W piątek 6 marca 2020 r. podpisana została umowa na roboty budowlane w ramach rozbudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 44 z drogą powiatową nr 1897K, w miejscowościach Zaborze i Oświęcim. Rozbudowę wykona Berger Bau Polska Sp. z o.o. Prace rozpoczną się po akceptacji projektu tymczasowej organizacji ruchu i zakończą w listopadzie tego roku.
Przetarg został ogłoszony 31.12.2019 r. Do przetargu na wykonanie robót budowlanych w ramach rozbudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 44 z drogą powiatową nr 1897K w miejscowościach Zaborze i Oświęcim wpłynęło cztery oferty. 23 stycznia 2020 r. nastąpiło ich otwarcie. Po przeanalizowaniu złożonych ofert 6 marca 2020 r. podpisano umowę z firmą Berger Bau Polska Sp. z o.o. Koszt prac wyniesie prawie 1 851 739 zł.
W ramach przebudowy przewidziane są:
• rozbudowa drogi krajowej nr 44,
• rozbudowa drogi powiatowej nr 1897K,
• przebudowa zjazdu publicznego z drogi krajowej nr 44,
• przebudowa zatoki autobusowej przy drodze krajowej nr 44,
• przebudowę poboczy gruntowych przy drogach: krajowej i powiatowej,
• przebudowa i budowa chodników,
• przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej,
• budowa kanalizacji deszczowej,
• budowa sygnalizacji świetlnej,
• budowa oświetlenia przejścia dla pieszych,
• rozbiórka ogrodzeń,
• wycinka drzew i krzewów.
Rozbudowa skrzyżowania na DK44 wykonana zostanie, aby poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch. By to osiągnąć poszerzona będzie jezdna i powstaną dodatkowe pasy do skrętów zarówno na drodze krajowej jak i powiatowej (ul. Porębska). Powstanie też sygnalizacja świetlna, nowe chodniki i oświetlenie przejścia dla pieszych.
GDDKiA
Mam nadzieję, że nie zapomną o przejściach dla pieszych na ul. Porebskiej.
Zaraz: nowa południowa dwujezdniowa obwodnica/łącznik będzie się kończyć w kapuście koło Pażdziorów, potem jedną jezdnią, a potem znowu Chemików dwie. To nie lepiej tam (od Castoramy po Olszewskiego) od razu pociągnąć tam drugą?
kto za to płaci?
Która to już zapowiedź?