Krótsze podróże z Małopolski na Śląsk
Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze prawie o połowę i bezpieczniejsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk. Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln PLN (netto). Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
PKP PLK
@oświęcimer
Wagony są ze sobą połączone i można przechodzić przez całą długość składu.
Wiesz, tak jak kiedyś szło się do WARS-u.
@Sokista
Tym niemniej jest pewna praktyka…
Starczy spojrzeć w układ wagonów w rozkładzie jazdy.
@oświęcimer
To zależy ile doczepi się wagonów.
Wiesz, to pociąg…
Ale sprawdziliście jaką długość ma dalekobieżny z Pragi … ?
Pytam bo w Oświęcimiu nic mnie nie zdziwi i ryzyko wybudowania peronu krótszego niż składy pociągu zawsze wchodzi w grę…