Na oświęcimskiej stacji kolejowej wyraźny postęp widać m.in. przy budowie peronów. Na nowych konstrukcjach platform nr 3 i 4 w toku jest montaż zadaszenia wiat. Wykonywane są jednocześnie roboty brukarskie. Niebawem pojawią się tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Istotnym udogodnieniem dla podróżnych na stacji będzie przejście podziemne z windami. Nowy trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo. Obecnie na ukończeniu jest już jeden segment przejścia. Dzięki temu umożliwiono pieszym komunikację pomiędzy ul. Górnicza w Brzezince, a nowobudowanym peronem nr 3. Wykonawca realizuje prace wykończeniowe, w tym montaż wind, układanie nawierzchni granitowej i roboty instalacyjne. Docelowo, trasa pod torami zapewni dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta. Na przełomie września i października planowane jest oddanie do eksploatacji peronów 3 i 4 wraz częścią stacji od strony ul. Torowej. Kontynuowane będą roboty na stacji w pozostałym zakresie, od strony dworca kolejowego.
Prace na stacji Oświęcim, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory wraz z siecią trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne. Istotny dla bezpieczeństwa zakres dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. W ramach inwestycji wybudowano nową nastawnię, w której znajdują się nowe urządzenia dla sterowania ruchem kolejowym i bezpieczeństwa. Rozpoczęły się odbiory urządzeń, by jesienią umożliwić oddanie ich do użytkowania wraz ze zmodernizowaną częścią stacji.
Realizacja robót na stacji odbywa się przy ruchu pociągów, które zatrzymują się przy dostępnych peronach.
Inwestycja na oświęcimskiej stacji, to część przedsięwzięcia PLK, realizowanego na trasie Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Celem realizacji jest dostępniejsza, komfortowa kolej i krótsze podróże z Małopolski na Śląsk.
Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim- Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
PKP PLK S.A.
@ hotin-putin
Literatura nie jest dla idiotów, biblioteka też nie. Pewnie temu cię to tak boli. Ty wolałbyś pewnie kolejny Klub Gazety GłuPolskiej.
@hotin-putin
A co takiego nierząd ZjeP zrobił dla miasta?
Hotin kiedy dotrze do twojej ruskiej mózgownicy, że wszystko co się buduje, buduje się za nasze ciężko zarobione pieniądze. ZP żadnej łaski nam nie robi, to jest ich psim obowiązkiem. Pitolenie, że ZP ma jakieś własne pieniądze i nam je daje jest wierutną bzdurą. Hotin nie bądź jurgieltnikiem, bądź patriotą.
Dzieki rzadowi Zjednoczonej Prawicy widać jak Oświęcim się zmienia a czego zabrakło gdy mając jako posłów PO PJCH w Sejmie i jeszcze 5-iu posłów z naszego okregu wyborczego to postawiono tylko bibliotekę publiczną. Ech gdzie te ,,wspaniałe” czasy dla platformersów.
Zmęczony – spadaj stąd. I naucz się pisać po polsku.
800 mln – to tylko 686 mln z Unii, wyimaginowanej wspólnoty, z przynależności do której nic nie wynika. Za to resztę , aż 114 mln dorzuci nierząd ZjeP z naszej kieszeni. Ile z tego przytulą krewni i znajomi kaczora? Kiedyś się dowiemy. Co na to hotin-putin? Chrustu już nazbierał?
Dobrego mamy tego Prezydneta! A na mieście mówią, że jest zmęczony…
Według aktualnego rozkładu jazdy, od 5 sierpnia kończy się komunikacja zastępcza, ale będą jeszcze ograniczenia prędkości na budowie.
Podobno mają przywrócić pociągi do Krakowa przez Zator. Tyle, że bez przystanku kolejowego na Osiedlu to nie ma sensu. Jechać na Dworzec i wracać autobusem na Osiedle, to strata pieniędzy i czasu. Lepiej już korzystać z busów.
Wyborco tu akurat Chwierut ma na najmniej do powiedzenia. Natomiast na terenie miasta i owszem.
Prężny ten chwierut