Rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej to zadanie szczególnej rangi. W ostatnim czasie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie przygotował kilka tzw. zridów, umożliwiających realizację niezwykle ważnych lokalnie inwestycji drogowych. Natomiast pod koniec ubiegłego tygodnia z upoważnienia Wojewody Małopolskiego Łukasza Kmity została wydana decyzja umożliwiająca modernizację linii kolejowej nr 93, zaś dziś została podpisana decyzja dotycząca budowy toru łączącego stację Kraków Płaszów ze stacją Kraków Prokocim.
Modernizacja linii kolejowej nr 93
Ta dobra informacja skierowana jest do Mieszkańców powiatu chrzanowskiego oraz oświęcimskiego, którzy korzystają z miejscowej infrastruktury kolejowej każdego dnia. Inwestycja polega na rozbudowie infrastruktury kolejowej wraz z rozbudową i przebudową układu drogowego oraz zabezpieczeniem infrastruktury technicznej w ciągu linii kolejowej nr 93. Prace będą częścią zadania pod nazwą: Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano-montażowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Trzebinia – Oświęcim” w ramach projektu POliŚ5.1-12. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Rozbudowana zostanie infrastruktura kolejowa wraz z rozbudową lub przebudową układu drogowego na terenie gmin: Oświęcim, Libiąż, Chełmek oraz miasta Oświęcim. Wśród zaplanowanych prac znajdą się między innymi: zabezpieczenie infrastruktury technicznej zlokalizowanej w pasie drogowym, rozbudowa i umocnienie nasypu kolejowego, przebudowa lub rozbudowa układu drogowego oraz budowa zjazdu w Libiążu i Babicach.
Inwestorem przedsięwzięcia jest PKP PLK, a inwestycja jest finansowana z Funduszu Kolejowego – rządowego programu współfinansowanego ze środków UE.
Inwestycje na linii kolejowej Kraków Płaszów – Kraków Prokocim
Dzisiaj została wydana decyzja o pozwoleniu na budowę toru łączącego stację Kraków Płaszów ze stacją Kraków Prokocim wraz z przebudową toru łączącego obie stacje. Przedsięwzięcie zostanie wykonane w ramach zadania inwestycyjnego Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Celem tej inwestycji jest przygotowanie infrastruktury technicznej do osiągania prędkości od 100 do 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz od 80 do 120 km/h dla pociągów pasażerskich.
Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu inwestor – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – będzie mógł natychmiast rozpocząć prace. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa oraz ze środków Unii Europejskiej.
MUW w Krakowie
Remontujący wiadukt kolejowy przy ul. Szpitalnej zapomnieli o pieszych. Pewnie za parę lat sobie przypomną.
del
@donald. Wstyd to wypisywać takie głupoty, do tego z błędami…
Niestety, musimy, ponieważ drukarka pieniędzy już przekroczyła wszelkie resursy.
Dobrze 👌
Czy przypadkiem lk 93 nie jest już od roku przebudowywana?
Pomysł dobry. Wstyd mi tylko, że bieżemy na to kasę z Brukseli. Polska powinna zakończyć wszelkie finansowe kontakty z UE, tzn. zrzec się wszelkich „dotacji” i zaprzestać wpłat wpłat do budżetu tej skorumpowanej organizacji.
Celem tej inwestycji jest przygotowanie infrastruktury technicznej do osiągania prędkości od 100 do 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz od 80 do 120 km/h dla pociągów pasażerskich
To jakich właściwie pasażerskich – czy 100 na 160, czy 80 na120