W Oświęcimiu ruszy budowa nowych dróg. Jedną z nich będzie trakt, który przejdzie przez łąki i połączy ulicę Zaborską z ulicą Królowej Jadwigi za obecnymi marketami. Druga obejmie rozbudowę ul. Strzeleckiej wraz z budową połączenia ul. Cichej przez ulicę Jesionową. – Staramy się modernizować te drogi, które już istnieją, aby poprawić ich standard. Myślimy też o nowych przestrzeniach miasta, które chcemy rozwijać. Stąd decyzja o budowie nowej drogi, która stworzy możliwości dla rozwoju usług i budownictwa mieszkaniowego, w rejonie łąk za Kauflandem – mówi Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia.
Jest to pierwszy etap inwestycji w tym rejonie. Droga będzie realizowana w cyklu trzyletnim. Miasto pozyskało na budowę drogi ponad 1,7 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Całość według kosztorysu ma kosztować 3,5 mln zł, a ponad 1,8 mln zł zabezpieczy miasto. Przetarg jest w toku.
Kolejna inwestycja realizowana będzie na Błoniach. W tej części miasta prace skupią się na rozbudowie ulicy Strzeleckiej oraz budowie połączenia do ulicy Cichej przez ulicę Jesionową. Koszt tych robót to 2,1 mln zł, w tym blisko milion zł z dofinansowania rządowego. Inwestycja rozpocznie się w lipcu i zakończy w połowie 2022 roku. – To będzie zupełnie nowa droga, która umożliwi lepszą komunikację osiedla Błonie z ulicą Konarskiego, otworzy też miejsca do budowy domów. Warto wykorzystać ten potencjał miasta, jakim są wolne przestrzenie, aby zagospodarować je pod kątem potrzeb mieszkańców – uważa prezydent.
UM Oświęcim
Dokładnie. Ciekawe kto ma działki przy budowanej niebawem S-1 i kto za tym stoi.
Czesławie ; cel już wyjaśniłem podbicie cen i sprzedaż ze znacznym zyskiem działek do tej pory zamrożonych .Pytanie tylko czy właściciele działek są w jakiś sposób skoligaceni z pomysłodawcą i inwestorem tej drogi? Sądzę że i owszem ,bo innych zalet tej drogi nie widzę.
Zapomniałem o duńskim netto.
@Anonim
„I francuskie. I portugalskie.”
Racja. Dwie kolejne pozycje na naszej liście podległości.
I francuskie. I portugalskie.
„Dlaczego rząd nie utworzy sieci polskich patriotycznych hipermarketów narodowych? ”
– Po co ? Przecież mamy markety niemieckie.
A tak nieco głębiej – Polacy się do takich przedsięwzięć nie nadają. My się sprawdzamy w roli wyrobników, gdy ktoś nami zarządza. Natomiast sami zarządzać, dbać o jakość itd. nie umiemy. Stąd brak polskich samochodów, polskich samolotów i ogólnie polskich dużych przedsiębiorstw (takich o zasięgu międzynarodowym) – nigdy ich nie było i raczej nie będzie.
Jak się okazuje nawet gdy trzeba w jedenastu ludzi przetransportować piłkę do bramki rywala to Szwedzi i Słowacy robią to lepiej od nas (Hiszpanie co do zasady też). Oczywiście od czasu do czasu zadziała rachunek prawdopodobieństwa i dzięki fluktuacji statystycznej możemy piłować o „cudzie na Wembley” przez 50 lat.
Po prostu jesteśmy narodem looserów. I żaden rząd tego nie zmieni. Bo rząd może oddziaływać poprzez prawo, podatki, policję i tym podobne ale nie ma władzy nad połączeniami neuronów w mózgu.
Dlaczego rząd nie utworzy sieci polskich patriotycznych hipermarketów narodowych? Czyżby rząd był na pasku wiadomych sił odwetowców niemieckich?
@Paw Cel powstania drogi za Kauflandem poznamy później. Jeszcze kilkanaście megasklepów czeka w kolejce.
Paw
Brawo wreszcie ktoś co wymyślił, mam jakiś cel i przyda się na coś.
Do wszystkich malkontentów i obrońców natury informuję, iż w niedalekich górach stołowych zostało kilka jaskiń do zaadoptowania, w okolicy widziano kilka zajęcy i saren może uda się wam coś upolować
Ps. pamiętajcie z odchodami radźcie sobie sami, dla was nie ma wysypisk, oczyszczalni czy spalarni.
I zabierzcie hotina ze sobą.
Droga za Kauflandem nie rozładuje żadnych korków poza dostępem do kilku działek które zapewne cenowo pójdą w górę .Kto i po co miałby skręcać w prawo za ,,Media…chyba tylko po to ,aby w wątpliwy i problematyczny sposób włączyć się do ruchu w ul. Zaborską na wysokości OSP ,tylko po co.P.S.Dawno dawno temu plan był taki ;droga ta miała biec od ronda na ul.Jagiełły i Zatorskiej za nieistniejącymi jeszcze wtedy,, Media i Park Shopem”prawie równolegle do słynnych rur na łąkach i łączyć się miała z rondem pod wieżowcami po środku tej trasy skrzyżowanie z drogą łączącą się z ul.Batorego.
@Miejscowy
przykłady nie do konca trafione choć prawdziwe
Sfera powstała w wyniku adaptacji terenów przemysłowyh w Bielsku Bialej i raczej trudno jej lokalizacje okreslić jako centrum miasta,
Manufaktura w Łodzi – podobnie jak Sfera – adaptacja terenów poprzemysłowych.
Galeria Krakowska powstała w wyniku przebudowy ul.Pawiej, to, że znajduje się pomiędzy pierwsza a drugą obwodnicą Krakowa, przy linii kolejowej trudno uznać za ścisłe centrum Krakowa, choc jest w I Dzielnicy.
Galeria Katowicka powstała w wyniku zabudowy wolnej przestrzeni pomiędzy ulicą 3 maja a dworcem kolejowym, który został po tej inwestycji sprowadzony do roli przedsionka galerii 🙂
Co różni ww od naszego hmm centrum handlowego?
Wszystkie sklepy wzdłuż ul.Zaborskiej i Królowej Jadwigi (z jednym wyjątkiem) zostały zlokalizowane na pustych działkach. Łączy je (w przypadku Galerii Krakowskiej i Katowickiej mała odległość od centrów historycznych miast.
Niestety wszystkie markety wyglądają tak samo, z prefabrykatów.
@miejscowy
No ale bądźmy poważni. Jednak nie buduje się w centrum Kauflandów… Już pal sześć komunikację – przy układzie komunikacyjnym Oświęcimia każdy większy obiekt w promieniu 2 km o Rynku będzie problemem, bo żeby przejechać przez Sołę to trzeba wjechać do centrum. Chodzi bardziej o zaszpecanie krajobrazu. Jak np. tą kupą, którą teraz postawili na Zasolu. W GW był kiedyś taki konkurs „Archiszopa” czy coś w tym stylu. Nadawałoby się jak nic.
Przygłupy spod znaku Partii imienia Stalina wolałyby pewnie wybudować kolejny kościół albo pomnik słońca narodu, naszej dziewicy żoliborskiej.
Budowa i rozbiórka bloku elektrowni. To dopiero pomysł nie przygłupów panie hotin.Bareja by tego nie wymyślił. Takimi pomysłami rządzący otwierają oczy niedowiarkom. Pokazują to nasze, przez nas zrobione i to nie jest nasze ostatnie słowo.
@hotin
Nie buduje się centrów handlowych i sklepów wielkopowierzchniowych w centrach miast?!
Podaję pierwsze z brzegu:
Złote Tarasy i Arkadia w Warszawie
Manufaktura w Łodzi
Galeria Krakowska w Krakowie
Galeria Katowicka w Katowicach
Sfera w Bielsku, itd. itd.
Jak zwykle wiedza na temat otaczającego świata przygłupów z PIS-u jest mizerna.
Nie ekspercie.Ta droga to dojazd do kolejnych działek a w tej chwili nieużytków,których cena za ar w tym momencie szybuje w górę jak rakieta Sojuz.