Nowe odcinki ekspresówki jeszcze w tym roku. Tak rośnie najważniejsza droga południa Polski. To świetna wiadomość dla kierowców z Małopolski i Śląska – trasa S1 nabiera tempa, a jej kolejne odcinki będą gotowe jeszcze w 2025 roku. To strategiczna inwestycja, która połączy Polskę z południem Europy i znacząco skróci czas podróży m.in. na Słowację.
Co zostanie otwarte jeszcze w tym roku?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) potwierdziła, że w 2025 roku do użytku oddane zostaną trzy kluczowe fragmenty drogi ekspresowej S1:
-
Oświęcim – Dankowice (zaawansowanie prac: ponad 93%, otwarcie w III kwartale)
-
Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów
-
Przybędza – Milówka (8,5 km odcinek z estakadami i tunelami w Beskidach)
Wszystkie te odcinki to nowoczesna, dwujezdniowa droga ekspresowa z rezerwą pod trzeci pas ruchu.
Szybciej z Bierunia do Oświęcimia?
Na odcinku Bieruń – Oświęcim prace również nabierają tempa. GDDKiA planuje, że ruch na jednej z jezdni może się rozpocząć jeszcze przed końcem 2025 roku, jeśli pozwolą na to warunki techniczne i pogodowe.
Docelowo trasa S1 na odcinku Mysłowice-Kosztowy – Bielsko-Biała będzie miała ponad 40 km długości, a jej ukończenie będzie miało ogromne znaczenie dla ruchu tranzytowego między Polską a południową Europą.
Obwodnica Oświęcimia zbliża się do mety
W ramach inwestycji powstaje również 9-kilometrowa południowa obwodnica Oświęcimia, która połączy miasto bezpośrednio z trasą S1. Jej otwarcie zaplanowano na połowę 2026 roku.
Witam.Brzeszcze mogły mieć już obwodnicę w wariancie drogi S1 ten wzdłuż torów,ale lobby górnicze się nie zgodziło bo ważniejsze są stołki i polityka. Droga Oświęcim -Brzeszcze będzie zakorkowana bo jest bliżej do np Oświęcimia Zatora Chrzanowa od strony Bielska, Pszczyny niż przez niby węzeł Oświęcim.
„Ważne, że mieszkańcy Oświęcimia będą mogli poszukać lepiej płatnej pracy na Śląsku.” – zgadza się. Mnóstwo ludzi dojeżdża w Polsce do pracy po 20 – 30 kilometrów i nie rozdzierają z tego powodu szat.
Drogi panie Anonimie: zdaje się znowu nie zrozumiałeś, nie „jak dotychczasowa droga przez Bieruń”. Tak to jest, jak się ciągle skręca w prawo. Czy możesz na to dostać orzeczenie o niepełnosprawności? Prawdopodobnie tak.
Chamie Wojciechu Klaczaku: nie chcesz – nie czytaj. Proste. Masz w myszy taką rolkę do scrollowania i już, problem rozwiązany.
Do @ powiedz czy ty kiedyś byłeś z czegoś zadowolony? Co jakiś artykuł na portalu to zaledwie po godzine możemy czytać twoje wypociny.Może jak chodziłeś do szkoły to ci dzieci kanapki zabierały? Ciebie to nawet rodzina nie szanuje już nie mówię o kochaniu.
Drogi pierwsza klasa i te domy prywatne przy S1 tam warto mieszkać co za cisza
@ nigdy nie wyjedzie z Oświęcimia, bo kiedy nie widzi kominów, zaczyna się martwić, że Ziemia się kończy.
Małpa to zupełnie proste. Jak dotychczasowa droga przez Bieruń. Trzeba być niepełnosprawny, żeby tak jechac.
Ważne, że mieszkańcy Oświęcimia będą mogli poszukać lepiej płatnej pracy na Śląsku. Na Zakładach i w budżetówce zostaną tylko same orły… chyba, ze płace poszybują w górę?
Oby. Chociaż początkowo dojazd do Tychów i Katowic będzie wyglądał trochę … dziwnie. Z Oświęcimia przez wiadukt do Brzezinki, potem w lewo dookoła obozu do ronda w Pławach, stamtąd kawałkiem dwupasmowej obwodnicy do węzła w Jedlinie, skąd tą jedna jezdnią do węzła na południe od Nowego Bierunia i dalej w lewo obwodnicą (o ile zdążą ją zbudować) skręt w prawo przed Starym Bieruniem na 44-rkę przed fabryką fiata w Tychach. Zawsze to coś.