10 marca w starostwie obradowała Powiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Podczas spotkania omówiono m.in. projekty przebudowy i modernizacji traktów powiatowych w Brzezince i w Oświęcimiu w kontekście poprawy bezpieczeństwa. Wysłuchano informacji przedstawiciela Budimeksu o planowanym terminie rozpoczęcia budowy obwodnicy Oświęcimia w ramach drogi ekspresowej S1.
Powiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to nowe gremium. W pracach Rady biorą udział: starosta Marcin Niedziela i członek zarządu powiatu Jerzy Mieszczak, komendanci powiatowi Policji i Państwowej Straży Pożarnej, przedstawiciele wydziału inwestycji, rozwoju i dróg, biura spraw obronnych i zarządzania kryzysowego.
Obrady rozpoczął starosta Marcin Niedziela. Podziękował zebranym za to, że zgodzili się uczestniczyć w pracach Powiatowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Włodarz podkreślił, że celem PRBRD jest m.in. wpływanie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników dróg poprzez analizowanie i opiniowanie projektów modernizacji traktów.
Przedstawiciel Budimeksu, firmy, która zaprojektuje i zbuduje 9-kilometrową obwodnicę Oświęcimia w ramach S1 powiedział, że prace budowlane powinny ruszyć w przyszłym roku.
– Obecnie trwają prace związane z projektowaniem i wystąpieniem z wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (zrid). Rozpoczęcie prac budowlanych planujemy na pierwsze miesiące 2022 roku – poinformował reprezentant Budimeksu, dodając że w toku jest opiniowanie docelowej organizacji ruchu.
W drugiej połowie br. firma zamierza wystąpić z projektami tymczasowej organizacji ruchu, bo budowa obwodnicy niewątpliwie wpłynie na utrudnienia w ruchu na odcinkach DW 933 i 948 (ul. Legionów i Jagiełły) w Oświęcimiu, a także na ul. Pławskiej i Wojewódzkiej w Pławach.
Także w przyszłym roku ma ruszyć przebudowa drogi powiatowej ul. Nideckiego na oświęcimskim osiedlu Błonie. Zniszczony trakt od dawna prosi się o modernizację. Korzystają z niego nie tylko mieszkańcy osiedla, ale także kierowcy jadący od strony Chrzanowa, skracając sobie drogę i omijając węzeł na Niwie. Projekt zakłada m.in. przebudowę zatok autobusowych, remont chodników, położenie nowej nawierzchni jezdni. Inwestycja zostanie sfinansowana przez Powiat i Miasto Oświęcim z puli OSPR.
W 2022 r. zostanie również zmodernizowana droga powiatowa 1877K (ul. Niwy – Sportowa – Ofiar Faszyzmu) w Brzezince. Zaproponowane przez Powiatową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozwiązania mają pomóc w zwiększeniu bezpieczeństwa na tym newralgicznym trakcie powiatowym.
powiat oświęcimski
Koncepcja Programowa przebiegu obwodnicy w mieście Oświęcim (wariant 2).
Zobacz także: premier Beata Szydło o S1
Szkoda pieniędzy których chyba nie ma ? . Nie lepiej zrobić osobny z prawdziwego zdarzenia odział zakazny w szpitalu który się przyda przez wiele, kolejnych lat ………….—co nam teraz z dróg
Tak jak kiedyś pisałem buldozery przyjadą Plawy!
Niestety powiaty nie mają drukarni pieniedzy, jak rząd.
Co ma z tym wspólnego niedziela ,przecież ni ma ponindzy!
Pytanie : Dlaczego obwodnica z dwupasmówki przechodzi w jednopasmówkę na wysokości ogródków, skoro od tego miejsca jest bardzo dużo miejsca aby zrobić dwa pasy aż do nowych świateł przy gazowni ? Bo te zabudowania przy światłach na górce to żadna przeszkoda.
A tak prawdę mówiąc dwa pasy powinny lecieć omijając zabudowania przy gazowni i włączyć się w Zatorską. Ta znów ma po bokach aż nadmiar miejsca aby w przyszłości z niej dalej zrobić dwupasmówkę na Zator.
Niestety, obciążenie ronda na Fabrycznej tylko wzrośnie. Miałem nadzieję, że obwodnica skoczy się dalej w kierunku Włosienicy.
Może by tak pokazali i napisali jaki będzie planowany przebieg tej obwodnicy bo ta wizualizacja co kiedyś była przedstawiona to dno i nie można było się zorientować gdzie będą wjazdy i zjazdy, gdzie będzie połączenie tej S-ki z DK 44…To są ważne wiadomości- a tu niestety cisza….