Dobra wiadomość dla wszystkich kierowców poruszających się tyskim odcinkiem drogi krajowej numer 44. Od dzisiaj (11 grudnia) można jechać nowym fragmentem trasy, który częściowo przebiega górą wybudowanego w ramach inwestycji wiaduktu. To duża zmiana, która oznacza koniec objazdów i zdecydowanie mniej utrudnień.
11 grudnia ok. godziny 12.30 do ruchu dopuszczony został blisko kilometrowy nowy fragment drogi pomiędzy ul. Kościelną, a ul. Turyńską w rejonie fabryki FCA. W ramach trwającej od początku 2018 roku przebudowy właśnie ten fragment drogi zmienił się najbardziej – powstał nowy bezkolizyjny węzeł drogowy.
Kierowcom została właśnie udostępniona góra nowego obiektu, którego zadaniem jest rozdzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego. To duża zmiana, która zdecydowanie usprawni komunikację, ponieważ dzięki niej kierowcy pojadą w tym miejscu bez utrudnień.
Całość inwestycji obejmowała modernizację łącznie 2,5 km drogi.
– Na całym odcinku trasy głównej droga została kompleksowo zmodernizowana: ułożono docelową nawierzchnie ścieralną oraz wykonano oznakowanie pionowe i poziome. Na odcinku od węzła Wartogłowiec do ulicy Głównej ukończono również chodnik oraz ścieżkę rowerową – mówi Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora MZUiM ds. realizacji inwestycji.
Zakończono również zasadnicze roboty w rejonie węzła drogowego i łącznic wraz z zabudową ekranów akustycznych. Do wykonania został już tylko niewielki zakres prac ok. 15%.
– Chodzi o dokończenie budowy jednego z dwóch rond pod nowym węzłem wraz z połączeniem z istniejącym układem drogowym oraz przebudowę fragmentu jednej z lokalnych dróg. Część prac będzie wykonywana zimą, jeśli jednak pogoda to uniemożliwi, wykonawca inwestycji: firma Eurovia S.A. – na DK-44 wróci wiosną – dodaje Arkadiusz Bąk.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość inwestycji zgodnie z umowa o dofinansowanie projektu to ok. 132 mln zł, z czego aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z UE.
Źródło: UM Tychy
I tak jeden pisuarski głupek zafajdał to zacne niegdyś forum.
piękna reklama Oświęcimia , wjeżdzasz do syfu a wyjężdzasz z bólem głowy ( trądzik i migrena ) , to superduet dla cateringu typu skorpion , gdzie wyrzuca się jedzenie po imprezach kwieruta bizantyjskich , zamiast przekazać bezdomnym ,
Do miana supergłupoty drogowej w Oświęcimiu mocnym kandydatem jest też małe rondziątko na Dworcowej/Obozowej i Krzywej/Garbarskiej na Zasolu. Ponownie – spowolnienie ruchu na głównej ulicy przy skrzyżowaniu z ulicami mocno pobocznymi.
No nie można kurczę blade robić rond na każdym takim skrzyżowaniu, chyba dla każdego to jasne.
Powiem krótko: kosztowało toto 132 miliony złotych. Efekt – jedno bezkolizyjne skrzyżowanie z drogą dość lokalną. Relacja koszt – efekt zatrważająca. Widocznie ktoś chciał gwałtem „wydać pieniądze”. I udało się.
To tak, jakby w Oświęcimiu zrobić bezkolizyjne skrzyżowanie obwodnicy (Zatorskiej) z ul. Paździory.
Niestety drogowcy co rusz fundują nam takie nonsensy. Zobacz na przykład rondo w krzakach pomiędzy Gromcem a wylotówką z Bobrku na Kraków, które umożliwia gładkie włączenie się do ruchu 2 traktorom miesięcznie z pól należących do tamtejszych rolników. Także rondo na Krukach – po jaką cholerę ono? Można było:
– albo po prostu zamknąć z obu stron zarówno Koszykową jak i Wysokie Brzegi, stanowiące dróżki dojazdowe do kilku znajdujących się tam domów.
– albo gdyby ktoś się bardzo uparł zrobić tam tunel-przepust z gotowych elementów betonowych, bez łączenia tych ulic z północną obwodnicą.
Teraz w rezultacie parę tysięcy aut dziennie hamuje tam i dodaje gazu, a kierowcy tracą czas, benzynę i zatruwają środowisko.
[a za to rondo w krzakach projektant powinien pójść pod sąd]
Imponujacego biadolenia ciag dalszy. Ludzie ogarnijcie sie.
Tak u boczarkiej na babicach wjezdzasz do syfu wyjezdzasz z bolem glowy
Korzyść dla kierowców minimalna. Nie dało się pociągnąć dwupasmówki trochę dalej do Tychów?
a dalej nowe wąskie gardło czyli nowa droga po staremu dwa pasy chodniki i ścieżka rowerowa dla tłumów których tam nie ma i korki jak były tak są , bubel z miliony