Informacje, Wideo

S1 Mysłowice – Bieruń: Kluczowy etap budowy drogi ekspresowej zatwierdzony!

Realizacja drogi ekspresowej S1 wchodzi w decydującą fazę. Dzięki uzyskanej decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) rozpoczynają się prace na 10-kilometrowym odcinku S1 między Mysłowicami a Bieruniem. Oznacza to, że cały fragment MysłowiceBielsko-Biała przechodzi do etapu realizacji, co przybliża kierowców do sprawniejszej i nowoczesnej infrastruktury drogowej.

S1 Mysłowice Bieruń Oświęcim
S1 Mysłowice Bieruń Oświęcim

Mysłowice – Bieruń: Najważniejszy odcinek w województwie śląskim

Odcinek S1 Mysłowice – Bieruń to jeden z kluczowych fragmentów całej inwestycji. Umowę na jego budowę podpisano 4 lipca 2022 r. z firmą Budimex. Projekt obejmuje:

  • Budowę dwóch węzłów drogowych: Kosztowy II i Lędziny,
  • Powstanie dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód i Lędziny Zachód,
  • Budowę 12 obiektów inżynierskich,
  • Nieodzowną infrastrukturę techniczną zapewniającą sprawne i bezpieczne funkcjonowanie trasy.

Wartość umowy na realizację tego odcinka wynosi 490 mln zł, a pierwsze prace ruszą tuż po zakończeniu zimy.

S1: Odcinki planowane do oddania w 2025 roku

Rok 2025 będzie przełomowy dla kierowców. Planowane jest oddanie do ruchu kilku kluczowych odcinków S1, które usprawnią komunikację w regionie:

Oświęcim – Bielsko-Biała (III kwartał 2025 r.) – nowoczesna trasa o długości 15 km, w tym trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola i Brzeszcze.
Dankowice – Bielsko-Biała (IV kwartał 2025 r.) – 12 km drogi ekspresowej, węzły Stara Wieś i Suchy Potok, Miejsca Obsługi Podróżnych.
Bieruń – Oświęcim (koniec 2025 r.) – oddanie do ruchu jednej z dwóch budowanych jezdni, co częściowo odciąży ruch lokalny.
Przybędza – Milówka (koniec 2025 r.) – obejście Węgierskiej Górki z dwoma tunelami i estakadą, które znacznie poprawi płynność ruchu w Beskidach.

Przebieg budowy S1: Kiedy pojedziemy nową trasą?

Budowa S1 od Mysłowic do Bierunia to kluczowy etap, ale cała trasa obejmuje więcej odcinków:

  • Bieruń – Oświęcim: 2,9 km drogi ekspresowej + 2,7 km drogi klasy GP (w realizacji, zakończenie 2025 r.),
  • Oświęcim – Dankowice: 15 km nowej trasy (ukończenie w III kwartale 2025 r.),
  • Dankowice – Bielsko-Biała: 12 km (planowane zakończenie IV kwartał 2025 r.).

Finalne ukończenie S1 Mysłowice – Oświęcim i jej oddanie do użytku w pełnym dwujezdniowym przekroju zaplanowano na koniec 2026 roku.

Korzyści dla kierowców i regionu

Nowoczesna S1 to ogromny skok jakościowy dla transportu w południowej Polsce. Dzięki nowej trasie:

  • Skróci się czas przejazdu między Mysłowicami a Bielskiem-Białą,
  • Usprawni się ruch towarowy i logistyczny,
  • Poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróży,
  • Zmniejszy się ruch tranzytowy przez miejscowości przy obecnej DK1, co poprawi jakość życia mieszkańców.

S1 – część międzynarodowej sieci transportowej TEN-T

Droga ekspresowa S1 Pyrzowice – Zwardoń to element korytarza transportowego TEN-T, łączącego Morze Bałtyckie z Europą Południową. Po zakończeniu inwestycji nowoczesna trasa o długości 133 km będzie w całości zarządzana przez GDDKiA, co oznacza jednolity standard zarządzania i utrzymania drogi.

Co sądzisz o budowie S1?

Czy nowa trasa rozwiąże problemy komunikacyjne regionu? Jak oceniasz tempo realizacji inwestycji? Podziel się swoją opinią w komentarzu.


Tworzymy OświęcimOnline.pl z pasją, by dostarczać Wam najświeższe informacje i łączyć naszą lokalną społeczność. Jeśli cenicie naszą pracę, postawcie nam kawę – każda filiżanka to zastrzyk energii, by działać dalej i robić to jeszcze lepiej! Dziękujemy, że jesteście z nami!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Poprzedni artykułNastępny artykuł

15 komentarzy

  1. Pogratulować kaczyńskiego, suskiego, sasina, morawieckiego, pawłowicz kowalskiego, szydłowej, a zwłaszcza współpracowników bezpieki – kujdy, piotrowicza, krasulskiego, bonkowskiego i reszty tej pisowskiej hołoty. Wynieśliście podłość, chamstwo, złodziejstwo i nikczemność na całkiem nowy, niespotykany dotąd poziom. Możecie być z siebie dumni, kmioty.

  2. POpapranego to zaraz poznać po mowie nienawiści! Gratulujemy nowackiej!

  3. @Anonim – tak, to motto poparanych pisiorów. I dlatego za ich czasów nic się nie dało. CPK podobno budowali, a jedyne co zrobili to pokupili działki i powołali spółki i spółeczki, oczywiście z sowitymi pensjami z naszych pieniędzy. Ale ich elektorat tego nie rozumie, bo to ludzie bez mózgu, wykształcenia, kultury i zwyczajnej przyzwoitości.

  4. @ABC czyli już wszystko ok, trwało tak długo bo musiało trwać…🤣

  5. @ABC z przyjemnością muszę ciebie poinformować że wojewoda śląski jest z po.

  6. No ale wojewoda jest z PISU ich nadrzędnym celem jest opóźniać inwestycje, żeby dokopać wyborcom KO.

  7. Dwa i pół roku na pozwolenie na budowę?. To kpina, wojewoda do natychmiastowej dymisji.

  8. Gdzie informacja, że przekop pod torami przy Muzeum gotowy w 2027 roku?
    Coś z tym AI się pieprzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend