Informacje

OŚWIĘCIM. Koleją do Krakowa przez Zator dopiero w 2023

Koleje Małopolskie informują dlaczego pociągi z Krakowa przez Zator pojadą tylko do stacji Przeciszów oraz kiedy dojadą do stacji w Oświęcimiu.

Przypomnijmy, od 1 października 20 z 38 pociągów dotychczas kursujących w relacji Kraków Główny – Podbory Skawińskie będzie kursować do stacji Przeciszów. Jak informują Koleje Małopolskie pozwoli to na obsługę kolejnych nadwiślańskich gmin położonych na zachód od gminy Skawina – Brzeźnicy, Spytkowic, Zatora i Przeciszowa. Pasażerowie będą mogli dojechać w ok. 70 minut z Krakowa do Przeciszowa.

Na liczne pytania naszych czytelników, redakcja portalu zwróciła się do przewoźnika Kolei Małopolskich o dodatkowe informacje.

OświęcimOnline.pl: Dlaczego linia  kończy bieg tylko w Przeciszowie?

Koleje Małopolskie: Wydłużenie trasy linii SKA2 tylko do stacji Przeciszów wynika z realizowanych przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 94 na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim oraz na samej stacji Oświęcimu.

Trwająca obecnie kompleksowa przebudowa stacji Oświęcim oraz planowane prace torowe na odcinku Oświęcim – Dwory, które wiązać będą się m.in. z czasowym wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej również na stacji Dwory, uniemożliwiają regularne kursowanie pociągów w dłuższej relacji.

OO: Czy połączenie będzie wydłużone do kolejnych stacji: Dwory i Oświęcim? Kiedy?

KM: Wydłużenie trasy pociągów SKA2 do Oświęcimia będzie możliwe po zakończeniu wspominanych prac modernizacyjnych, których finalizacja jest zaplanowana na II połowę 2023 r. Ostateczna decyzja w kwestii oferty przewozowej w zakresie zarówno relacji, jak też liczby połączeń na tej trasie będzie należeć do organizatora przewozów jakim jest Województwo Małopolskie.

OO: Czy bilet miesięczny na odcinku Oświęcim -Trzebinia – Kraków (SKA3 do 65 km) będzie respektowany na nowej lini do Przeciszowa SKA2? Czy konieczne będzie zakup dwóch biletów miesięcznych? 

KM: Imienny bilet odcinkowy miesięczny rel. Oświęcim – Trzebinia – Kraków Główny nie będzie honorowany na nowej linii SKA2 rel. Kraków Główny – Przeciszów. Wobec tego konieczne będzie zakupienie dwóch biletów okresowych.

 


Dokładny rozkład linii SKA2 Kraków Główny – Przeciszów, który będzie obowiązywał od 1 października, znajdziecie tutaj.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

16 komentarzy

  1. do @: popieram twój postulat i proponuję aby pociąg na dalszej trasie zatrzymywał się przy każdym skupisku domów. Nie korzystam z tej trasy, więc wszystko mi jedno.

  2. W dodatku – jak oświadczyło PKP – od 29 września 2022 do końca marca 2023 r. zostanie całkowicie zamknięty odcinek linii kolejowej 93 między Chrzanowem a Trzebinią. Ma tam być uruchomiona komunikacja zastępcza. Świetnie.
    Tym bardziej podróż bezpośrednio z Dworów do Krakowa miałaby teraz sens.

  3. Autobus MZK „trójka” jedzie ze stacji Dwory pod „duży berlin” 6 minut. Natomiast spod „berlina”
    do dworca kolejowego w Oświęcimiu – 12 minut. To gdzie jest szybciej?

  4. Nie wspomnę już o wielokrotnie tu podnoszonej sprawie wybudowania zwykłego przystanku kolejowego na Krukach przy ul. Szpitalnej. Dwa mini perony, przejście pod torami już jest. Jeżeli czas przejazdu do Krakowa przez Trzebinię i przez Skawinę będzie taki sam, ok. godziny i 10-15 minut, to z Osiedla Chemików – z Kruków będzie nawet szybciej. Jeśli PKP buduje taki przystanek przy Energylandii, 500 metrów od dworca w Zatorze, to czegoś takiego na Krukach zrobić się nie da? Przecież to nie byłyby duże pieniądze.

  5. Zgoda, że stacja kolejowa w Oświęcimiu jest rozkopana i jej remont ma już dwa lata poślizgu (nawiasem mówiąc ileż jeszcze można, rok, dwa?).. Ale chodzi mi o to, że pociągi z Krakowa zamiast zatrzymywać się w Przeciszowie spokojnie mogłyby docierać przynajmniej do Dworów. Dla większości mieszkańców miasta, a szczególnie z osiedla Chemików, linia przez Skawinę jest sensowną alternatywą na dotarcie do Krakowa. Czas przejazdu autobusem spod OCK-u do Dworów jest taki sam jak na dworzec „główny”. Część z oświęcimian ma zresztą do załatwienia swoje sprawy w południowych dzielnicach Krakowa, dokąd mogą dotrzeć wysiadając w rejonie Łagiewnik – Podgórza. Więc dlaczego pociąg ma dojeżdżać tylko do Przeciszowa, skąd nie ma żadnej komunikacji? Głupota czy sabotaż?

  6. Ano @ niby rację masz,ale nie masz. Powody na które powołuje się kolej , dlaczego linia nie kończy się w Oświęcimiu, mówią o remoncie torów, oraz odwuletnim poślizgu przy remoncie dworca.
    Proponuję wpierw czytać, sprawdzać.

  7. I bardzo dobrze ! PJCh sobie wszystko przemyślał (to jest pragmatyk) i mu wyszło, że to połączenie nie byłoby teraz dla nas dobre. A on najlepiej wie co dla nas dobre.

  8. Może powtórzę słowa Chwieruta-Aby było kiedyś lepiej,to niestety teraz musi byćna chwile gorzej.

  9. Każdy kto ma ochotę, może wybrać się na spacer w rejon Kruków, gdzie dokładnie widać, że tory od strony Zatora są w doskonałym stanie po przeprowadzonej kilka lat temu przebudowie, aż po wiadukcik w Klucznikowicach, na wysokości Starego Miasta, mniej więcej 300 metrów od mostu na Sole. Cała właściwie LK 84 jest w świetnym stanie od Skawiny do Oświęcimia za wyjątkiem 200-300 metrów torowiska na stacji w Dworach, gdzie pociąg rzeczywiście zauważalnie zwalnia – jest filmik na YT z 2020 r. Jeżeli PKP chce modernizować tory już zmodernizowane, to powinien zająć się tym prokurator.

Send this to a friend