Informacje

OŚWIĘCIM. PKP planuje dalsze inwestycje na dworcu kolejowym. Ważne są fundusze z KPO

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozszerzają zakres bieżącej informacji pasażerskiej dla podróżnych. Coraz więcej stacji i przystanków zyskuje nowocześniejsze urządzenia, zapewniające lepszy standard obsługi pasażerów, m.in. na stacjach i przystankach na trasie Trzebinia -Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.

Nowe wyświetlacze

Na stacji Oświęcim, oprócz systemu rozgłoszeniowego i sygnalizacji czasu, zaplanowano także wyświetlacze do wizualnej prezentacji informacji o najbliższych pociągach. Przewidziano również montaż monitoringu, który zwiększy bezpieczeństwo podróżnych i zapewni możliwość szybkich reakcji służb porządkowych.
Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe. Jeszcze w bieżącym kwartale przewidziano podpisanie umowy na dostawę i instalację elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego.

Szybszy przejazd przez Skawinę

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie realizują zadania utrzymaniowo-naprawcze i modernizacyjne na poszczególnych odcinkach linii nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim, pozwalające na utrzymanie obowiązującej prędkości rozkładowej i zapobiegnięcie wprowadzeniu ograniczeń. Na razie nie są przewidziane prace umożliwiające jazdę z większą prędkością niż obecnie na trasie Oświęcim – Skawina – Kraków Główny.

W Krajowym Programie Kolejowym do 2030 roku ujęty jest na liście rezerwowej projekt „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Skawina – Oświęcim”. Obecnie, nie ma on zapewnionego finansowania w perspektywie 2021 – 2027.

Przystanek Kruki 

Decyzja w sprawie budowy nowych przystanków lub zmiana ich lokalizacji, wynika najczęściej ze studium wykonalności. Analizy, prowadzone w ramach studiów pozwalają określić zakres planowanej inwestycji oraz zasadność budowy konkretnych obiektów, w tym także nowych przystanków.

Ponadto, Jednostki Samorządów Terytorialnych – mogą również wnioskować w sprawie budowy przystanków. Wówczas także analizowane są możliwości realizacji takiej inwestycji, w tym m.in. pod kątem kosztów i źródeł finansowania.

Informuje biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

29 komentarzy

  1. Idąc tokiem myślenia pana Łozińskiego,i Przewoźnika postuluję zamrozić podwyżki dla radnych , urzędników państwowych, diety też można zamrozić,i będzie git.

  2. Trzeba było skrócić każdy peron o 50 m i zmniejszyć liczbę świetlówek (na dworcu jest jak na sali operacyjnej), to wystarczyło by pieniędzy na tak oczywiste wyposażenie jak wyświetlacze informacyjne na każdym peronie, które zresztą były przed tym całym remontem.

  3. Obok może stanąć Narodowe Muzeum Fantasmagorii z następującymi eksponatami: milionem samochodzików izera na resorach (takich malutkich), z modelem stutysięcznika wpływającego do portu w Elblągu, z makietą gigantycznej elektrowni w Ostrołęce, z eskadrą helikopterów w skali 1:24 produkowanych przez PZL przy współpracy z Motor-Sicz, z makietami odbudowanych 15 zamków Kazimierza Wielkiego (mogą być z klocków lego) i odbudowanego Pałacu Saskiego w Warszawie (jako przykładu dbałości rządu o zabytki niemieckiej kultury w Polsce), z komputerowymi wizualizacjami CPK i jego stoma milionami zadowolonych pasażerów, z pustym gabinetem specjalisty i lekarzem nie mogącym się doczekać na pacjentów, ze stacją benzynową sprzedającą etylinę 95 po 5,99 złotych, z górą kopert pozostałych po wyborach prezydenckich, projektem centrum gier wideo (poważnie obiecano coś takiego), z wzorem kokardy narodowej i rozróżnieniem flagi państwowej i flagi narodowej (w dziale patriotalia), ze stosem patriotycznych podręczników HIT, z figurkami zadowolonych Arabów tańczących na trumnie z zapisem Lotos.

    Oraz z mnóstwem innych eksponatów, które z pewnością się jeszcze w tym Muzeum pojawią. .

  4. A ja proponuję, aby w Oświęcimiu zbudowano, np. na Łąkach, dom spojonej starości dla zasłużonych działaczy pis-u. Za drobna opłatą będzie tam można oglądać zdziecinniałego Antoniego Macierewicza sklejającego pięćdziesiąty szósty model tupolewa, Ryszarda Terleckiego zaciągającego się leczniczym jointem oraz Jarosława Kaczyńskiego bawiącego się pacynkami o wyglądzie Dudy, Ziobry i innych działaczy zjednoczonej prawicy. W każdym z boksów umieści się po korycie, które pensjonariusze zakładu będą mogli od czasu do czasu, dla uspokojenia, pogłaskać.

  5. Kolejny kabaret w stylu Misia . Panowie bez- radni Łoziński i Przewoźnik wpadli na pomysł darmowej komunikacji miejskiej.MZK na pograniczu opłacalności, kierowcy pracują za marne pieniądze,a oni dyskutują o darmowej komunikacji w Oświęcimiu.Może panowie radni powiedzą skąd wezmą pieniądze na pokrycie strat za darmowe przejazdy . Miasto Oświęcim już teraz dopłaca do biletów.Ma w planie dokupić nowe autobusy ekologiczne.Jesteście daremni.Przynosicie wstyd,i obciach mieszkańcom Oświęcimia.

  6. Może nie tyle zagubił, co być może zobaczymy jak polityk idzie siedzieć za wały które zrobił.
    Ale się to jeszcze nie zdarzyło, i pewnie nie zobaczymy tego.
    Przynajmniej ja w to nie wierzę.

  7. Ostatnie tygodnie pokazują że PiS mocno się zagubił. To będzie miało swoje konsekwencje w kwietniowych wyborach.

  8. O tym, że Andrzej Adamczyk może już niedługo pożegnać się z teką ministerialną doniósł kilka dni temu „Dziennik Gazeta Prawna”. Chodzi głównie o problemy na kolei. Spółka PKP Polskie Koleje Liniowe nie jest w stanie zrealizować zakładanych inwestycji. Jest to groźne o tyle, że do 2023 r. PLK powinny wydać 67 mld euro. Pieniądze pochodzą z funduszy Unii Europejskiej. Ale jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna”, według Centrum Unijnych Projektów Transportowych ponad połowa inwestycji może być zagrożona nieterminowym wykonaniem.
    Inwestycje kolejowe to nie jedyny problem ministra Adamczyka. W internetowym wydaniu miesięcznika „Press” pojawił się tekst o jego byłym doradcy. Chodzi o Leszka Kraskowskiego, właściciela agencji Keja PR. Ten twierdzi, że gdy obecny minister był jeszcze posłem, doradzał mu społecznie. Sytuacja miała się zmienić w grudniu. Od tamtego czasu Keja PR świadczyła resortowi usługi doradcze, m.in. w związku z tematem zmian w prawie dotyczącym elektrowni wiatrowych czy elektronicznego poboru opłat za przejazd autostradą.

    Jednak kilka dni temu na facebookowym profilu Krasowskiego pojawiła się wiadomość, jaką SMS-em wysłał do ministra Adamczyka. „Panie ministrze, apeluję do Pana, aby nie robił Pan z resortu infrastruktury pośmiewiska i niezwłocznie podał się do dymisji. To już moja ostatnia rada”.

    Co go do tego skłoniło?

    – Fatalne funkcjonowanie resortu. Zastanawia mnie obecność pani rzecznik (Elżbieta Kisil – przyp. red.), która nie ma doświadczenia w pracy w mediach, odbyła tylko praktyki w Radiu Maryja i Telewizji Trwam. Doprowadzała co jakiś czas do poważnych kryzysów. Np. ogłosiła, że od 1 stycznia 2017 roku znikają ulgi na przejazdy kolejowe i autobusowe, co jest nieprawdą. Okazało się, że ta pani jest nie do ruszenia. Ustaliłem, że jest żoną kierowcy Jarosława Kaczyńskiego – mówi Kraskowski z rozmowie z „Pressem”.

    Kraskowski wspomina także o historii związanej z wykształceniem ministra. Kilka dni temu „Fakt” napisał o tym, że Adamczyk uzyskał w końcu tytuł magistra. Wedle dziennika, rzeczniczka resortu nie chciała zdradzić, kiedy dokładnie jej szef obronił pracę magisterską. Na pytanie, czy stało się to już po objęciu teki ministra wydukała tylko: „Tak, pewnie tak”.

  9. Ministrowi infrastruktury z PiS Andrzejowi Adamczykowi. pochodzącemu z Krzeszowic. Oświęcim zawdzięcza nowoczesny dworzec. Minister Adamczyk powiedział, że finisz modernizacji w Oświęcimiu oznacza poprawę nie tylko na linii kolejowej Czechowice-Dziedzice – Oświęcim – Trzebinia, ale także Czechowice-Dziedzice – Oświęcim – Spytkowice – Zator – Skawina – Kraków. „Mówimy tu o całym systemie kolejowym, a nie tylko o jednej inwestycji” – wskazał.

  10. 8 lat prania mózgu zrobiło swoje twój przypadek jest nieuleczalnie chory.Diagnoza pobyt w Tworkach może coś zmienić.

  11. Język POpapranych troli ,ryży nic nie potrafi i cała ta reżimowa banda koalicji 13 grudnia!

  12. Obywatel:
    Co ma wspólnego Chwierut, i Skrzypiński do PKP. Przecież to rząd jest właścicielem,i to on decyduje o inwestycjach.Jak było otwarcie nowego dworca po remoncie to nawet ich pisowcy nie zaprosili na otwarcie.

  13. „To ryzy nie umial wystapic do ue o dofinansowanie?” – jako kto? Jako poseł? Puknij się pisiorze w zakuty łeb.

    „Masz rację nic poza tym że go zbudowal.” – tunel zbudowały firmy: PORR Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol – Szczecin S.A. Zapłacono im za pieniądze jak wyżej. To gdzie tu rola pis-u?
    Morawiecki głosił, że to „rząd pis zbudował tunel”. Jak zwykle po prostu – kłamał.

  14. Na tunel pod Świnną PiS akurat nie dał ani złotówki. Poza tym to nie rządzący dają pieniądze na inwestycje tylko my podatnicy. Więc PiS żadnej łaski nie zrobił.

  15. Tunel w Świnoujściu sfinansowała w ponad 80% Unia Europejska, resztę dołożył samorząd miasta. Wiesz pisiorze o tym, ale bezczelnie kłamiesz. Jak Morawiecki.

  16. Ale glupoty wypisujesz gdyby ta znienawidzona Unia Europejska nie wyłożyła kasy na remont,i rozbudowę infrastruktury kolejowej to by tego nie było.

  17. Jak widać da się zrobić coś z komunikacją Dziękuje Byłej władzy za takie rozwiązania w PKP jednak J CH wierut i Skrzypiński nie zrobili nic . Z Tą co Się nie dzieli i Sową którzy nic dla miasta nie zrobili.

  18. Powoli klaruje się sytuacja z kandydatem na prezydenta miasta z ramienia PIS-u , z braku laku chyba będą stawiać na Bochenka . Oczywiście to tylko moje gdybanie…

  19. Mielibyście kolej na tym poziomie gdyby rządzili POparancy tak jak tunel pod Świną,ryży mówił że nie ma 1 mld!

  20. PiS twierdził, że ma piniondze wszystko. Jaki widać ta wyimaginowana Unie jest jednak potrzebna.

Send this to a friend