Oferta przewozowa Kolei Małopolskich zostaje tak znacząco poszerzona Kolei Małopolskich po raz pierwszy od 2018 r. Regionalny przewoźnik podkreśla też, że to pierwszy krok do docelowego wydłużenia tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 i SKA3 po zakończeniu modernizacji krakowskiego węzła kolejowego. W niedzielnej inauguracji nowych tras wzięli udział marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowski, członek zarządu województwa Iwona Gibas oraz prezes Kolei Małopolskich Tomasz Warchoł. Wsiadali do pociągu Kolei Małopolskich na nowoczesnym, zmodernizowanym niedawno dworcu w Oświęcimiu.
Rozwój Kolei Małopolskich oraz transportu kolejowego ma olbrzymie znaczenie dla wszystkich mieszkańców Małopolski. Po niemal 4 latach przerwy na trasę Kraków – Skawina wracają pociągi kursujące z dużą częstotliwością. Uruchomionych zostaje aż 38 nowych pociągów. Koleje Małopolskie rozpoczynają również obsługę większości połączeń na trasie Kraków – Trzebinia – Oświęcim, bo aż 22 spośród 32 pociągów na tym odcinku. Przybywa połączeń na odcinku Kraków – Trzebinia. Mamy też więcej pociągów na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią. To poważne poszerzenie oferty. Jako samorząd województwa dbamy również o to, by mieszkańcy Małopolski mieli do dyspozycji nowoczesną infrastrukturę oraz wysokiej klasy pociągi
– mówi Witold Kozłowski, Marszałek Województwa Małopolskiego.
Jesteśmy dzisiaj w Oświęcimiu. Dla mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej zwiększenie liczby połączeń na kierunku do Trzebini i Krakowa to bardzo dobra wiadomość i duże ułatwienie. Cieszę się, że te nasze wspólne starania i praca, w odpowiedzi na oczekiwania i potrzeby mieszkańców, znajdują odzwierciedlenie w aktualnej, tak znacznie poszerzonej ofercie Kolei Małopolskich
– dodaje Iwona Gibas z Zarządu Województwa Małopolskiego.
Na trasie Kraków – Skawina uruchomionych zostaje aż 38 nowych pociągów, z czego 20 kursów będzie jeździć codziennie, natomiast dodatkowych 18 uzupełni ofertę w dni robocze. Koleje Małopolskie informują, że z uwagi na wciąż trwające prace modernizacyjne na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów dojazd do stacji Kraków Główny nowych pociągów nie byłby możliwy. W związku z tym większość z nich rozpocznie lub zakończy bieg na zlokalizowanym na estakadzie przystanku osobowym Kraków Podgórze. Lokalizacja ta, jak podkreśla przewoźnik, stanowi dogodny punkt przesiadkowy na Komunikację Miejską w Krakowie, a honorowanie biletów kolejowych w tramwajach po trasie linii nr 3 ułatwi dojazd do centrum miasta.
W nowym rozkładzie jazdy Koleje Małopolskie rozpoczną również obsługę większości połączeń na trasie Kraków – Trzebinia – Oświęcim – aż 22 spośród 32 pociągów w tej relacji. Koleje Małopolskie podkreślają, że w największym stopniu pozwoli to na poprawę oferty na odcinku Kraków – Trzebinia, gdzie wspólnie z pociągami kursującymi w relacji Kraków – Katowice podstawowa częstotliwość kursowania w ciągu dnia wyniesie ok. 30 minut. Więcej połączeń niż dotychczas zostanie także uruchomionych na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią.
Jednocześnie, w związku z wciąż trwającymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 93, w tym przerwą w ruchu w godzinach 10:00 – 14:00 pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, w dalszym ciągu pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami. Połowa kursów na odcinku Oświęcim – Trzebinia będzie obsługiwana przez zastępczą komunikację autobusową.
UMWM
Panie Nazarowski kiedy Pan schudniesz?
Co by tu jeszcze? Czerpiąc z najlepszych wzorów: Chwierut „für Deutschland”? Miał dziadka w Wehrmachcie? Na razie raczej się nie uda, ale podkreślanie na każdym kroku, że „Chwierut jest z Kęt”, czyli „nie nasz” – to już może bardziej.
Proponuję ci więc panie zawodowcu sięgnięcie do niewyczerpalnej skarbnicy pasków grozy tvp info:
„Chwierut: totalna histeria totalnej opozycji”
„Koniec lewicowego eksperymentu Chwietuta”
„Chwierut stracił szansę, żeby milczeć”
„Radni pis przywracają godność pracownikom urzędu miejskiego”
„Chwierut przeciwko reformie, która ma uzdrowić Polskę”
„Sprzeciw wobec donoszenia Chwieruta na Oświęcim”
„Kolejna kompromitacja Chwieruta”
„Pogłębia się kryzys w zapleczu politycznym Chwieruta”.
I tak dalej. Zresztą – wiesz.
Oj popiłem… nie wiem co piszę…
@donek/lokals/pytek
Aha. Podszywanie się. Czyli rozdział II, punkt 7 poradnika pisowskiego trolla.
Punkt 8 – Insynuacje, nawet grubymi nićmi szyte.
Punkt 9 – Arogancja, chamstwo i bluzgi, licząc na to, że zniesmaczeni oponenci – sami się wycofają.
Prawie ci się udało.
Dziś zaraz po przyjściu do pracy obwąchałem MU zadek.
Jak wiadomo Chwierut jest też prezesem kolejowym naczelnym i to przez niego autobusy zastępcze nadal wożą ludzi do Trzebini. Tak Donusiu?
Zdaje się, że lokalny pis wynajął profesjonalnego trolla.
@lokals
Pan prezydent nie ma czasu na jazdę koleją. On się śpieszył by się dla nas trudzić. Bo pan prezydent dba o nas jak ojciec najlepszy.
… zwłaszcza, że wcale nie padało 😉
Taką mam refleksję a propos tych obrazków powyższych. Czy Ci Państwo tym pociągiem również pojechali, czy tylko sobie zdjęcia zrobili?
Pytam, bo dzisiaj oto na dworcu w Krakowie, siedząc już w wygodnym fotelu i czekając na odjazd do Oświęcimia, taką scenę widzę: na peronie stoi nasz Pan Prezydent i tokuje do kamery, obok niego pilnuje go (chyba?) Pan Rzecznik Prasowy. O czym tokował, nie wiem, wszak dzieliła nas szczelna szyba wagonu kolejowego. Pewnie usłyszymy i zobaczymy w najbliższej propagand… wróć… w „Wieściach z ratusza”. Miałem cichą, acz złudną, nadzieję, że Pan Prezydent ze swoim giermkiem przejadą się z resztą gawiedzi do Trzebinii i potem przesiądą do autobusu i te 25 km pokonają w godzinę (sic!). Ale nie, pociąg pojechał, a towarzystwo sobie zostało na peronie. Nawet nie pomachali…
Obiecali że będzie połączenie przez Skawinę. Przecież nowe tory już od ładnych kilku lat są. A tu połączeń ni ma. Obiecali w tym roku skończyć remont torów do Trzebini. A tu ani hu – hu. A może będzie jeszcze nawet więcej hu. Dają w zamian autobusy zastępcze.
Ale kto odgadnie logikę kolejarzy? Brawo Polskie Narodowe Koleje Państwowe!
Eee tam. Tornada w USA spowodowane przez Chwieruta – to jest coś!
Dla wygody Oświęcimian pan prezydent zorganizował nam robotę w Katowicach, Bielsku, Tychach, Chrzanowie, Krakowie, ….
Na miejscu pracuje tylko budżetówka i miejskie spółki ze swoimi zarządami. Zwłaszcza ci ostatni się dla nas poświęcają.
Musi być nowy przystanek PKP na Krukach koło wiaduktu, bo tam jest na niego miejsce. To dla wygody oświęcimian.
A to wszystko dzięki JCh. Dziękujemy panie prezydencie.
Peruk wcale nie założyli 🙂