W Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie z firmą Budimex, która buduje obwodnicę Oświęcimia wraz z mostem na Sole. To kolejna z cyklicznych narad, których gospodarzem jest prezydent Janusz Chwierut. Obok kierowników kontraktu, Starosty Oświęcimskiego, obecni byli też przedstawiciele inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i gminy Oświęcim. Tematem był postęp prac, rozmawiano o utrudnieniach i problemach wynikających z zakresu inwestycji. Wiele uwagi zajęły też kwestie związane z bieżącym utrzymaniem porządku na budowie, co dla osób mieszkających w tym rejonie jest bardzo istotne.
Duże opadu śniegu w listopadzie były dla wykonawcy dużym utrudnieniem, wiele zaplanowanych działań zostało przesuniętych w czasie. Odwrót zimy drogowcy wykorzystują na przyspieszenie robót na rondach na drogach wojewódzkich, które do Wigilii zostaną otwarte w obu kierunkach. Przywrócenie ruchu będzie tymczasowe, a wykonawca wróci na budowy w przyszłym roku. Na okres zimowy zostanie zlikwidowany ruch wahadłowy. – Na drodze wojewódzkiej 933 prowadzone są roboty bitumiczne, następnie wykonane zostaną prace wykończeniowe. 19 grudnia ruch na drodze będzie dwukierunkowy. Wrócimy tam w przyszłym roku z pewnymi robotami, które zakończymy do końca kwietnia – mówi kierownik budowy Paweł Darowski.
Podobnie jest na drodze wojewódzkiej 948. Tam też prowadzone są prace, które pozwolą przejechać przez rondo już 22 grudnia. Wśród nich jest czasochłonna i skomplikowana technicznie likwidacja skarpy przy ul. Jagiełły.
Inwestor wspólnie z wykonawcą zdecydowali, aby prowadzić roboty również w nocy z piątku na sobotę, z 15 na 16 grudnia. Dla mieszkańców z pobliskich domów wiąże się z to ze sporymi uciążliwościami. Prace z uwagi na niekorzystne warunki mogą przedłużyć się również na niedzielę. Ruch na drodze w tym czasie będzie sterowany ręcznie.
Budowa trzeciego ronda przy ul. Zatorskiej, mostu na Sole czy tunelu pod torami kolejowymi idzie zgodnie z planem, chociaż jak podkreślają inżynierowie kontraktu, wysoki stan wody w rzece dwukrotnie zatrzymywał roboty.
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Obejmuje budowę trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu budowane są trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.
UM Oświęcim