Informacje

Oświęcim inwestuje w infrastrukturę! Radni nie mają wątpliwości: „Miasto potrzebuje czegoś więcej niż liftingu

W Starym Mieście w Oświęcimiu trwa kompleksowa modernizacja układu komunikacyjnego. Inwestycje mają na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu poruszania się w tej części miasta, a także otwarcie nowych terenów pod budownictwo mieszkaniowe. Największą tegoroczną inwestycją jest przebudowa ul. Fryderyka Chopina. Prace obejmują modernizację jezdni, chodników, zjazdów, budowę nowej infrastruktury, oświetlenia oraz miejsc postojowych.

Koszt inwestycji wynosi ponad 4,9 mln zł, z czego 1 mln zł pochodzi z dofinansowania w ramach Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego. Umowa z wykonawcą została już podpisana, a plac budowy przekazany. Prace ruszą w najbliższych dniach.

„Mówimy o kosmetyce, potrzebujemy poważnych zmian” – komentuje radny Przewoźnik

 Jakub Przewoźnik, radny Oświęcimia
Przebudowa ul. Chopina to inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od dawna. Ale mówmy wprostto tylko prace kosmetyczne. Miasto potrzebuje gruntownych, przemyślanych inwestycji infrastrukturalnych. Przebudowa skrzyżowania Dąbrowskiego, Górnickiego i placu Kościuszki to absolutna konieczność, bo tam codziennie kierowcy i piesi przeżywają gehennę. Czas najwyższy usprawnić również komunikację międzygminną, budując np. nowoczesny dworzec autobusowy przy dworcu kolejowym. Tylko takie inwestycje odpowiedzą na realne potrzeby Oświęcimia i powiatu.

Ul. Chopina w Oświęcimiu

Nowa droga połączy ul. Chopina z ul. Wysokie Brzegi

Oświęcim przygotowuje się również do budowy nowej drogi, która połączy ul. Fryderyka Chopina z ul. Wysokie Brzegi, w pobliżu szkoły muzycznej. Trasa o długości 330 metrów rozpocznie się od skrzyżowania z ul. Harcerską, a zakończy przy drodze powiatowej Wysokie Brzegi. Nowa droga stanie się przedłużeniem ul. Harcerskiej i będzie kolejnym – po ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Krasińskiego – połączeniem z ul. Wysokie Brzegi. Trasa będzie biegła równolegle do istniejących już ulic.

Na tę inwestycję miasto pozyskało 912 tys. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Postępowanie przetargowe jest w toku, a rozpoczęcie robót zaplanowano na sierpień 2025 roku. Zakończenie prac przewidziano na sierpień 2026 roku.

ul. Chopina w Oświęcim

Co zyskają mieszkańcy? Nowy standard dróg i infrastruktury

Obok nowej drogi powstaną:

  • chodniki
  • ścieżka pieszo-rowerowa
  • zjazdy do posesji
  • nowoczesne oświetlenie uliczne
  • kanalizacja deszczowa
  • przebudowana sieć ciepłownicza

W północnej części miasta mocno inwestujemy w drogi. Modernizujemy stare ciągi komunikacyjne, jak ul. Fryderyka Chopina. Wspólnie z powiatem przebudowaliśmy ul. Szpitalną i ul. Wysokie Brzegi, kończymy ul. Krasińskiego. Teraz czas na kolejny projekt: drogę łączącą ul. Wysokie Brzegi z ul. Chopina, w rejonie ośrodka zdrowia i szkoły muzycznej. Nowe drogi zmienią przestrzeń tej części miasta i umożliwią rozwój budownictwa mieszkaniowego. Prywatny inwestor już rozpoczyna inwestycję — podkreśla prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. — Z nowej infrastruktury skorzystają nie tylko kierowcy, ale i rowerzyści dzięki ścieżkom rowerowym — dodaje.

Głos radnych: potrzeba więcej środków i ambitniejszych projektów

Paweł Plinta, radny Oświęcimia
Cieszy mnie każde pozyskane dofinansowanie, ale zarówno skala inwestycji, jak i kwoty, które Oświęcim zdobywa, są niewystarczające. Władze miasta realizują zadania o małym stopniu innowacyjności. Dziś nie wystarczy remont fragmentu chodnika, by zyskać uznanie mieszkańców.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

19 komentarzy

  1. @m@łpa
    cyt.”„Przebudowa skrzyżowania Dąbrowskiego, Górnickiego i placu Kościuszki to absolutna konieczność, bo tam codziennie kierowcy i piesi przeżywają gehennę.” – nie ma tam żadnej gehenny. Radny Przewoźnik po prostu kłamie.”

    Radny Przewoźnik odróżnieniu od ciebie m@łpi synu nie kłamie, on przedstawia własne spojrzenie na otaczający go świat 😛

  2. @Wielki Bu
    masz wątpliwości, kto to wymyślił?
    Buahahaha…
    Z pewnością (bez)radny Przewoźnik, który siłom i godnościom osobistom zmusił pana Janusza, do wszystkiego co, ten zrobił, w sprawie …

  3. Czyli mieszkańcy starego miasta będą mieć przechlapane. Cały teren będzie w remoncie ul.Chopina , ul.Kownacka w stronę Krasińskiego, ul. Harcerska w stronę szpitala
    (nowa droga). Kto to wymyślił.

  4. „Przebudowa skrzyżowania Dąbrowskiego, Górnickiego i placu Kościuszki to absolutna konieczność, bo tam codziennie kierowcy i piesi przeżywają gehennę.” – nie ma tam żadnej gehenny. Radny Przewoźnik po prostu kłamie.

    „budując np. nowoczesny dworzec autobusowy przy dworcu kolejowym” – ojoj, to coś nowego. Dotąd pisowscy radni lansowali budowę dworca autobusowego na Krukach. Widać ktoś w końcu wytłumaczył im, że to kretyństwo.

  5. I pomyśleć ,że ten doctor miał być prezydentem Oświęcimia.To jest żałosne prymityw.

  6. Ciekawy jestem kiedy UMWM opublikuje frekwencje korzystania z linii autobusowej Andrychów – Oświęcim? A dokładnie ile dokłada na nierentowną ( to mało powiedziane.albo lepiej nic nie powiedzieć) linię?

    Radny Przewoźnik ma tyle pomysłów i możliwości że aż nie wiem dlaczego za rządów PiS nie był doradcą a nawet ministrem. Blasiak, Sasin to mogliby się od niego uczyć….a tak to upadł rząd Morawieckiego

  7. Dworzec Autobusowy beż autobusów PKS. Jeżdżą tylko Małopolskie linie dowozowe kolejowe, oraz Komunikacja Beskidzka. Wczoraj ładnie jeden za drugim staly na dworcu kolejowym.

  8. Lata temu gdy rządził miastem również ,,Janusz” ale tym razem M, zapoczątkowano modę na budowę rond w Oświęcimiu. Jedni chwalili drudzy ganili do tego stopnia ,że tam gdzie aż się prosiło o rondo, ze strachu przed ,,rondomanią” zaniechano tego i wprowadzono klasyczne skrzyżowania .Np. Śniadeckiego z Tysiąclecia ,Śniadeckiego z Dąbrowskiego , i dziś wydawałoby się rozsądnym rozwiązaniem na Dąbrowskiego z nowobudowaną ul. Krasińskiego. Dziś na wielu przykładach można stwierdzić ,że jednak ronda były dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem. Poruszono tutaj temat wyłączonych świateł ,w celu zbadania natężenia ruch na rzeczonym odcinku drogi. ,,Fantastyczny ” pomysł, tylko jest jedno ale, ktoś kto wie o tych utrudnieniach ,wracając lub jadąc z pracy aby ominąć korki i przejechać szybko i bezpiecznie do domu ,wybierze inną alternatywną drogę ,więc wyniki tego badania mogą nie być obiektywne. Jadąc dalej z tematem tego skrzyżowania ktoś wspomniał o wyburzeniach ,tak kiedyś byłaby to możliwe ,zwłaszcza że właściciel nie poczuwał się do remontu przez wiele lat .Dziś już upadł ten pomysł, ale co stoi na przeszkodzie przesunąć budowę takiego np. ronda o kilkanaście metrów w stronę płn. zach. rogu Pl. Kościuszki wraz z korekcją dróg? Miasto rozwija infrastrukturę płn. części miasta pod zabudowę czy nie byłoby naturalnym wybudować w końcu ten przystanek kolejowy na Krukach?Dworzec autobusowy dlaczego nie ,skoro takie mniejsze miasta jak Andrychów ,Kęty, Wadowice ,Kalwaria mogą je mieć i najwidoczniej nie jest to kulą u nogi dla miasta , to dlaczego nie My z prawie 40tyś populacją i mln. .turystów w zapasie. Miejsc na to jest kilka i to nie takich jak w słusznie minionych latach [na drugim końcu miasta tzw.[,,betonowy”]przy ZCHO. Dogodnym terenem mógłby być np. plac manewrowy przy ul. Prusa i Dworcowej, można by wykorzystać plac PKP obok Park end Ride ,a jeśli miasto nie chce lub nie może wykupić tych terenów to właśnie nadarza się okazja aby wykorzystać teren który miasto ma zamiar wyburzać przy ul. Orzeszkowej. Pozdrawiam.

  9. @do pretorian

    To może najpierw porównaj jak wyglądał Oświęcim np. 10- 15 lat temu i jak wygląda dziś.

    Aktem rozpaczy jest nieustana krytyka tego co się zmienia w mieście. W tym radni PiS wiodą prym.

    PS. Tymczasowe wyłączenie sygnalizacji na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Górnickiego sprawiło, że kierowcy sobie poradzili i w zasadzie jest lepiej niż wtedy gdy swiatla działają. Radny Przewoźnik pisze jednak o gehennie – albo tamtędy nie jeździ albo robi to celowo…

    PS. Kolejny artykul bez konkretów za to wypełniony ogólnikami i frazesami. W poszukiwaniu taniego poklasku.

  10. Czy te inwestycje nie są przypadkiem aktem rozpaczy, ukrywanym pod płaszczem postępu? Czy odwaga, by naprawdę słuchać ducha czasu i potrzeb mieszkańców, nie zostałaby uznana za ryzyko zbyt wielkie?

  11. @ Anonim
    Twoja wypowiedź jest tak prymitywnie głupia że nie sposób jej szerzej komentować. Ty nawet nie widzisz różnicy pomiędzy tym co robi PJCh a tym co robią radni.
    To po prostu grupa automatów do głosowania.

  12. Zrobili bardzo dużo tylko Ty tego nie dostrzegasz lub nie chcesz.Rozglądnij się w koło a zobaczysz ile przez ostatnie 10 lat zostało zrobione. A ze wsi to chyba jesteś Ty bo ci słowa jeszcze z butów wystaje .

  13. @ Nie bac kaczora
    a co mój ty wsiowy propagandzisto, lokalni radni KO zrobili by polepszyć warunki dla mieszkania w tym mieście? Możesz lecieć po nazwiskach, większość z nich to ludzie bez twarzy, osobowości i osiągnięć dla miasta.

  14. Przewoźnik doctor kierownik Centrum Integracji Cudzoziemców
    ( emigrantów).Wcześniej zbierał podpisy przeciwko emigrantom.Hipokryta w czystej postaci.

  15. On już tak ma tysiące pomysłów tylko nigdy nie mówi skąd pozyskać pieniądze na te jego chore pomysły.To ,że ktoś ma w tytule doctor nie oznacza ,że jest mądry i ma wybitne sukcesy .Przez 8 lat jego partia była przy korycie i co i nic. Nie zrobili dla mieszkańców Oświęcimia, żeby im polepszyć warunki życia.Setki milionów złotych szły na durne wymysły kolesi Kaczyńskiego, a nasi trzej muszkieterowie tego nie wykorzystali. Działali wręcz na szkodę mieszkańców Oświęcimia. Potem się dziwią,że Oświęcimianie nie chcą na nich głosować.Miernoty daremne rzalośni szczekacze ,żadnego pożytku z nich nie ma.Darmozjady na stołkach radnych opłacanych z moich podatków. Won z Oświęcimia.

  16. jeden z trzech amigos pan dr J.P. znowu w roli życia, czyli niby coś tam mówi, ale tak naprawdę, to nie bardzo wie co i nie bardzo wie jak.cyt. „Przebudowa ul. Chopina to inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od dawna. Ale mówmy wprost – to tylko prace kosmetyczne. Miasto potrzebuje gruntownych, przemyślanych inwestycji infrastrukturalnych. Przebudowa skrzyżowania Dąbrowskiego, Górnickiego i placu Kościuszki to absolutna konieczność, bo tam codziennie kierowcy i piesi przeżywają gehennę.”

    Panie radny – wiemy, że posiadł pan zdolność mówienia intensywnie o niczym, ale może gdzieś jakieś szczegóły tych przemyślanych inwestycji infrastrukturalnych?
    Przebudowa skrzyżowania? Jak pan sobie wyobraża, przy obecnej zabudowie? Które budynki zburzyć?
    Delikatnie rzecz ujmując pan gada od rzeczy.
    No ale czego można wymagać od człowieka, który pismo w sprawie skrzyżowania kieruje do prezydenta miasta, a powinien do starosty, do tego przez dwa lata nic nie robi a później użala się publicznie, że odpowiedzi nie dostał.
    Panie radny, może czas wrócić do szkoły?
    Przypomnieć sobie, jakie są kompetencje samorządu?
    O jakich administratorach możemy mówić na drogach publicznych w naszym pięknym kraju?
    A przy okazji zapytam – słyszał pan, panie radny o skardze na bezczynności organu?

  17. Może i szału nie ma ale każda nowa inwestycja cieszy. Byle z głową.

Send this to a friend