Od 21 października rozpoczynają się konsultacje nowego układu tras i rozkładu jazdy autobusów komunikacji miejskiej, które mają usprawnić poruszanie się po mieście i regionie. Rozkład jazdy nie zmieniał się od wielu lat, pomimo rozwoju miasta oraz okolicznych gmin, do których dociera oświęcimski Miejski Zakład Komunikacji. Zmiany mają zagwarantować wzrost częstotliwości kursowania, lepszą dostępność przewozów oraz więcej bezpośrednich połączeń.
Proponowane zmiany obejmują uruchomienie nowych linii, modyfikację przebiegów tras oraz wycofanie niektórych linii, które zostaną zastąpione innymi połączeniami. Zwiększy się też liczba połączeń autobusowych, które pozwolą na wygodne podróżowanie komunikacją miejską bez przesiadek. Wprowadzone będą cykliczne rozkłady jazdy i koordynacja godzin odjazdów linii jadących w podobnych kierunkach, co pozwoli wyeliminować powtarzalność kursów i przełoży się na zwiększenie odczuwalnej częstotliwości kursowania. Konsultacje prowadzone będą do 10 listopada. Uwagi i opinie należy wpisać do formularza konsultacji społecznych i przekazać pocztą elektroniczną na adres: izabela.zak@um.oswiecim.pl bądź dostarczyć drogą listowną na adres: Urząd Miasta Oświęcim, Wydział Gospodarki Miejskiej, ul. Zaborska 2, 32-600 Oświęcim. Wszystkie uwagi i wnioski do projektu zostaną szczegółowo przeanalizowane, a zasadne będą uwzględnione w nowym rozkładzie jazdy.
Najważniejsze zmiany w ofercie przewozowej poszczególnych linii
Zmianie ulegną trasy linii 1, 3, 8, 24, 25, 26, 27, 28, 29 oraz linii 2 i 10, które zostaną liniami okólnymi.
Linie 4, 5, 6, 7, 9, 23, 42, 43 przestaną funkcjonować dzięki zwiększeniu częstotliwości kursowania i wydłużeniu tras innych linii.
Trasy linii 16, 17, 18, 19, 20, 22, 32, 46 pozostaną bez zmian.
Powstaną dwie nowe linie: nr 0, która będzie kursować w przeciwnym kierunku linii nr 10 oraz nr 12, która będzie kursować w przeciwnym kierunku linii nr 2.
Wprowadzenia nowych rozkładów jazdy planowane jest w przyszłym roku.
Formularz konsultacji, informacja z mapkami oraz rozkład jazdy:
https://oswiecim.pl/oswiecim-nowy-rozklad-miejskiego-zakladu-komunikacji-konsultacje-spoleczne-do-10-listopada/35213/
Pytanie zasadnicze. Jaka była metodologia tych badań?
a Castorama?
@xyz
To chyba właśnie rezultat intensywnych przemyśleń tej firmy. Nie powinno jej się zapłacić za takie badziewie.
Eureka i odkrycie kursy kołowe z kilkoma dodatkowymi satelitami jak Dwory i Poręba ale tylko jak zapłacą za transport gminy dofinansowanie.
Chyba w tym roku czytałem na tym portalu, że analizę przemieszczania się pasażerów i potencjalnych potrzeb zlecono firmie zewnętrznej.
Linia 1 – Tak jak jest, co drugi kurs na Zasole do pętli. Częstotliwość co 10 minut.
Linia 2 – Likwidacja
Linia 3 – Tak jak jest, częstotliwość co 20 minut. Co drugi kurs do Dworów.
Linie 4, 5, 6, 7, 8, 9 – Likwidacja
Linia 10 – okrężna – do i ze Starych Stawów
Ludzie po przyjściu na przystanek nie mogą czekać na autobus w nieskończoność, muszą wiedzieć, że po najdalej 10 minutach coś nadjedzie.
Autobusy nie mogą wozić powietrza. Przykro mi, ale dla kilku pasażerów czwórki z Kruków nie ma potrzeby podtrzymywania oddzielnej linii. Linie 5, 6, 7 i 8 niepotrzebnie tylko komplikują siatkę przewozów. Zaoszczędzone poprzez ich likwidację autobusy trzeba przenieść na zasadnicze 1 i 3.
Dotąd przez lata tworzono coraz to nowe Inie – widma, po to chyba tylko, żeby włodarze czuli się lepiej, wielkomiejsko: patrzcie ile mamy w Oświęcimiu linii MZK.
Z kursami tych autobusów trzeba skorelować przejazdy linii podmiejskich aby zwalczać zjawisko „stad”. Nie może być też tak, że np. z Zasola w sobotę i w niedzielę nie można było wydostać się przed godzinę., a potem prawie jednocześnie jechały trzy autobusy.
1 do stawów monowskich śmiech na sali hahaha mogliby jeszcze do tego tria (1,42,43) dorzucić jeszcze 18 do Poręby wielkiej to wtedy powstał by kwartet „idealny” hahaha… albo jeszcze lepiej stworzyć mega Jedynkę jeżdżąca nawet do brzeszcz czy do kaniówka hahaha i ba takie rzeczy lekką reką wydano 80 tys złotych z nasZych podatków. Mało tego i jeszcze były zwolnienia kierowców, ciekawe tylko dlaczego lizusy, ktore zostały przyjęte niedawno, nie zostały zwolnione w pierwszej kolejności ? Hmm… ciekawe
Śmieszą mnie niektórzy 'kierownicy’ w MZK którzy wcześniej bylo kierowcami nie mają pojęcia o rozkładach ani o organizacji transportu. Myślą tylko a byle jakoś było…
Jest:
1. Osiedle Chemików
2. Zasole
3. Stare Stawy
4. Stare Miasto
5. Błonie
6. Dworzec PKP
Połączyć. I już.
1. Uprościć układ linii i przystanków (w obrębie miasta starczą 2, góra 3).
2. Zwiększyć częstotliwość tych dwóch linii.
3. Zrobić sensowną aplikację mobilną do sprawdzania rozkładu jazdy. Obecne rozkłady są mega nieczytelne.
4. Promować jazdę autobusem.
5. I tak już poza konkursem. PANIE CHWIERUT ! Ożywić to miasto. Bo główny problem tkwi w tym, że tu nie ma gdzie i po co jeździć.
Nieudolna próba konsultacji społecznych? Zacznijcie od czegoś prostego. Naprawcie dziury w rondzie koło Craba, bo ta nawierzchnia się do niczego nie nadaje. Zawieszenia mamy połamać? No chyba że was to przerasta a może czekacie na następną pielgrzymkę papieża? Wracając do MZK. Już widzę ten błysk w oczach włodarzy jak „chcą płacić” za jakikolwiek dodatkowy kurs autobusu. Jakby mieli zapłacić za każdy kilometr tyle co miasto Oświęcim za kursy do Tychów to tego porozumienia nie ma w ciągu kilku dni. Cel – jazda MZK na granicy rentowności, po kosztach. Proponuję przejść na wolontariat kierowców, bo żyć raczej nie mają za co.
Mega zmiany na jeszcze większą padakę. Uprościć trasy, zrobić takty. Ale to za trudne na tym zadupiu. Na to trzeba mieć studia kierunkowe, a nie wujka w radzie nadzorczej.
Bez sensu.