Małopolska, to najpiękniejszy region Polski. W 2019 r. gościliśmy blisko 18 milionów turystów z kraju i zagranicy. Tę doskonałą sytuację zaburzyła pandemia COVID-19, a następnie wojna na Ukrainie, co znalazło swoje odzwierciedlenie w strukturze ruchu turystycznego w Małopolsce. W 2022 r. liczba odwiedzających zagranicznych zmniejszyła się w stosunku do 2019 r. o 80,7 %.
Aby odbudować popyt turystyczny, a tym samym zwiększyć liczbę obsługiwanych w regionie gości oraz odpowiadając na potrzebę wsparcia małopolskiej branży turystycznej, podjęliśmy decyzję o przygotowaniu intensywnej kampanii promocyjnej na rynkach zagranicznych, strategicznych dla Krakowa i Małopolski.
Projekt „Małopolska-cel podróży” realizowany jest przez Małopolską Organizację Turystyczną we współpracy z partnerami – Województwem Małopolskim i Miastem Kraków. Zgodnie z najnowszymi danymi, pozyskanymi z hurtowni danych teleinformatycznych, w II kwartale 2023 r. Małopolskę odwiedziło blisko 250 000 gości z zagranicy czyli o 26 % więcej niż w analogowym okresie 2022 r., a w samym miesiącu czerwcu, jest to wzrost, rok do roku, o 43%.
Małopolska, to najpiękniejszy i najczęściej odwiedzany region w Polsce. Miasto Kraków, to bezkonkurencyjny lider na całym świecie jeśli chodzi o małopolską rozpoznawalność turystyczną. 18 mln turystów w 2019 roku, to był rekord, który wypracowaliśmy w tamtym czasie. Niestety, zmierzyliśmy się jak cały świat z pandemią, później przyszła wojna na Ukrainie. Samorząd Województwa Małopolskiego podjął innowacyjne działania, które miały wzmocnić branżę turystyczną finansowo, a przede wszystkim miały na celu marketingowo pobudzić ruch turystyczny. Kampanie promocyjne już przynoszą efekty. Jesteśmy regionem bezpiecznym, gościnnym, mającym bazę turystyczną o bardzo wysokim standardzie. Badania z II kwartału pokazały, że kampania promocyjna „Małopolska-cel podróży” oraz organizowane Igrzyska Europejskie pokazują bardzo znaczące efekty
– powiedziała Iwona Gibas z zarządu województwa.
W ramach projektu „Małopolska-cel podróży” działania promocyjne obejmują między innymi: materiały PR, kampanie w Internecie i prasie branżowej, działania ambientowe oraz realizację misji dla małopolskich przedsiębiorców turystycznych na rynkach: niemieckim, brytyjskim, austriackim, szwajcarskim, włoskim, skandynawskim i amerykańskim. Emitowane są również spoty promocyjne w języku polskim, angielskim i niemieckim. Powstała także dedykowana rynkom zagranicznym docelowa strona internetowa www.wideopen.travel oraz media społecznościowe: Facebook, Instagram i Youtube – w języku niemieckim i angielskim. Ta aktywność zdecydowanie przyczyniła się pozytywnego trendu, związanego z odbudową ilości podróży turystycznych do Małopolski. W pierwszym okresie promocyjnym kampania skupiła się także bardzo mocno na zaproszeniu gości do Krakowa i Małopolski na III Igrzyska Europejskie.
Założenie przy organizacji Igrzysk Europejskich było proste – zrobimy największa interdyscyplinarną imprezę w historii Polski z jednoczesnym widocznym walorem sportowym oraz organizacyjnym Województwa Małopolskiego i Miasta Krakowa wraz z pokazaniem światu naszego regionu. Promocja igrzysk stała się jednym z kluczowych elementów, które już możemy obserwować. W rywalizacji brało udział 6500 zawodników, było 29 sportów – z czego 19 miało charakter eliminacji przyszłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Igrzyska Europejskie stały na najwyższym sportowym poziomie, a jak popatrzymy na organizację tych zawodów, to gościliśmy w sumie ok. 10 tys. ludzi sportu – trenerów, masażystów, lekarzy. Dodatkowo to 4,5 tys. wolontariuszy i 1200 osób, które sędziowały te zawody w 14 miastach. Pokazaliśmy, że potrafimy poradzić sobie z tak dużym wydarzeniem i zapewnić pełne bezpieczeństwo. Przez cały czas trwania Igrzysk Europejskich nie odnotowaliśmy żadnych poważniejszych incydentów
– podkreślał radny województwa Rafał Kosowski.
W ramach projektu, od 24 kwietnia 2023 r. na rynku brytyjskim, niemieckim i austriackim ruszyła kampania w Internecie, która realizowana jest przy wykorzystaniu najnowszych produktów i narzędzi marketingu w sieci. W ramach kampanii przygotowano między innymi spoty i banery podkreślające bogactwo oferty turystycznej Małopolski i Krakowa. Ta część kampanii potrwa do 31 października 2023 roku i zakłada dotarcie do ponad 15 milionów osób.
Przy naszych wspólnych pracach projektowych „Małopolska-cel podróży” widać, że przynosi ona efekty. Wspólną kampanię, zagraniczną, prowadzimy już z miastem Krakowem i Województwem Małopolskim ponad dwa lata. Po drodze mieliśmy końcówkę pandemii, potem niestety atak na Ukrainę. To sytuacja bardzo trudna, ale już widać, że ta kampania była opłacalna. Wreszcie w roku 2023, również dzięki takim wydarzeniom jak Igrzyska Europejskie, powracamy na ścieżkę szybkiego wzrostu. W miesiącach: maju i czerwcu wyniki zbliżają się do 50 %. Wszystko wskazuje na to, że również w okresie wakacyjnym ta tendencja się utrzyma. To też pokazuje, że nasze kierunki w kampanii są słuszne
– mówił prezes Grzegorz Biedroń.
W drugim kwartale bieżącego roku zaobserwować można widoczny wzrost przyjazdów odwiedzających Małopolskę w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Największy wzrost, około 26% zanotowano wśród odwiedzających zagranicznych, a ich liczba sięgnęła blisko ćwierć miliona. W pierwszej piątce odwiedzających Małopolskę znaleźli się mieszkańcy: Wielkiej Brytanii, Niemiec, USA, Słowacji i Izraela. W przypadku turystów krajowych zanotowano wzrost na poziomie 7%. Małopolskę najchętniej odwiedzali mieszkańcy województw w następującej kolejności: mazowieckie, śląskie, podkarpackie, wielkopolskie i dolnośląskie.
Jestem szczególnie wdzięczny partnerom kampanii „Małopolska-cel podróży”, w szczególności Zarządowi Województwa Małopolskiego, Małopolskiej Organizacji Turystycznej i lotnisku Balice. Budżet tego projektu, to aż 24 miliony, z czego 100%, to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. To nasze wspólne, zintegrowane, holistyczne działania Małopolski i Krakowa. To się opłaca i dobrze, że cała polityka turystyczna jest zintegrowana
– podkreślał pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. kultury Robert Piaskowski.
Statystyki krakowskiego lotniska doskonale pokazują skalę i dynamikę odbudowującego się ruchu lotniczego na krakowskim lotnisku. W tym roku obsłużono już 4 371 440 pasażerów. Kraków Airport proponuje pasażerom bogatą ofertę wakacyjną. Z Krakowa możemy wybrać kierunki podróży z blisko 150 regularnych połączeń. Czerwiec okazał się dla krakowskiego lotniska rekordowy. Jeśli chodzi o ruch pasażerski, z usług krakowskiego lotniska skorzystało 867 403 pasażerów, czyli o 16% więcej w stosunku do czerwca 2019 roku i o 21% więcej w stosunku do czerwca 2022. Do Krakowa przylatywali turyści z wszystkich stron świata, na co wpłynęła niewątpliwie atrakcyjna siatka połączeń krakowskiego lotniska oraz sportowcy przylatujący do Krakowa i Małopolski na Igrzyska Europejskie 2023.
Dziękuję za wszystkie miesiące wspólnej pracy i poszukiwanie tego, co nas łączy. W Małopolsce każdy potrafi znaleźć coś ciekawego. Na naszym lotnisku spotykają się ludzie o różnych językach, poglądach, przekonaniach i wszyscy z niego korzystają, a każdy znajduje tam swoje miejsce. Cieszy mnie to, że cała małopolska infrastruktura się rozwija i turysta w każde miejsce naszego regionu może komfortowo i bezpiecznie dotrzeć
– dodał Radosław Włoszek prezes zarządu Kraków Airport.
Projekt „Małopolska-cel podróży” realizowany jest w całości z Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020. Budżet kampanii to 24 mln zł, w tym: 16 mln zł przeznaczonych jest na część zagraniczną, a 8 mln zł na część krajową. Projekt rozpoczął się w 2021 roku i potrwa do końca 2023 roku.
UMWM
PiS dał się wykiwać staremu kocurowi Majchrowskiemu.
Na pełoskim Euro 2012:
ponad 652 tys. – tylu kibiców obejrzało mecze na czterech stadionach w Polsce,
272 300 – tylu kibiców było na Stadionie Narodowym w Warszawie podczas meczów grupowych, ćwierćfinału i półfinału,
110 – z tylu krajów przyjechali do Polski fani piłki nożnej,
ponad 3 mln – liczba kibiców we wszystkich strefach kibica w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie podczas wszystkich meczów.
Euro było relacjonowane przez dziennikarzy z całego świata, mecze transmitowane przez wszystkie wiodące kanały sportowe.
Na pisowskich igrzyskach 2023
Kibiców ledwo co. W większości na trybunach trenerzy, masażyści i inni członkowie ekip startujących zawodników. Zainteresowanie światowych mediów sportowych – żadne.
Brawo pis.
Ale to pewnie jest nic w porównaniu z tymi igrzyskami.
Euro 2012
Bo oni żyli w czasach światowego kryzysu gospodarczego ,i na wszystko brakowało pieniędzy. A pisiory drukują kasę.
Brawo PIS , zazdroszczą ze oni nic nie mogli .
Nie wiem z czego się cieszy to towarzystwo wzajemnej adoracji.Skoro te igrzyska przejdą do historii jako jedne z gorzej zorganizowanych imprez .Zmarnowano 2 miliardy zł. Ale tak to jest jak do organizacji takiej imprezy zatrudnia się ludzi niekompetetnych nie mających zielonego pojęcia jak się za to zabrać.Wiadomo ważna była tylko legitymacja partyjną,kolesiostwo.i najbliższa rodzina. Mnóstwo wpadek ,medale wysyłane pocztą, samochody dla medalistów ale tylko na rok wypożyczone potem los tych samochodów będzie nieznany .Totalna porażka PISU i ministra sportu.
„Budżet tego projektu, to aż 24 miliony, z czego 100%, to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego” – to oznacza, że w 100% są to pieniądze z wrednej Brukseli. O czym jakoś nikt z cieszących się nie wspomniał.
Analogowym okresie? 🤔