Kładka przy dworcu PKP została już w części rozebrana, a mieszkańcy i pasażerowie korzystają z tymczasowych ciągów pieszych. W jej miejsce powstanie podziemne przejście, które prowadzić będzie do Brzezinki i na perony. W trakcie inwestycji zachowana zostanie możliwość komunikacji między dwiema stronami torów przez ul. Męczeństwa Narodów i ul. Śląską.
Prace podzielono na dwa etapy, które obejmują 18 miesięcy. Zakończą się do IV kwartału 2023 roku. Inwestorem są PKP Linie Kolejowe SA w ramach zadania pn. Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia-Zebrzydowice na odcinku Oświęcim–Czechowice-Dziedzice.
UM Oświęcim
A taka była amerykancka….. ups ….austriacka.
@KPi
Mam nadzieję, że przetrwa.
Słup jest nadal betonowy, i niestety mały ok 40-50 cm, pokazuje ile jest km do Wiednia, …. nie do W-wy
… zwłaszcza, że w Osw pomników kultury materialnej nie ma zbyt wiele.
A to faktycznie ciekawostka
Chłopaki nie doczytaliście. Kładka w tym miejscu istniała od czasów Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Ponoć od strony Brzezinki był kiedyś nawet słup informujący, że stacja Oświęcim znajduje się w połowie drogi między Warszawą a Wiedniem.
Jedyne co mówię to, że jeżeli ta konstrukcja ma coś wspólnego z oryginalną konstrukcją austriacką to warto byłoby ten fakt upamiętnić.
Kładka została zbudowana na długo przed czasami PRL w Polsce
Racja, nie róbmy pomników ze szpetnego peerelowskiego złomu. Mam nadzieję, że znikną wszystkie te nieużywane druty i maszty kolejowe i dworzec przestanie straszyć szpetotą.
Czy jest jakaś wizualizacja jak dworzec ma wyglądać „po”?
Daj spokój. Złom i tyle.
Nie wiem na ile jest to konstrukcja oryginalna ale gdyby była to fajnym pomysłem byłoby zachowanie gdzieś w obrębie dworca jakiejś jej części, np. filara jako pamiątki kultury materialnej.