Informacje, Wideo

Pierwszy odcinek południowej obwodnicy Oświęcimia oddany do użytku!

Południowa obwodnica Oświęcimia otwarta! Nowy odcinek łączy ul. Zatorską z ul. Jagiełły, odciążając ruch w centrum miasta i poprawiając komunikację w regionie.

Południowa obwodnica Oświęcimia otwarta! Nowy odcinek łączy ul. Zatorską z ul. Jagiełły, odciążając ruch w centrum miasta i poprawiając komunikację w regionie.
Foto: RafLor / powiat oświęcimski

Nowy Etap w Rozwoju Komunikacyjnym Oświęcimia

Dziś, po godzinie 13:30, udostępniono pierwszy odcinek południowej obwodnicy Oświęcimia. Ten blisko 2,2-kilometrowy fragment drogi, łączący rondo na ul. Zatorskiej z rondem na ul. Jagiełły (DW948), to wschodnia część większej trasy, która w przyszłości połączy miasto z węzłem Oświęcim na drodze ekspresowej S1.

Nowo otwarty odcinek nie tylko ułatwia przejazd między północną i wschodnią częścią miasta, ale także zmniejsza ruch w centrum, co znacząco poprawia komfort życia mieszkańców i usprawnia komunikację w regionie.

Południowa obwodnica Oświęcimia otwarta! Nowy odcinek łączy ul. Zatorską z ul. Jagiełły, odciążając ruch w centrum miasta i poprawiając komunikację w regionie.
Obwodnica Oświęcimia / foto RalLor powiat oświęcimski

Kluczowe Dane Inwestycji

  • Całkowita długość: Docelowo południowa obwodnica Oświęcimia będzie miała 9 km, łącząc miasto z S1 i umożliwiając wygodne podróże w kierunku Beskidów i autostrady A4.
  • Rozpoczęcie budowy: Listopad 2022 roku.
  • Planowane zakończenie: Połowa 2026 roku.
  • Charakterystyka trasy: Dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Ochrona Dziedzictwa i Środowiska

Realizacja obwodnicy uwzględnia ochronę terenów sąsiadujących z byłymi niemieckimi obozami koncentracyjnymi KL Auschwitz i KL Birkenau, wpisanymi na listę UNESCO. Zastosowano specjalne rozwiązania, takie jak wały ziemne i przejścia pod torami kolejowymi, aby zminimalizować wpływ inwestycji na otoczenie.

Historia i Wizja Inwestycji

Projekt budowy obwodnicy Oświęcimia stał się priorytetem rządu Beaty Szydło w 2015 roku, a jego realizacja była kontynuowana przez kolejne lata. Dziś inwestycja zmierza ku końcowi, a jej pełne oddanie do użytku zaplanowano na 2026 rok.

Nowa Jakość Komunikacji w Oświęcimiu

Otwarcie pierwszego odcinka południowej obwodnicy to dopiero początek zmian w komunikacji regionalnej. Zakończenie całej trasy pozwoli nie tylko na odciążenie miasta, ale także na lepsze połączenie Oświęcimia z innymi regionami Polski, co wpłynie na rozwój lokalnej gospodarki i poprawi jakość życia mieszkańców.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

22 komentarze

  1. Komisja Europejska przyznała zgodę na pomoc finansową w wysokości 1,9 miliarda euro dla DB Cargo, jednej ze spółek zależnych Deutsche Bahn.

    W tym samym czasie zarząd PKP Cargo zwolnił już ponad 3 tys pracowników i na dobicie chce zlikwidować Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce.

    Tak wyglada restrukturyzacja po Polsku.

    Brawo Marek Sowa, brawo Dorota Niedziela 👏

  2. Z dziś, z raportu NIK.
    Opanowane przez pisowców Lasy Państwowe wydały dziesiątki milionów na pisowskie imprezy propagandowe, między innymi:
    – promocja Lasów w trakcie pielgrzymek leśników na Jasną Górę. Koszt: 220 tys. zł;
    – obecność Lasów podczas wydarzenia Hubertus Węgrowski 2020 im. Prof. Jana Szyszko na błoniach Pałacu i Folwarku w Łochowie. Koszt: 52,6 tys. zł;
    – organizacja pielgrzymki leśników do Watykanu i udział w audiencji u Papieża Franciszka oraz uzyskanie błogosławieństwa dla 100 sadzonek Dębów Powstań Śląskich upamiętniających stulecie powrotu Śląska do Niepodległej Rzeczypospolitej Polskiej. Koszt: 83,8 tys. zł;
    – stoisko w kawiarni Niepodległa w Łazienkach Królewskich. Koszt: 584 tys. zł.
    I tak dalej, tak dalej …

    Podoba mi się zwłaszcza to błogosławienie sadzonek.

  3. Jak dworzec kolejowy w Oświęcimiu otwierały Pisowskie miernoty to ci nie przeszkadzało. Nawet nie zaprosili prezydenta Oświęcimia.

  4. Małpa weź wytłumacz ludziom że to dk 44 a nie s1

  5. Taka refleksja naszła mnie pisiorku, gdy wczoraj pisowski ex szef ABW – najważniejszej agencji wywiadowczej w Polsce – Pogonowski bezczelnie zeznawał, że o skandalu z Pegasusem nic nie wiedział i usłyszał o nim dopiero, jak przeczytał w gazecie. Na zasadzie: „dokumenty zniszczone, umówiliśmy się z kumplami, że wszyscy wzajemnie się kryjemy, idziemy w zaparte i co nam zrobicie? Nic nam nie zrobicie, he, he”.

  6. Ja też nie rozumiem, dlaczego setek umoczonych w różne afery pisowców nie można w rozsądnym terminie ukarać, a przynajmniej umieścić w areszcie. Dlaczego już nie tylko rozprawy przed sądem, ale nawet prokuratorskie postepowania przygotowawcze ślimaczą się miesiącami. Gdzie otoczeni wianuszkiem adwokatów pisowcy śmieją się społeczeństwu w nos i spokojnie czekają na przedawnienie albo na ponowne przejęcie władzy, kiedy to zostaną przez kumpli gremialnie ułaskawieni. Wiadomo tylko, że przestępstwo się stało, że setki milionów publicznych pieniędzy wyparowały, ale winnych – nadal brak.

  7. Szekspir napisał: „The first thing we do is kill all the lawyers.”
    I miał rację.
    Postępująca lawinowo komplikacja przepisów, ogromna biurokratyzacja i wydłużanie w nieskończoność w czasie procedur sądowych, jest czymś, co staje się wręcz niebezpieczne i dla państwa i dla obywatela. We wszystkim tym jak ryby w (mętnej) wodzie czują się prawnicy. Ale to nie tylko ich wina – także złego prawa stanowionego na wszystkich szczeblach, od ustaw uchwalanych przez parlament począwszy.

  8. @, weźsie do roboty, bo mija rok, a żaden złodziej nie jest nawet zatrzymany. Zatrzymano za to byłego wice Tuska Palikota.

  9. Były radny Pewnie zaproszą jak będą otwierać całość. Zresztą, który pisowiec stanie koło pełowca i odwrotnie?

  10. „a ścieżka rowerowa jest na tym odcinku otwartym S1?” – no właśnie, przecież wszystkie inne eski i autostrady w Polsce maja ścieżki rowerowe. Zwłaszcza te projektowane przez pis.

    Ale nic straconego, trzeba zaproponować radnemu Przewoźnikowi, aby wybudował tam ścieżkę rowerową z klocków lego. Bo on ma zawsze genijalne pomysły.

  11. Zwyczaj ignorowania polityków nawet tylko samorządowych opcji przeciwnej, wprowadziła u nas właśnie nie kto inny jak Beata Szydło. Pamiętacie pisiorki np. otwarcie dworca kolejowego w Oświęcimiu?

    Owszem, nieładnie to wygląda i w innej sytuacji pewnie doradzałbym Chwierutowi wznieść się ponad dawne urazy, gdyby nie to, że pis jest zwykłą organizacją złodziejską o charakterze mafijnym, z której uczciwemu człowiekowi wstyd się pokazywać. Trudno spodziewać się, aby Chwierut zapomniał te dziesiątki obelg, jakimi go z inspiracji pis obrzucano, z których „wieśniak” było chyba najłagodniejszą. Tak drogie pisiory: jeśli Chwierut olewać pis – to jest teraz wielkie aj waj, ale gdy Kali-pis bluzgać najgorszymi słowami na Chwieruta – to był dobry uczynek, prawda?

  12. To się nazywa wdzięczność w wersji premium – zaprosić wszystkich, tylko nie Beatę Szydło i Stanisława Rydzonia, którzy byli ‘rodzicami chrzestnymi’ tej inwestycji. Ale cóż, może nasza klasa polityczna uznała, że lepiej przemilczeć niż podziękować. W końcu historia pisze się sama, prawda?

  13. Chyba w związku z przewidywaniami zwiekszonego ruchu zmieniono sygnalizatory świetlne na skrzyżowaniu ulic Jezioro – Porebska kiedyś były światła inteligentne a teraz są po prostu głupie i powodują sztuczne korki od strony ul. Chemików gdzie zielone do lewoskretu swieci 12sekund a sznur samochodów w tamtym kierunku całkowicie blokuje jazdę na wprost

  14. Nareszcie.
    Starania Szydło, Chwieruta i Rydzonia wreszcie zostało zrealizowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend