Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie potwierdził wybór trasy obwodnicy Brzeszcz w wariancie A BIS, która ma zostać ukończona do końca 2027 roku. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu, wspierając rozwój infrastruktury w Małopolsce.
Wariant trasy już wybrany
Zarząd Dróg Wojewódzkich (ZDW) w Krakowie potwierdził wybór ostatecznego wariantu przebiegu planowanej obwodnicy Brzeszcz, która stanowić będzie nowy odcinek drogi wojewódzkiej DW 933. Po analizie wielowariantowej koncepcji oraz ocenie oddziaływania na środowisko, jako najkorzystniejszy wybrano wariant A BIS. Dla tego właśnie przebiegu uzyskano decyzję środowiskową (OO.420.1.9.2019.JP/AM) z dnia 25 maja 2022 roku.
Projektowany odcinek ma swój początek przy węźle Brzeszcze, który jest częścią budowanej drogi ekspresowej S1 Kosztowy – Bielsko-Biała, realizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Nowa trasa obejmie obszar od skrzyżowania z drogą gminną nr 510499K (ul. Św. Wojciecha), biegnąc wzdłuż linii kolejowej, a następnie skręcając na wschód w kierunku ul. Oświęcimskiej, gdzie ponownie połączy się z istniejącym przebiegiem DW 933.
Przetarg wciąż przed nami
Jak informuje ZDW, przetarg na realizację robót budowlanych dla obwodnicy Brzeszcz zostanie ogłoszony dopiero po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Ten kluczowy etap formalny jest niezbędny do rozpoczęcia procedur przetargowych, które otworzą drogę do faktycznego startu prac budowlanych.
Kiedy obwodnica będzie gotowa?
ZDW szacuje, że realizacja inwestycji odbędzie się w latach 2026-2027. Termin ten oznacza, że mieszkańcy Brzeszcz i okolic będą mogli korzystać z nowej obwodnicy najpóźniej pod koniec 2027 roku. Obwodnica ma na celu przede wszystkim odciążenie lokalnych dróg i poprawę płynności ruchu, co przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa oraz komfortu podróży.
Znaczenie inwestycji dla regionu
Obwodnica Brzeszcz to projekt wyczekiwany przez lokalną społeczność, który nie tylko wpłynie na zmniejszenie natężenia ruchu w centrum miejscowości, ale także poprawi komunikację z drogą ekspresową S1, co ma kluczowe znaczenie dla regionalnej infrastruktury drogowej i rozwoju gospodarczego.
Projekt ten wpisuje się w szerszy plan modernizacji sieci drogowej w Małopolsce, a jego realizacja jest krokiem ku bardziej zrównoważonemu i bezpieczniejszemu systemowi transportowemu w regionie.
Więcej szczegółów na temat projektu i jego postępów można znaleźć w lokalnym portalu informacyjnym Oświęcim Online tutaj.
To nie jest obwodnica.to będzie przelotówka zwana obwodnicą. Ok 14000_15000 aut na dobę .Wariant wzdłuż torów drogi S1 tworzyłby obwodnicę Brzeszcze, ale lobby górnicze wie lepiej,co Brzeszczom jest potrzebne.Cala Polska wie że kopalnia Brzeszcze to OIOM.Na tą pseudoobwodnicę trzeba wydać ok 90 mln.Jestem ciekaw co będzie szybsze budowa pseudoobwodnicy czy zamknięcie kopalni.