Naprawdę tak niewiele trzeba, żeby zebrać potrzebne i wiarygodne informacje dotyczące budowy obwodnicy Oświęcimia i mostu na rzece Sole. W zasadzie zewsząd słychać, że poza lekkim poślizgiem, spowodowanym znanymi w Oświęcimiu kwestiami ekologiczno-administracyjnymi, inwestycja nie jest zagrożona. Kluczowa dla rozwoju miasta droga ekspresowa S1 wraz z nowym mostem będzie realizowana i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Mówi o tym inwestor, mówi wykonawca, mówi również prezes oświęcimskich wodociągów i powtarza po nich nawet sam prezydent miasta… Każdy podkreśla wzorową współpracę i to, że poza wspomnianym lekkim potknięciem, wszystko jest pod pełną kontrolą. Skąd więc to nagłe pobudzenie prezydenta Janusza Chwieruta?! Po co, u diabła, skoro wszystko dokładnie wiadomo, zwoływać kilka dni temu sesję nadzwyczajną ws. drogi S1? No cóż. To akurat w mojej ocenie da się bardzo łatwo wyjaśnić.
Pozwólcie Państwo, że przypomnę jak to 8 czerwca 2018 roku prezydent Janusz Chwierut, oczywiście za pieniądze z miejskiej kasy, zafundował sobie podsumowanie swoich dotychczasowych rządów. W tym mocno propagandowym programie, dla potrzeb kampanii wyborczej, powiedział publicznie, że… wybudował północną obwodnicę Oświęcimia! Tak. On wybudował. Pewnie chłop murował i lał asfalt po nocach. Wtedy machnąłem na tę kuriozalną wypowiedź ręką. Chociaż korciło mnie, żeby ogłosić, że to nieprawda. Bo przecież to ja tę obwodnicę dla Was wybudowałem!
Wybory znowu coraz bliżej. No i propagandowy mechanizm się najwyraźniej powtarza. Prawdziwych sukcesów prezydent Janusz Chwierut ma jak na lekarstwo. Zapewne wpadł więc na pomysł, albo ktoś usłużny mu tak mądrze doradził, że teraz będzie „budował” południową obwodnicę Oświęcimia. I tym się przed wyborami pochwali. Strategia jest żenująca, ale może być częściowo skuteczna. Jest normalną rzeczą, że niewiele osób interesuje się kto drogę zrobił, jak i skąd wzięły się środki, ważne że jest i że się jeździ. Warto więc tak dla porządku pamiętać, że te główne ulice w naszym mieście to drogi powiatowe: Dąbrowskiego, Słowackiego, Olszewskiego, Śniadeckiego, Tysiąclecia, Obozowa, Wyzwolenia, Kolbego, Leszczyńskiej, Powstańców Śląskich, Nideckiego itd. Drodzy Państwo, wyremontował je POWIAT.
Z kolei północna obwodnica Oświęcimia, czyli ta z mostem w stronę Bobrka, gdzie tak ochoczo ustawiał się do zdjęcia prezydent Chwierut, to tak naprawdę Droga Współpracy Regionalnej, którą zrealizowało WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE (a nie pan J. Chwierut).
Aktualnie natomiast – co nas interesuje najbardziej – południową obwodnicę Oświęcimia z mostem na Sole buduje GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH i AUTOSTRAD. Jest to więc inwestycja centralna, rządowa, zainicjowana dzięki konsekwentnym staraniom b. pani premier BEATY SZYDŁO.
Reasumując. Prezydent Janusz Chwierut chwalić to się umie. Szkoda tylko, że cudzymi dokonaniami.
Waldemar Łoziński, radny Oświęcim – Miasto Pokoju – City of Peace
Czyli to Szydło, a nie Chwierut, chce zniszczyć ujęcie wody. Dzięki za wyjaśnienie.
Potrzebujemy Macierewicza z Misiewiczem.
Dlatego potrzebujemy pilnie Klicha i Siemoniaka w MON. To są sprawdzeni fachowcy od orania wojska. Potem będzie spoko, jak w 1772.
as – zgadzam się. Nie łykam bezrozumnie kłamstewek, kłamstw zwykłych i megakłamstw propagandy sukcesu tvp.
Prawda jest taka:
W Hucie Stalowa Wola od kilku lat produkujemy całkiem udane armato-haubice Krab kalibru 155 mm w oparciu o kupione maszyny, licencje i własne, daleko idące usprawnienia. Krab sprawdza się właśnie b. dobrze na polach Ukrainy, żeby było ciekawiej w przeciwieństwie do niemieckiej Panzerhaubitze 2000, której skomplikowany mechanizm ładowania często się psuje.
Jeśli tempo produkcji w hucie w stalowej Woli jest niewystarczające, no to trzeba więcej ludziom zapłacić. zatrudnić personel na drugą, a może i trzecią zmianę. Da się.
Tymczasem minister Błaszczak jedzie do Korei i ogłasza wygaszanie = zakończenie produkcji krabów i zakup 48 dział typu K9 (nie wiadomo z jakim terminem dostarczenia) oraz zbudowanie nowej linii produkcyjnej w oparciu o koreańska licencję dla 600 nowych dział.
Po jaką cholerę?
Kto za to zapłaci? Czyżby szykował się kolejny dodruk iluś tam miliardów?
Pomijam taki drobiazg, że Wojsko Polskie ze swoimi 3-4 dywizjami nie jest w stanie wchłonąć aż tylu armat, nawet zakładając pełną wymianę pozostających jeszcze na stanie goździków 122 mm. Tylko skąd Błaszczak ma o tym wiedzieć? Ukończył przecież kierunkowe studia historyczne i napisał pracę magisterską pt. „Opinie szlachty województw poznańskiego i kaliskiego wobec polityki zagranicznej Rzeczpospolitej w latach 1587–1611”.
Rząd chwali się: „Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podpisaliśmy pierwsze aneksy waloryzacyjne dot. kontraktów na realizację inwestycji drogowych. W sumie 29 aneksów z wykonawcami z największą liczbą obecnie podpisanych umów. W przyszłym tygodniu będą kolejne, a w sierpniu podpiszemy następne kilkadziesiąt aneksów”.
Będzie to kosztowało dodatkowe 2,6 miliarda złotych. Które Glapiński dodrukuje. Brawo pis.
Jest jednak jeszcze jeden haczyk. Rząd waloryzuje w ten sposób tylko 50% wartości kontraktów licząc, że wykonawca zgodzi się pokryć koszty pozostałych 50%. Ale co, jeśli się – najprawdopodobniej – nie zgodzi? Wtedy rząd będzie musiał dodrukować kolejne miliardy, aby nie stracić unijnego dofinansowania wynoszącego circa 3/4 kosztów budowy.
Przyzwyczailiśmy się do tego, że „rząd zawsze ma”. Pis szydzi, że za peło „pieniędzy nie było”. Ale dzięki geniuszowi pisowskiego rządu pieniądze teraz zawsze „się znajdują”.
Owszem, znajdują się, jak się je pożyczy lub dodrukuje. Tylko dzięki temu długi będą spłacać nasze prawnuki, a inflacja będzie sobie rosnąć i rosnąć, aż w końcu Polska zbankrutuje.
Pis liczy na to, że lud ciemny tego nie ogarnie, że jeszcze sobie trochę, parę lat, porządzą i nakradną. Być może. Zobaczymy.
Otóż widzisz istnieje jednak świat pozapisowskiej kłamliwej propagandy tvp. ten świat to ty.
as – gdzieś nieprawdę napisałem? Otóż widzisz istnieje jednak świat pozapisowskiej kłamliwej propagandy tvp.
Tą drogę od 2008 roku obiecało już 3 premierów, wpływ Szydło na tą inwestycję jest jak na wschód słońca – żaden. Tak samo Chwieruta czy innych.
Ile można słuchać kłamstw polityków, w tym PiS.
Szydło i PiS dziękujemy, choćby za kłamstwa w sprawie wypadku i niszczenie dowodów w sprawie.
😀 czy to prawda, że niemcy ci płaca za te wpisy?
Doktryna NATO zakłada: chce być broniony, zloz wielomiliardowe zamienia na sprzęt.
😀 – sprawa z haubicą Krab to kolejny przykład skrajnej głupoty i niekompetencji rządu pis. Po to za ciężkie pieniądze zbudowaliśmy linię produkcyjną krabów, w tym też drogą i unikalną maszynerię do produkcji luf ciężkiej artylerii, żeby teraz to wszystko wyrzucić na złom i kupić koreańską (kolejne miliardy Glapiński dodrukuje) Protestującego dyrektora Huty Stalowa Wola – już wyrzucono. Pewnie zastąpi go jakiś działacz, po teologii katolickiej z KUL-u, jak to zwykle w pisie bywa.
Czy walder lozinski nie był w solidarnej Polsce, która blokuje wypłatę z KPO?
Może by tak radny zainterweniował u kolegów z pisowskich spółek PKP, aby zrobili coś wreszcie z zegarem na dworcu, który stale spóźnia się o 10-15 minut?
Czy to prawda, że pisowski minister chce wycofać z produkcji nowoczesną haubicę Krab i zastąpić jakimś starym modelem, bo podobno jest za droga? Niech wojsko wyposażą w maczugi, kbkb i proce. Będzie taniej.
@neo
nie ma i nigdy nie było
Żarty cz co?
Czy ostatnia aktywność pana radnego wiąże się z jego planami startu w wyborach prezydenckich?
a waldy łoziński podniósł cenę piwa w melbie na 8 zeta
przepraszam że pytam a Oświęcim ma jakiś z prawdziwego zdarzenia SCHRON dla mieszkańców oświęcimia w razie potrzeby ? panie radny
„Naprawdę tak niewiele trzeba, żeby zebrać potrzebne i wiarygodne informacje dotyczące budowy obwodnicy Oświęcimia i mostu na rzece Sole”.
To zbierzmy.
W 2016 Beata Szydło ogłosiła, że już niebawem powstanie S-1 wraz z obwodnicą Oświęcimia. Ogłosiła też, że minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk już „skierował do realizacji” śląskie odcinki drogi ekspresowej S1.
30 czerwca 2016 GDDKiA dostała decyzje środowiskową.
I potem rozpoczął się cały korowód nieudolnych, wielokrotnie opóźnionych działań dramatycznie niekompetentnej administracji rządu pis. Opóźnienia są rekordowe w dziejach budowy dróg w Polsce. W sytuacji, gdy pieniądze wtedy – z programów unijnych – były.
W 1 połowie 2019 wreszcie przetarg miał zostać ogłoszony . Ale faktycznie stało się to dopiero prawie rok później – 30 grudnia.
27 marca 2020 zaczęły się analizy złożonych ofert. W 2021 miały się już rozpocząć pełną parą roboty budowlane.
Tymczasem nadal nie dzieje się nic. Jak dobrze pójdzie pierwsza łopata zostanie wbita w ziemię w 2023, kiedy według początkowych zapowiedzi cała S-1 miała być już dawno ukończona.
O ile nie trzeba będzie przeprowadzać ponownie przetargów. Ponieważ w międzyczasie wspaniała pisowska inflacja doprowadziła do ogromnego wzrostu cen materiałów budowlanych (o około 1/3 lub więcej) i budżety przewidziane na realizację poszczególnych odcinków są całkowicie nierealne.
Brawo pis.
@Oświęcimianin z wyboru – taaa, Chwierut powinien całymi dniami spacerować po mieście, aby spotykać się tobą i abyś mógł sobie ponarzekać. Rozumiem. Bo w czasach, gdy pisowcy rządzili w starostwie, wszędzie ich było pełno. Mieli nawet czas, aby przy piwku spotykać się z dziennikarzem Gazety Wyborczej i opowiadać mu dyrdymały. Niestety wskutek nieustannych kontaktów ze zwykłymi mieszkańcami brakowało im już sposobności, aby choć trochę popracować. W rezultacie rozgrzebane inwestycje i pod koniec roku larum – ratujcie!
Ja widziałem prezydenta na jarmarku kasztelanskim, ozdobionego w pawie pióra. Po tylu latach mieszkania w mieście, gościu z Łęk cały czas próbuje udowadniać swoje mieszczańskie pochodzenie…
A kto widział p. Prezydenta na ulicach miasta? Ja przez ostatnie 4 lata wcale. Jest a jak by go nie było ( raz widziałem zastępcę jak pomykał i robił zdjęcia z palącym problemem mieszkańców,ale szybko uciekł żeby czasem go ktoś nie zaczepił)No ale tak jak p. Radny pisze wybory się zbliżają. To zaczynamy działać. A tych wieści z ratusza to nikt nie ogląda bo propagandą śmierdzi jak w ZSRR….
Co za bełkot.
Donald i Komorowski na zamkniętym spotkaniu udawali przygłupa na pytania Figury o S1.
Obecnie Wieśniak i inne nie pamiętają co mówili. Biblioteka.
Gwoli ścisłości – drogi powiatowe z przebiegiem w granicach miasta remontowane były z pieniędzy i powiatu i miasta. Nie chce mi się sprawdzać czy wszystkie wymienione, ale pamięć podpowiada, że większość.
Tak czy siak zrobiliśmy to my wszyscy – podatnicy. Państwo, w jakimkolwiek wymiarze – centralnym czy lokalnym – swoich pieniędzy nie posiada. Pamiętajcie o tym, słuchając tych wszystkich nadchodzących chwalipięctw!
buduje GDDKiA ale tak naprawdę zasługa posłów Szydło, Chwierut, Rydzoń którzy wspólnie wtedy jeszcze w Sejmie IV kadencji zrobili krok w tym kierunku i tego momentu nie można zapomnieć
Nigdy dość przypomnienia, że pani Beata Szydło mogła co najwyżej kolejny etap krajowego programu budowy dróg krajowych i autostrad, ostatni z resztą, wdrożyć do realizacji.