Koleje Małopolskie informują dlaczego pociągi z Krakowa przez Zator pojadą tylko do stacji Przeciszów oraz kiedy dojadą do stacji w Oświęcimiu.
Przypomnijmy, od 1 października 20 z 38 pociągów dotychczas kursujących w relacji Kraków Główny – Podbory Skawińskie będzie kursować do stacji Przeciszów. Jak informują Koleje Małopolskie pozwoli to na obsługę kolejnych nadwiślańskich gmin położonych na zachód od gminy Skawina – Brzeźnicy, Spytkowic, Zatora i Przeciszowa. Pasażerowie będą mogli dojechać w ok. 70 minut z Krakowa do Przeciszowa.
Na liczne pytania naszych czytelników, redakcja portalu zwróciła się do przewoźnika Kolei Małopolskich o dodatkowe informacje.
OświęcimOnline.pl: Dlaczego linia kończy bieg tylko w Przeciszowie?
Koleje Małopolskie: Wydłużenie trasy linii SKA2 tylko do stacji Przeciszów wynika z realizowanych przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 94 na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim oraz na samej stacji Oświęcimu.
Trwająca obecnie kompleksowa przebudowa stacji Oświęcim oraz planowane prace torowe na odcinku Oświęcim – Dwory, które wiązać będą się m.in. z czasowym wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej również na stacji Dwory, uniemożliwiają regularne kursowanie pociągów w dłuższej relacji.
OO: Czy połączenie będzie wydłużone do kolejnych stacji: Dwory i Oświęcim? Kiedy?
KM: Wydłużenie trasy pociągów SKA2 do Oświęcimia będzie możliwe po zakończeniu wspominanych prac modernizacyjnych, których finalizacja jest zaplanowana na II połowę 2023 r. Ostateczna decyzja w kwestii oferty przewozowej w zakresie zarówno relacji, jak też liczby połączeń na tej trasie będzie należeć do organizatora przewozów jakim jest Województwo Małopolskie.
OO: Czy bilet miesięczny na odcinku Oświęcim -Trzebinia – Kraków (SKA3 do 65 km) będzie respektowany na nowej lini do Przeciszowa SKA2? Czy konieczne będzie zakup dwóch biletów miesięcznych?
KM: Imienny bilet odcinkowy miesięczny rel. Oświęcim – Trzebinia – Kraków Główny nie będzie honorowany na nowej linii SKA2 rel. Kraków Główny – Przeciszów. Wobec tego konieczne będzie zakupienie dwóch biletów okresowych.
Dokładny rozkład linii SKA2 Kraków Główny – Przeciszów, który będzie obowiązywał od 1 października, znajdziecie tutaj.
Gdybyś był z Oświęcimia, wiedziałbyś dlaczego.
do @: popieram twój postulat i proponuję aby pociąg na dalszej trasie zatrzymywał się przy każdym skupisku domów. Nie korzystam z tej trasy, więc wszystko mi jedno.
W dodatku – jak oświadczyło PKP – od 29 września 2022 do końca marca 2023 r. zostanie całkowicie zamknięty odcinek linii kolejowej 93 między Chrzanowem a Trzebinią. Ma tam być uruchomiona komunikacja zastępcza. Świetnie.
Tym bardziej podróż bezpośrednio z Dworów do Krakowa miałaby teraz sens.
Autobus MZK „trójka” jedzie ze stacji Dwory pod „duży berlin” 6 minut. Natomiast spod „berlina”
do dworca kolejowego w Oświęcimiu – 12 minut. To gdzie jest szybciej?
Witajcie w kraju z gospodarką sterowana centralnie…
Wszystko blokuje platforma niby obywatelska!
Nie wspomnę już o wielokrotnie tu podnoszonej sprawie wybudowania zwykłego przystanku kolejowego na Krukach przy ul. Szpitalnej. Dwa mini perony, przejście pod torami już jest. Jeżeli czas przejazdu do Krakowa przez Trzebinię i przez Skawinę będzie taki sam, ok. godziny i 10-15 minut, to z Osiedla Chemików – z Kruków będzie nawet szybciej. Jeśli PKP buduje taki przystanek przy Energylandii, 500 metrów od dworca w Zatorze, to czegoś takiego na Krukach zrobić się nie da? Przecież to nie byłyby duże pieniądze.
Zgoda, że stacja kolejowa w Oświęcimiu jest rozkopana i jej remont ma już dwa lata poślizgu (nawiasem mówiąc ileż jeszcze można, rok, dwa?).. Ale chodzi mi o to, że pociągi z Krakowa zamiast zatrzymywać się w Przeciszowie spokojnie mogłyby docierać przynajmniej do Dworów. Dla większości mieszkańców miasta, a szczególnie z osiedla Chemików, linia przez Skawinę jest sensowną alternatywą na dotarcie do Krakowa. Czas przejazdu autobusem spod OCK-u do Dworów jest taki sam jak na dworzec „główny”. Część z oświęcimian ma zresztą do załatwienia swoje sprawy w południowych dzielnicach Krakowa, dokąd mogą dotrzeć wysiadając w rejonie Łagiewnik – Podgórza. Więc dlaczego pociąg ma dojeżdżać tylko do Przeciszowa, skąd nie ma żadnej komunikacji? Głupota czy sabotaż?
Ano @ niby rację masz,ale nie masz. Powody na które powołuje się kolej , dlaczego linia nie kończy się w Oświęcimiu, mówią o remoncie torów, oraz odwuletnim poślizgu przy remoncie dworca.
Proponuję wpierw czytać, sprawdzać.
I bardzo dobrze ! PJCh sobie wszystko przemyślał (to jest pragmatyk) i mu wyszło, że to połączenie nie byłoby teraz dla nas dobre. A on najlepiej wie co dla nas dobre.
Może powtórzę słowa Chwieruta-Aby było kiedyś lepiej,to niestety teraz musi byćna chwile gorzej.
Dziwna rzecz te bilety?
Dziwna rzecz te bilety
Trakcja na tej trasie jest stara.
94
Każdy kto ma ochotę, może wybrać się na spacer w rejon Kruków, gdzie dokładnie widać, że tory od strony Zatora są w doskonałym stanie po przeprowadzonej kilka lat temu przebudowie, aż po wiadukcik w Klucznikowicach, na wysokości Starego Miasta, mniej więcej 300 metrów od mostu na Sole. Cała właściwie LK 84 jest w świetnym stanie od Skawiny do Oświęcimia za wyjątkiem 200-300 metrów torowiska na stacji w Dworach, gdzie pociąg rzeczywiście zauważalnie zwalnia – jest filmik na YT z 2020 r. Jeżeli PKP chce modernizować tory już zmodernizowane, to powinien zająć się tym prokurator.