Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się już kilka miesięcy temu. O realizacji rond na drogach wojewódzkich 933 i 948 stanowiących węzły tej obwodnicy rozmawiano podczas roboczego spotkania w Urzędzie Miasta, zorganizowanego przez prezydenta Oświęcimia Janusza Chwieruta. Ich budowa wprowadzi wiele utrudnień i ograniczeń dla kierowców. Omówiono więc zakres i harmonogram robót oraz zaproponowane przez wykonawcę rozwiązania komunikacyjne na ten czas.
– W mieście wiele będzie się działo w związku z tą inwestycją. Czeka nas wiele trudności i wyzwań. Zarówno po stronie inwestora, wykonawcy, ale też instytucji, które podejmują decyzje i współpracują z nimi w tym zakresie. Stąd nasze dzisiejsze spotkanie – wyjaśnia prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. – Chcemy wiedzieć, jak będą przebiegać prace, jakie będą problemy czy niedogodności w tym czasie dla naszych mieszkańców. Chcemy, aby oświęcimianie byli o tym wcześniej poinformowani – podkreśla. – Czekaliśmy długo na rozpoczęcie prac przy obwodnicy, po drodze piętrzyły się trudności, ale udało się wszystkie pokonać i dzisiaj możemy czuć satysfakcję, że poprawiamy układ drogowy w mieście i zyskamy dostęp do dróg szybkiego ruchu i autostrad – przypomina.
Jak zapowiada Robert Jakubiak, zastępca dyrektora ds. inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie w marcu kończy się okres przerwy zimowej i wykonawca rozpocznie prace na całym odcinku obwodnicy. – Przede wszystkim skupia się na rejonie Wisły i Soły, jak również usunięciu kolizji z linią kolejową – mówi. Podkreśla, że w tym roku nastąpi intensyfikacja prac co spowoduje szereg utrudnień dla mieszkańców Oświęcimia. Dodaje jednak, że wykonawca uzgadnia z zarządcami dróg odpowiednią organizację ruchu, aby te problemy były dla mieszkańców jak najmniej uciążliwe.
Ponad 9 km obwodnica będzie dwujezdniowa i prowadzona zostanie po zupełnie nowym śladzie. Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ul. Ostatni Etap. Na przebiegu obwodnicy Oświęcimia przyjęto rozwiązania o ruchu okrężnym przy ulicy Legionów, która łączy się z drogą w kierunku Brzeszcz, przy ulicy Jagiełły z drogą na Kęty i przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora. W tym roku wybudowane zostaną dwa ronda. – Najpierw planujemy rozpoczęcie prac przy drodze wojewódzkiej 933 – przy ul. Legionów. Tam powstanie ciąg pieszo-rowerowy, przebudowane zostaną wszystkie branże, będzie wybudowane rondo turbinowe, które umożliwi wjazd na obwodnicę Oświęcimia i poprowadzi nas w kierunku przyszłej trasy S 1. Rozpoczęcie prac planowane jest w drugiej połowie kwietna, wtedy zostanie wprowadzony ruch wahadłowy w ramach tymczasowej organizacji ruchu, a dla mieszkańców rozpoczną się duże utrudnienia w ruchu. Przewidujemy, że zakończą się pod koniec tego roku – informuje Sebastian Komasa, zastępca dyrektora ds. dróg i branż na kontrakcie obwodnicy Oświęcimia.
W połowie czerwca ruszy budowa ronda przy ul. Jagiełły. – Na drodze wojewódzkiej 948 powstanie również rondo turbinowe, które bezpośrednio pozwoli na włączenie się ruchu w obwodnicę Oświęcimia. Będzie też chodnik, przebudowane zostaną media oraz gazociąg firmy Gaz-System, prace planujemy zakończyć pod koniec roku – wylicza.
Ostatnie rondo budowane będzie w rejonie skrzyżowania ul. Grojeckiej i ul. Zatorskiej. Inwestycja ruszy w przyszłym roku. – Wtedy planujemy włączenie ulicy Zatorskiej w istniejący ciąg drogi krajowej 44 i te prace prowadzone będą do końca 2024 roku – kończy. Na czas robót wykonawca planuje wprowadzenie ruchu wahadłowego, sterowanego ręcznie w godzinach dojazdów i powrotów ze szkół i miejsc pracy. W godzinach wieczornych i nocnych zastosowana będzie sygnalizacja świetlna. Informacja o rozpoczęciu prac i związanych z tym utrudnieniach zostanie przekazana mieszkańcom z wyprzedzeniem. Z kolei prace przy tunelu pod torami kolejowymi w rejonie ulicy Ostatni Etap są planowane latem. Wtedy ulica zostanie zamknięta dla ruchu i będą wyznaczone objazdy.
UM Oświęcim / foto: GDDKiA
Znam lepsze poslizgi i nie maja nic wspolnego z pis Gosciu
Dziękuję Poczcie Polskiej zarządzanej przez prezesa z nadania PiS-u za dostarczenie kartki świątecznej. Problem w tym, że to kartka bożonarodzeniowa wysłana w połowie grudnia zeszłego roku. Może trzej muszkieterowi wyjąśnią taki poślizg. Byle nie ustalili, że to wina Tuska.
@Anonim Dziura w dachu. Nadzór budowlany ich wstrzymuje.
@Anonim
Cyt. „Carrefour restrukturyzuje sieć sprzedaży i zamyka nierentowne sklepy, równocześnie uruchamiając nowe. Teraz sieć zdecydowała zamknąć pozostałe sklepy Galerie Alkoholi. Przejęte dekadę temu w liczbie ok. 40, teraz działało już tylko kilka. Dodatkowo Carrefour zamknie kilka sklepów Carrefour Express, a w trzy supermarkety Carrefour Market znikną, ponieważ właśnie wygasają im umowy najmu…”
PS. Na przestrzeni ostatniej dekady wszystkie sieci to przerabiały…
Carrefour w Oświęcimiu zamknięty?
Pis zapowiada nowy dodatek do emerytury! Hurraaa!
Jaki ten nasz włodarz zatroskany o losy mieszkańców miasta,ha ha ha
Dał mu maskę z błyskawicami! Jak rządzi PO to na nic nima pi nindzy nie głosuję!!
I
Chwierut zabiegał i co Tusk mu nie wybudował?
Niech się weźmie do roboty!
Chwierut jako prezydent miasta ma poinformowac mieszkancow o utrudnieniach w zwiazku z budowa drogi, co czyni…i bardzo dobrze, bo do tej pory nie wiedzialem co, gdzie i kiedy bedzie robione…
Grant 123 miliony na projekt cybebezpieczeństwo podwodne. Tak się robi kasę, lokalne pisiory!
Ja rozumiem chwierut nie 19800 brutto i buduje 600 m drogi /wyczyn!
@Mu
Przeczytaj artykuł.
Skojarz fakty.
Zrozumiesz…
Co chwierut ma do tego?