Informacje, Wideo

POWIAT. Obwodnica Oświęcimia może kosztować prawie 650 mln zł

10 firm złożyło swoje propozycje w przetargu na budowę obwodnicy Oświęcimia do drogi szybkiego ruchu S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. GDDKiA chce przeznaczyć na ten cel kwotę brutto: 650 699 713,00 PLN.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje na swojej stronie:

Otworzyliśmy oferty, jakie wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44. To ostatni z odcinków, które powstaną w ramach budowy drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. Oferty złożyło dziesięciu wykonawców. Rozpoczyna się sprawdzanie i analizowanie złożonych dokumentów.

  • Nowa droga dwujezdniowa w nowym śladzie i w ciągu traktu międzynarodowego
  • Lokalizacja w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz – Birkenau wymaga szczególnego podejścia wykonawcy

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia ogłosiliśmy 30 grudnia 2019 r. na platformie zakupowej GDDKiA. Zainteresowani inwestycją wykonawcy po zapoznaniu się z warunkami przetargu zadawali szczegółowe pytania, by przygotować właściwe oferty. Na wszystkie odpowiedzieliśmy i 27 marca wpłynęło dziesięć ofert.

 

Numer oferty  Nazwa (firma) i adres wykonawcy  Cena brutto PLN  Termin wykonania zamówienia  Okres gwarancji 
1 POLAQUA Sp. z o.o.,

ul. Dworska 1, Wólka Kozodawska,

05-500 Piaseczno

664 072 715,90 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
2 WARBUD S.A.

ul. Domaniewska 32

02-672 Warszawa

581 938 405,65 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
3 PORR S.A.

ul. Hołubcowa 123

02-854 Warszawa

553 053 131,16 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
4 BUDIMEX S.A.

UL. SIEDMIOGRODZKA 9

01-204 WARSZAWA

467 674 827,51 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
5 Przedsiębiorstwo Usług Technicznych

Intercor Sp. z o. o.

ul. Okólna 10, 42-400 Zawiercie

532 461 461,58 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
6 Konsorcjum:

Mota-Engil Central Europe S.A. – Lider

ul. Opolska 110, 31-323 Kraków

Himmel i Papesch Opole Sp. z o. o. – Partner

ul. Jagiełły 39, 45-920 Opole

579 503 703,00 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
7 Mostostal Warszawa S.A.,

ul. Konstruktorska 12A

02-673 Warszawa

665 478 853,25 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
8 Konsorcjum:

Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o.,

ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa (Lider),

Aldesa Construcciones S.A, c/Bahia de Pollensa 13, 28042 Hiszpania (Partner)

622 467 823,40 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
9 Konsorcjum:

MIRBUD S.A., ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice – LIDER

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. z siedzibą w Kobylarni, ul. Zakole 1 86-061 Brzoza – PARTNER

588 224 547,17 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat
10 Konsorcjum:

Metrostav Polska S.A. – Lider konsorcjum

Ul. Strażacka 81, 43-382 Bielsko-Biała

Oraz

Metrostav a.s. – Członek konsorcjum

180 00 Praha 8, Koželužská 2450/4, Libeň

Republika Czeska

572 968 983,20 Skrócenie terminu o 3 m-ce Przedłużenie o 5 lat

Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę brutto na sfinansowanie zamówienia w wysokości: 650 699 713,00 PLN

 Zakres zadań dla wykonawcy

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie musiał zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP (obwodnicę Oświęcimia), która przebiegać będzie po nowym śladzie i zostanie dołączona do istniejącej DK44. Lokalizacja drogi obejmie województwa małopolskie i śląskie, powiaty oświęcimski i bieruńsko – lędziński, oraz gminy Bojszowy i Oświęcim.

Zadaniem wykonawcy będzie także uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi.

Szczególne podejście z uwagi na lokalizację

Fragment drogi zlokalizowany jest w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz – Birkenau. W związku z tym został opracowany „Raport z oceny oddziaływania na dobro światowego dziedzictwa – Auschwitz – Birkenau niemiecki, nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945) dla inwestycji pn. „Budowa drogi ekspresowej S-1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej”, w którym szczegółowo opisano genezę specjalnego traktowania tego obszaru, przeprowadzono analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań elementów drogi oraz sformułowano zalecenia, które należy ująć na kolejnych etapach przygotowania i realizacji inwestycji.

Raport ten będzie przedmiotem analizy ekspertów wskazanych przez UNESCO. Wykonawca opracowując projekt budowlany, powinien analizować zawarte w nim rozwiązania pod kątem zgodności z zapisami zawartymi w raporcie, gdyż sprawą priorytetową jest tu bezkonfliktowe funkcjonowanie „dobra światowego dziedzictwa” oraz drogi krajowej.

Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 12,865 km
  • obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
  • trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
  • para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III)

 

Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice, w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 15,165 km
  • trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze

Odcinek III: Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 12,02 km
  • dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
  • para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
  • obwód utrzymania drogowego

Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą: droga dwujezdniowa o długości 9,045 km, trzy mosty (na Wiśle, Sole i Młynówce) oraz wiadukt kolejowy.

Wszystkie odcinki realizowane będą w formule „Projektuj i buduj”, a docelowo droga S1 będzie mieć 135 km długości. Stanie się ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1 dla mieszkańców Małopolski i Śląska, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina - Skalite.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

11 komentarzy

  1. Starostawski pisząc, że to my wszyscy z podatków finansujemy drogi uprawiam propagandę? Niech ci będzie. Nie będę się z Tobą kłócił.

  2. @masterkosa to bot?

    Wystarczy poczytać komentarze towarzysza hotina (również te które pisze spod innych nicków) Wnioski nasuwają sie same…

  3. @hotin

    Pisowiec – połączenie nazisty z komunistą podlany religijnym obłędem…
    Wpisujesz sie w to idealnie

  4. Amba ja mogę konwersować z każdym ale w języku faktów a nie propagandy. Zresztą kto chciałby ze mną dyskutować. Przecież jestem „ciemnogrodem”.

  5. S-1 podobnie jak wszystkie inne miała zostać zbudowana za pieniądze europejskie. Ciekawe jak teraz będzie można przekonać np. niemieckiego podatnika do wydawania miliardów na infrastrukturę w Polsce? Wszystko to wygląda fatalnie.

  6. Starostawski niby co mnie ma cieszyć? Poza tym to nie jest pisowska droga, tylko podatników. PiS nie dołożył a ni grosza. To są nasze pieniądze. No chyba, ze PiS ma własną mennicę i z niej dokłada kasę.

  7. Nic tak nie pędzi jak PIS owska karawana. Zwłaszcza pracując nocą w sejmie,pod dyktando Małego.
    Hotin,pójdziesz na wybory,a już po dwóch tygodniach Oświęcim od Ciebie odetchnie.

  8. Stara śpiewka o 170 miliardach starostawskiego, które mu ukradł Tusk. Pytanie tylko – skąd starostawski miał te 170 miliardów? Zaoszczędził, czy w totka wygrał?
    Droga s-1 nie powstanie, przynajmniej w najbliższym dziesięcioleciu, ponieważ kryzys wykończy wiele europejskich gospodarek, a te kraje które jako tako wyjdą z niego obronną ręką będą miały inne priorytety niż finansowanie przykrótkiemu dyktatorowi drogi w jakiejś pipidówie.

  9. I Amba się oczywiście cieszy, że droga nie powstanie (?) bo nawet gdyby powstała i tak by tą drogą nie jeździł, bo to pisowska droga. I taka jest ich logika. Ale spoko będzie jeździł ale w ciemnych okularach, nawet we mgle. .To teraz Tusk niech odda 170 mld z OFE i prawie starczy na kryzys coronawirus.

  10. Hotin ta droga nie powstanie. Kryzys zeżre całą kasę. Już twoi idole popłynęli na maseczkach i kombinezonach, a ty pitolisz dotrzymaniu słowa. Sześćdziesiąt dziewięć procent firm szykuje się do zwalniania pracowników. Więc wpływy z podatków będą znikome. Z czego wybudują? Chyba, że Rydzyk i przydu… PiS-u oddadzą kasę

Send this to a friend